Paljonko yksityinen ultra sisätutkimuksella maksaa noin ?
siis ei mikään 3d/4d ultra vaan ihan tavallinen... kerrotteko paljon maksoi teille ? huom, ei vielä kelan osaa vähennettynä. (Toimistomaksu taitaa olla tässä paikassa 7¿). Itse en yhtään muista paljon tuo noin kustansi ja mietin oliko se 40e vai 80e, vai mikä siltä väliltä noin.
Kommentit (5)
Minä maksoin pelkästään vastaanottokäynnistä (30 min, 80 ¿) vaikka lääkäri myös ultrasi. Kelan vähennyksen jälkeen ja sisältäen toimistomaksun yhteensä 71 ¿. Minun mielestäni ultrasta ei pitäisi ottaa lisää, jos se on " ihan tavallinen" ... Siitä moniulotteisesta minä maksoin muutama vuosi sitten 140 ¿ paikkeilla ja siitä olen ihan valmis maksamaankin enemmän.
Taitaa olla yleensä alle/päälle 100e, riippuen mm. vastaanotolla olevan ajan pituudesta. Sinuna soittaisin tai kävisin kysymässä suoraan lääkäriasemalla. Jos viitsii kysyä hieman eri paikoista, voi olla tuntuviakin eroja hinnoissa.
Tässä aiheeseen liittyen Pirkanmaalaisille:
Tampereen gynekologikeskuksessa omavastuu alkuraskauden ultrasta on tai niskaturvotusultrasta on reilu 60e. Jos lääkäri tekee muita toimenpiteitä, siitä tulee lääkäristä riippuen lisämaksua. Yhdellä lääkärillä oli 30 tai 40 euroa. En muista kumpi summa oli oikea.
Eli saman lääkärikeskuksen eri lääkäreillä on eri hintoja. Sama koskee Koskikeskusta.
tuota 140¿ hintaa tavallisesta ultrasta =) Soitin omalle lääkäriasemalle minne olen tänään menossa iltapäivällä niin noin 70¿ toimistomaksuineen se on. Hyvä, koska mielummin tosiaan 150¿ olisi sitten laittanut jo 3/4D ultraan =)
Tykkään käydä juuri tällä harmaapäisellä keski-ikäisellä mieslääkärillä, hän on ehdottomasti miellyttävin meidän pienen kaupungin gyneistä, sekä samalla ylilääkärikin tuolla sairaalalla :)
Maksoi omalla gynelläni n. 150¿, josta itse maksoin ehkä 105¿ (ultraus oli n. 80¿ ja lääkärinpalkkio n. 70¿).