vitamiinit ja icsi
olen menossa ensiviikolla punktioon ja siirtoon ja nyt sit vihdoinkin aloin oikein toden teolla syömään noita vitamiineja, ne on jokakerta ollu kaapis ja nytkin alku oli ailahtelevaa mutta sitten kuitenkin ajattelin että mitä jos.... kuitenkin. sitten aloin lukeen purkkien kyljistä mitä ne sisältävät ja mieltä alkoi askarruttaa että voiko esim e- vitamiinia saada liikaa?? otan aamuisin yhden e-vitamiinipillerin, kaksi multitabs 2 + ja kaksi helokkiöljykapselia joten ainakin päivittäinen e-vitamiinin saanti ylittyy reilusti onko siitä jotakin haittaa jos nyt hyötyäkään?? miten pitkää noita vitamiineja tulisi popsia, kuinka te olette menetelleet? pitää kait se sitten vielä alkaa juomaan lasillinen punaviiniäkin siirron jälkeen?
laittakaapa kommenttinne mitä itse syötte ja mihin asti niitä meinaatte käyttää?
-milli-
Kommentit (2)
no mäkin ajattelin että syönphän tähän muutenkin kurjaan aikaan noi vitamiinit vaikka mitään ei tästä hoidosta tuliskaan, toivottavasti olosi kohenee kevättä kohti, jaksamisia teille :)
-milli-
yhden multitabsin, kaksi tyrnimarjakapselia ja ne hörppäsen alas Berocca-vitamiinilla. Vitamiineja on vain beroccassa ja Multitabsissa, tyrnimarjakapselit sisältävät vain omegarasvoja 3,6 ja 7. Lisäksi olemme jo kauan syöneet Beneviva-margariinia/-levitettä, koska se sisälsi hyviä rasvoja, mutta nyt Raisio on lisännyt omega-rasvat Keiju-sarjan margariiniin, joten käytämme sitä, hieman maukkaampaa kuin tuo Beneviva.
Minä olen siinä käsityksessä, että en saa mistään vitamiinista yliannostusta noilla tuotteilla ja lisäksi riittävästi omega-rasvoja, joiden sanotaan olevan hyväksi keholle, muistille, stressille ja vaikka mille muullekin.
En syö niitä mitenkään erityisesti " raskautumista" ajatellen, vaan ylipäätään, jotta jaksaisin olla iloinen ja virkeä. Ja siinäpä onkin tekemistä, kun meidän perheessä on ollut aika synkkä talvi... tämä parhaillaan menossa oleva keskenmeno, pitkäaikainen toivo lapsesta (pikku2sta) yleensäkin ja joitain muitakin juttuja, joiden takia talvi on ollut vähän valoton, myös noin niinkuin kuvaannollisesti.
Mutta kevät tulee, elämä on vuoristorataa ja ehkä suunta kääntyy jo ylöspäin...