Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ruoka-asiaa?

16.01.2006 |

Meillä alkaa kuopus olla vuoden ikäinen ja saisi alkaa syömään meitin kanssa samaa ruokaa. Olen toki jonkin verran jo tehnyt itse ruokia pojalle, mutta aika lailla kaupan eväillä ollaan menty.

Mutta siis, nyt haluaisin alkaa tekemään itse ruoat ja tarvisinkin neuvoja, että mitä mausteita laitatte taaperoidenne ruokiin ja kuinka paljon? Jos esim teen keittoa, johon laitan perunaa, kasviksia ja jauhelihaa, niin mitäs voisi olla mausteet ja kuinka paljon?

Oletteko missä vaiheessa laittaneet lapsen ruokaan ihan suoraan valmisvihannespusseista vihanneksia, esim keittovihanneksia? Ja missä vaiheessa olette antaneet esim nakkeja?

Meillä esikoinen söi jo ennen vuoden ikää jo ties mitä ja nyt haluaisin mennä kuopuksen kanssa vähän " terveellisemmin" eteen päin... Ja jotenkin olenkin yht' äkkiä ihan avuton tämän ruoka-asian kanssa ja kaipaan siis neuvojanne!

Otan kaikki reseptit ja neuvot ilolla vastaan! Kiitos!

P.S Poikamme on maitoallergikko, joten jos jollain on hyviä reseptejä, niin tuo asia täytyy ottaa huomioon.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö on reilun vuoden ikäinen ja olen koittanut totuttaa häntä syömään samaa ruokaa kuin mekin. Kaikkia mausteita ja yrttejä on annettu jo vauvasta saakka soseissa ja toistaiseksi kaikki kelpaakin. Teen kuitenkin pari kertaa viikossa keiton, jota annan tytölle lounaaksi ja myös illalla, jos meidän ruoka on jotain aikuismaisempaa, vaikka salaattia. Musta erilaiset keitot on hyviä ja helppoja tehdä ja on tarpeeksi " kosteaa" + ei tule annettua paistettua ruokaa. Herkkua on esim. kanakeitto, johon paloittelen erilaisia juureksia (peruna, porkkana, selleri, lanttu) ja maustan vaikka oreganolla, rosmariinilla ja pippurilla ja suolalla ja lopuksi paloittelen broilerin rintafileen kypsymään. Samaan malliin teen keittoa kalasta ja jauhelihasta. Viikonloppuna mies teki tytölle kaalipataa, joka maistuu myös hyvin. Rohkeasti vain kokeilemaan erilaisia makuja. Musta toi isompi satsi on hyvä tehdä pari kertaa viikossa, niin ei sitten tule sorruttua kaupan ruokiin, kun pitää saada jotain valmista ja nopeasti. Toivottavasti tästä oli jotain apua.

Vierailija
2/3 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan mielelläni lisää neuvoja / reseptejä vastaan, jos jollain sellaisia löytyy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 1-v:stä asti antanut oikeastaan ihan kaikkea, alkuun samat mausteet mutta hiukan vähemmän kuin normaalisti, eli keitoissakin on ollut lihaliemikuutiot jne. Jauhelihakeittoon laittaisin lihaliemikuutiota hiukan vähemmän kuin normaalisti ja muutaman maustepippurin ja laakerinlehden, jos teillä tykätään yrteistä tms. niin niitä sitten. Juu, ja melkeinpä aina pakastevihanneksia, kun ovat niin käteviä.

Meidän pojan lemppari, helppo ja nopea: bolognesekastike ja makaroni, kastikkeeseen jauhelihaa, sipulia, murskattua tomaattia (purkista) suolaa, mustapippuria ja ripaus sokeria pyöristämään tomaatin makua. Lisäksi tummaa makaronia.