Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sektio 1.2.2006, kohtalotovereita?

16.01.2006 |

Meidän vauveli on perätilassa ja olen menossa sektioon Naistenklinikalle tuolloin. Sattuisiko jollain muulla olemaan sama päivä/paikka?

Ihmettelen hiukan myös sektion myöhäistä ajankohtaa, tuolloin on jo rv 40+2, mutta lääkäri sanoi että vauvan olisi vielä hyvä kasvaa, painoi viime ke 2900g. No, kai nuo lääkärit tietää parhaiten...itsestäni kuulostaa hieman myöhäiselle ajalle..Onkohan vauvalla kovin ahdasta kun on pää ylöspäin ja varpaat " suussa" ? Kellään samanlaista tilannetta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ajan sektioon NKL:lle rv:lle 40+2. Soitin sitten perään tarkistaakseni miksi noin myöhäinen ajankohta niin sainkin kätilöltä saman tien uuden ajan rv:lle 39+4.

Vierailija
2/4 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vauva myös perätilassa, rv 38+4. Huomenna neuvola, jossa kysyn, olisiko mahdollista varata aika sektioon. Joka tapauksessa minulle on varattuna synnytyssairaalaan kontrolliaika rv 39+6... Itselläni vauva jo aika iso rv 37+5 oli 3,3kg. Perätilassa olevaa en uskalla synnyttää ja esikoinen syntyi 39+4, joten hieman pelottaa kuinka käy sektion. Suunniteltuhan olisi turvallisempi kuin hätäsektio. Tsemppiä sinulle, voihan se vauva vielä kääntyäkin! Itse olen aika lailla luopunut siitä toivosta, käännösyritys tehtiin viikko sitten, ei onnistunut... Mutta tosiaan myös minun mielestäni sektioaika rv 40+2 on myöhään. Juttele asiasta vielä neuvolassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpa sitten itsekin sectioajan 40+1.... Outoa toimintaa...

4/4 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä soittelin ja kyselin tätä asiaa uudelleen NKL:lta ja kätilö kertoi että vauvan on hyvä olla masussa mahdollisimman pitkään. Mulla on kaikki paikat vielä tiukasti kiinni eikä mitään merkkäjäkään että synnytys alkaisi ja olen vielä ensisynnyttäjäkin joten luultavasti menisi muutenkin yli lasketun ajan. Sairaalassa kovasti vakuuttivat että vauvalla ei liian ahdasta tule ja parempi että on sitten varmasti valmis kun menen sektioon. Mullahan alkuperäinen kuukautisten mukaan laskettu aika on 5.2.06 ja ultralla tarkennettu 30.1 joten sektiopäivä laitettiin tuohon väliin. Turha asiasta on varmaankaan murehtia, eiköhän nuo lääkärit tiedä mitä tekevät...

Mitä sinulle sanottiin?