Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin pahoinvointi loppui?

16.01.2006 |

Te odottajat, joilla on raskausaikana ollut pahoinvointia, milloin se on loppunut?

Entä onko teillä raskaus jakautunut selkeästi kolmeen osaan, kun puhutaan alkuraskaudesta, keskiraskaudesta ja loppuraskaudesta? Onko nuina aikoina olotila ollut aina erilainen vai minkälaisia ne ovat olleet, esim. väsymyksen, pahoinvoinnin yms suhteen?

Olisipa kiva jos joku kertoisi omasta kokemuksestaan! Mielelläni kuulisin! Nimimerkillä pahoinvoinnin kourissa oleva...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaessa n. vkt 6-12 oksensin 24h/7vrk, mikä oli todella HIRVEÄÄ! Edes vesi ei pysynyt sisällä ja asuin silloin vielä kaupungissa, jossa oli paperitehdas. Voi sitä kuvotuksen määrää!

Nyt toista odottaessa asun maalla ja poissa muista katkuista (paitsi lehmänpaska..), mutta etovaa oloa jatkuu VIELÄKIN vaikka olen jo rv:llä 16+2 menossa :( Tänäkin aamuna meinasi tulla yli linja-autossa. Ei todellakaan kiva, kun koko kevät pitäisi vielä kulkea linkillä täällä koululla ja matkaa yhteensuuntaan on 70 km! Voi kunpa loppuisi jo! En tiedä painaako housut vai mikä..mutta hirveää se on ollut..Jännä kyllä, kun muuten housut ei purista yhtään :/

Niin ne vain on erilaisia nämä raskaudet. Mutta toivossa on hyvä elää, kyllähän se sitten synnytyksessä viimeistään loppuu ;)

Vierailija
2/9 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Minä käsin phv:sta 24h vuorokaudessa rv.6-13. Kaikki mahdolliset luonnon keinot apuna, mutta mikään muu kuin lääkäriltä saamani resepti Metopram phv-lääk ei auttanut.Nyt phv helpottanut rv 16+6, mutta edelleen 2 yökkäilen helposti ja pariin otteeseen spontaanisti olen oksentanutkin,esim. hampaiden pesun yhteydessä.

Olen nyt siis siinä" seesteisessä" keskiraskaudessa,eli pahoinvointi on helpottanut ja totaalinen väsymyksentunnekin lieventynyt.Mutta vatsankasvaessa ja kohdun liitos-ja kasvukipujen,suonenvetojen,jatkuvan pissahädän kanssa kärvistellessäni:-)) en aina tunne oloani kovin seesteiseksi,mutta siitä huolimatta ei vaihtaisi päivääkään pois.

Jaksamista pahoinvoinnin kanssa toivottelee

Tuah

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointi alkoi jo rv 5. Se alkoi helpottamaan rv 11-12 aikoihin, mutta kokonaan huomasin sen kadonneen noin rv 15-16 aikoihin. Tosin vieläkin jotkin hajut yksinkertaisesti ällöttää.

Itse en ole oksentanut koko aikana, koska inhoan oksentamista. Mutta sellainen huono-olo, etova tunne yms. oli kyllä, ja vahvasti tuolloin rv 5 - 12. Kyllä se oksukin olisi helposti tullut, mutta en antanut periksi.

Voimia sinulle!

Red_Cat & Möykky 21+2

Vierailija
4/9 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla toistenkin kokemuksia aiheesta. Toivottavasti tämä tästä helpottuu piakkoin, rv 12.

Vierailija
5/9 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahin pahoinvointi ja väsymys taittui siinä rv 12 jälkeen. Tosin pahoinvointi oli silloin vain sellaista etovaa oloa - ei sen vakavampaa. Keskiraskaudessa olin aivan eri ihminen, energiaa oli vaikka tosille jakaa! Mieskin muistelee sitä aikaa, kun ei meinannut mun vauhdissa pysyä :). Loppuraskautta kohti meno vähän hiipui, mutta tosi hyvävointinen olin silti loppuun asti.

Nyt tässä toisessa raskaudessa pahoinvointi on ollut toisenlaista. Paljon rankempaa kuin esikoisesta. Kaikki hajut etovat ja ruoka ei meinaa pysyä sisässä. Tämä alkoi noin rv 6, eikä vielä ole merkkejä helpottumisesta (olen rv 12). Itseasiassa eilen taisi olla tähän mennessä kaikista hirvein päivä. Odotan kuumeisesti tämän loppumista ja toivottavasti saan tässäkin raskaudessa nauttia siitä seesteisestä keskiraskaudesta :).

Vierailija
6/9 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pahoinvointi loppui vasta viikolla 20, siihen asti päivittäin oksentelua ja huonoa vointia, erityisesti aamuisin. Sitten se onneksi loppui ja sen jälkeen olen voinut aika hyvin, nyt uutena vaivana tosin närästys! Nyt mennään viikolla 29.

Vierailija
7/9 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja tänään tasan 19 ja aamuoksentelu jatkuu edelleen. On se kuitenkin helpottanut, ennen paha olo jatkui pitkälle päivään. Nyt se helpottaa heti aamuoksennuksen jälkeen.

Alkuraskaus oli kyllä yhtä väsymystä ja pahoinvointia. Nyt on huimausta ja heikkoa oloa. Todennäköisesti johtuu matalasta hemoglobiinista, vaikka olenkin jo rautakuurilla.

Tytteli-83 rv 19+0

Vierailija
8/9 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pahoinvointi alkoi viikolla 7 ja jatkui viikolle 15 asti. Oksentaminen oli päivittäistä, painottui useimmiten aamuihin mutta välillä oli päiviä, että viimeisen kerran oksensin vielä ilta kymmeneltä. Ja vaikka en oksentanut aamusta iltaan niin huono-olo oli kokoajan. Tämän lisäksi olin todella väsynyt. Muistan hyvin sen pettymyksen kun huomasin, että oksentelu jatkui vielä 12 viikon jälkeen ja vielä 14 viikon jälkeen... Koko ajan sitä kuitenkin eli siinä toivossa, että 12 viikon jälkeen helpottaa.

Mutta tosiaan sitten 15 viikolla oksentaminen loppui ja olo muuttui tosi paljon. Nyt olen viikolla 20 ja tämä viisi viikkoa on ollut tosi ihanaa ja energistä aikaa. Välillä tuntui siltä, että keskiraskauden hyväolo ei koske minua, mutta olen kyllä nyt päässyt täysillä nauttimaan raskaudesta. Tiedä sitten mitä vaivoja tässä on vielä menossa, mutta nyt ei kyllä parempi olo voisi enää olla.

Usko siis vain parempaan huomiseen. Eiköhän pahaolo hellitä vielä sinullakin :)

Vierailija
9/9 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tokassa raskaudessa ( kaksosraskaus) vaivoja riittänyt:

rv 5-14 ympärivuorokautinen hirveä pahoinvointi., täysin invalidisoivaa laatua, huomenna menen ham. lääkäriin kun varmaa tullut niin monta reikää jatkuvan oksentelun takia ( ekassa raskaudessakin tuli)

rv 12-14 alkoi rytmihäiriöt, korjaantuivat kun aloin syömään rautaa, samoihin aikoihin myös siis hb ilmeisesti laski reilusti, kun aloin miltei pyörtyillä, silmissä sumeni, huimasi, hirveä uupumus

nyt sitten rv 15 alkaen kivittomia supistuksia, vauvat painavat virtsarakkoa ja koko ajan saa käydä kusella.

Nyt rv 16+6