Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! hormonikierukasta...

Vierailija
21.06.2008 |

Mulle laitettiin hormonikierukka tiistaina. Tiistaina ja keskiviikkona oli tavallista menkkakipua (oli menkat). Vuoto loppui kokonaan torstaina. Nyt tänään on ollut pari tuntia kamalat kivut ("supistukset" ). Onko normaalia vai voiko joku olla vialla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laitettiin maanantaina (muutama viikko sitten), ja siitä seuraavana viikonloppuna oli aika hurjat kivut. Synnytyssupistukset kyllä tulivat mieleen. Vaikka menkkani ovat aina olleet kivuliaat, niin sekään ei ollut mitään noihin kipuihin verrattuna. Meni kuitenkin parissa päivässä ohi. Vuoto sen sijaan jatkuu nyt jo viidettä viikkoa. Eikä ole mitään tiputteluvuotoa todellakaan, vaan ihan normaalin menkkavuodon kaltaista. Tosin meikäläiselle tämä on vielä määrän suhteen siedettävää, koska olen kärsinyt superrunsaista vuodoista ennen hormonikierukkaa. Mutta saishan tää jo vähitellen alkaa loppua. Mun tuurilla vuodan puoli vuotta putkeen...

Vierailija
2/10 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun pariin päivään ei ollut mitään ja tää kipu iski ihan yllättäen. Alkoi vaan mietityttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen huomasin yhtäkkiä, että koko vehje oli tullut ulos. Kiva maksaa melkein 200 euroa puolesta vuodesta. Se olis vielä puuttunut, että olisin nyt raskaana!

Vierailija
4/10 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei onneksi kipuja ollut, mutta tihkuvuotoa melkein 3 kuukautta, juu se siitä vie kuukautiset pois kokonaan

Vierailija
5/10 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän olen pettynyt tähän vuotopuoleen, koska pillereiden kanssa menkkoja ei tullut ollenkaan. Jotenkin näissä vuodoissa ei ole mitään säännöllisyyttä ja aina saa kulkea vähän paksumpi pikkuhousunsuoja housuissa, ihan varmuuden vuoksi.

Mutta, kun kierukka ei kerta maksanut yhtään mitään (paitsi terveyskeskusmaksun), niin kyllä tämän kestää. Sitten kun on tullut aika ottaa vehje pois, voikin samalla tilata ajan putkien solmimiseen. On sitten jo ikääkin sen verran, että lasten teko saa jäädä.

Vierailija
6/10 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut reolun vuoden kierukka ja kesto tiputtelua. Halusin kierukan poistettavan Eka lääkäri ei löytänny lankoja, toka katto ultral et paikallaan on, mut ei saanu irti ja nyt odotan kutsua naistentautien polille. Mun kohtu sen mallinen, et aiheuttaa tiputtelua...

Vierailija
7/10 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen sitten tietää kun on tullut pois? Vai onko se niin iso että kyllä sen sitten huomaa? Ettei huomaamatta pääse tipahtamaan?

Pitäis kanssa mennä hormoni-kierukka ottamaan, muta taidan siirtää syksyyn. En halua mitään mega-pitkiä kuukautisia kesällä! =)

Vierailija
8/10 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hormonikierukassa muita sivuvaikutuksia kuin tuo tiputteluvuoto? Voiko tulla mielialavauhteluja tms.? Itselle ei pillerit sopinut, kun pää ei niitä kestänyt ja nyt mietin tuota hormonikierukkaa.

Vierailija
9/10 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkuun tuntui että kilahdan seinille ihan mitättömistä syistä, tätä kesti n.pari viikkoa ja nyt olen taas tasaisen lattea kuten joidenkin pillereiden aikaan. Ei jassa riemastua paljon suuntaan eikä toiseen. tosi harmillista!

olen muuten varmaan universumin ainoa nainen joka on saanut SÄÄNNÖLLISET kuukautiset hormonikierukan kanssa, minä jonka kierto on ollut mitä sattuu 8-80päivän välillä. Ja vuoto kestää tuplasti kauemmin kuin ilman kierukkaa (ilman tuhruineen max.6pv, nyt 10-12)

minullekaan ei pillerit, laastarit tai renkaat ole sopineet, alkaa heittää epätoivon puolelle kohta.

Vierailija
10/10 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kolme vuotta vuosin ihan normaalin kk-määrän, mutta sen lisäksi vielä vuoto piteni 12 päiväiseksi. Ihan perseestä koko kapistus.

Nyt on sitten varmat päivät ja kortsu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme