Toinen kohdunulkoinen raskaus 6kk:den sisällä
Hakeuduin 22.8-05 medisonariin tutkittavaksi, 10pvä kestäneen vuodon takia. Otettiin raskaustesti ja tulos +, mentiin ultraan, ei näkynyt kohdussa raskauden merkkiä.Sieltä lähetteellä TYKS:iin. Siellä tutkittiin HCG ja se oli silloin noin 2800. Siinä sitten vietin yön sairaalassa tarkkailussa ja seuraavana päivänä kotiin. Joka viikko käynti labrassa verikokella, tarkkailtiin HCG:n laskua. Minulle ei tehty operaatiota, sain (metodiksiini) piikin 26.8-05 ja sillä meni ohi noin 2 kuukaudessa.
Tein 10.1-06 raskaustestin ja tulos +, olin itse intoa täynnä että onnisti näinkin pian. Eilen 15.1-06 menin vihlonnan takia TYKS:iin tutkittavaksi ja taaskaan ei näkynyt kohdun sisällä raskauden merkkejä. Otettiin verikoe ja siitä HCG, joka oli taas liian korkea (164, norm. 10). Eli minulla on uusi kohdunulkopuolinen raskaus.
Kommentit (4)
Minulla oli syyskuussa kohdun ulkopuolinenraskaus, tarkemmin munatorviraskaus. Nyt olen luultavimmin raskaana, menkat on hieman myöhässä oireillut olen viikon verran, pitäisi lähteä testiä ostamaan, jännittää. Pelkään hirveesti et edellinen toistuu, se oli aivan kauhee kokemus. Pääsitkö nyt toisella raskauskerralla varhaisen ajan ultraan, missä tarkastetaan onko kohdussa mitään?
Mulla on tilanne melko samanlainen, kohdunulkoisten välissä vaan vuosi. Ensimmäinen oli syksyllä 2004 ja tämä toivottavasti viimeinen syksyllä 2005.
Ensimmäinen meni vuotamalla ohi ja toisella kerralla tarvittiin vaan metodiksiinipiikki. Vaikka nuo kohdunulkoiset ovatkin olleet henkisesti tosi kovia paikkoja, niin olen silti onnellinen, että ne ovat hoituneet melko helposti. Takana meillä on usean vuoden lapsettomuus, joten todella pahalta tuntuu, kun vihdoin saadaan raskaus alkamaan ja sitten käy näin ja vielä kahdesti!
Onko sulle tehty munatorvien aukiolotutkimusta? Mulle on tehty kummankin kohdunulkoisen jälkeen ja nyt tässä viimeisessä lääkäri ei osannut ihan varmaksi sanoa, onko kumpikin puoli auki. Toinen pitäisi ainakin ihan varmuudella olla kunnossa. Toivottavasti se riittää ja raskaus joskus löytää oikean paikankin. Lapsettomuushoidot meillä ainakin jatkuu, vaikka koko ajan on pelko tulevasta.
Onnea tulevaan ja toivotaan todella, että meidän ei tarvi kokea tätä enää kolmatta kertaa.
-Elvira-
Hei Peppina ja muut..
Minulta leikattiin kohdunulkoinen marraskuussa ja samalla jouduttiin poistamaan oikea munatorvi..
Nyt olen uudestaan raskaana rv 5 ja pelottaa aivan älyttömästi.. Oikeaa puolta on vihlonut koko ajan ja tänä aamuna vasenkin puoli alkoi vihlomaan ja nipistelemään.
Soitin aamulla ajan neuvolaan ja ensi perjantaina päästään kurkkaan onko asukki oikeassa paikassa.
Kohdunulkoisessa mulla ei ollut sen kummempia kipuja kuin nytkään, mutta raskausoireet (pahoinvointi, rintojen arkuus ym) oli paljon pahemmat. Nyt ei ole oikeastaan mitään muuta kuin noi kivut.
Ei auta ku odottaa..taas..
Kävin tällä palstalla viimeksi aika kauan sitten, mutta mielijohteesta palasin, kun eilen kirjoitin pöytälaatikkooni auki kohdunulkoisen raskauden tuskaani. Se nousi taas mielen kätköistä, toisen kriisin myötä.
Kohdunulkoisen jälkeen olen saanut terveen pienen pojan! Raskauden alku oli hankala, mutta kipujen syynä olikin munasarjakysta, vaikka panikoin silloin niin, että nyt tuli uus ku raskaus...