Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vialla: 5v poika ei halua kanssani naimisiin.

Vierailija
15.01.2006 |

Eikö 4-5 vuotiailla ole " pakollinen" oidipaalivaihe, jolloin tytär haluaa isänsä kanssa naimisiin ja poika äitinsä.

Meidän poika ei ole koskaan halunnut kanssani naimisiin. Pikkuveli on kelvannut. Kysyin taannoin, miksi hän ei halua minun kanssani, sanoi hän, että äiti on jo naimisissa isän kanssa.

Onko jokin kehitysvaihe jäämässä pois välistä, vai miten tämä psykologien oppikirjojen vakiotapaus pitäisi tulkita?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali ihminen olen :)

Vierailija
2/9 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukase vaik Mahlerin kirja... Ihan vaihteeks vain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kehityspsykologiaa saa lukea niin, että luet vain yhden ihmisen teorian ja odotat lapsesi käyttäytyvän niin. Haluatko itse peniksen?

Vierailija
4/9 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai se jostain kertoo, jos poika käyttäytyy " poikkeavasti" - siis poikkeavasti suhteessa suurempaan otokseen. Mutta mistä?

Minä muuten muistan, että halusin isäni kanssa naimisiin.

Vierailija
5/9 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin tyttö menee naimisiin kuulema esikoisemme kanssa, ovat saman ikäisiä :)

Vierailija
6/9 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella VOI olla tällainen vaihe tai sitten ei ole. Big deal. Ja tuon naimisiinmenopuheen pitäisi tulla lapselta, en ole kyllä ikinä kuullut äidin kyselevän epätoivoisena pojaltaan, että tahtooko hän äidin kanssa naimisiin... Kuule, oletko sinä itse ihan terve?

Vierailija:

Mutta kai se jostain kertoo, jos poika käyttäytyy " poikkeavasti" - siis poikkeavasti suhteessa suurempaan otokseen. Mutta mistä?

Minä muuten muistan, että halusin isäni kanssa naimisiin.

Vierailija
7/9 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä olenko terve... ehkä en.... mutta olen koulutukseltani käyttäytymistieteilijä ja luonnollisesti vertailen teoriatietoani tosielämään. Olin aina ymmärtänyt kehitysvaiheen olevan mitä normaalein.

Kyllä haluan itselleni peniksen: joka kerta, kun ulkona pissattaa, niin olen miehille kateudesta vihreä.

Vierailija
8/9 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi on liian rationaalinen ja mielikuvitukseton ja pienemmälle ei ole vain muuten juolahtanut mieleen.

Vierailija
9/9 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä haluan itselleni peniksen: joka kerta, kun ulkona pissattaa, niin olen miehille kateudesta vihreä.