Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laitatte villapuvun pikkupakkasilla?

Vierailija
15.01.2006 |

Mä olen päiväkodissa töissä. Joka talvi toistuu tämä sama juttu. Toiset vanhemmat haluavat, että lapsella on aina villapuku lämpimän haalarin alla oli sitten pakkasta -2 tai -10 astetta. Lapset liikkuvat ulkona ollessaan koko ajan.

Haluaisin tietää miksi haluatte, että lapsella on kamala hiki talvileikeissä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä silti palelleet ole. Yhdellä tutun lapsella on se heti kun talvi tulee ja keväällä vielä pidetään pitkään. En ole ikinä tajunnut sitä.

Vierailija
2/15 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti toi ja haki autolla, mutta pojalle puettiin toppapuvun alle villapuku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten tarhassa pukevat sen päälle ja poika on hikisenä aina kun haetaan.

Vierailija
4/15 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis meillä harvoin uusia haalareita ja siks näillä meneillään olevilla keleillä meillä aina alusvaatteet, villapuku ja haalari. Kun pakkasta enemmän lisätään väliin vielä collegevaatteet!

Vierailija
5/15 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1.5v ei ainakaan liiku niin että se pitäisi lämpimänä. Tänään ulkona pakkasta jotain -4 ja pienellä päällä kivojen villahaalari ja remupuku, ei ollut tippaakaan hikinen kun tultiin sisälle.Jotkut tarvii enempi päälle kuin toiset, miten se tuntuu niin vaikea asia olevan hoksata.

Vierailija
6/15 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

fliistakki, kolitsihousut, goretex-kengät, rukkaset, pipo ja Reimatekki ja ressukka oli täysin jäässä päästä varpaisiin, kun tulivat sisälle.

Vierailija
7/15 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan pue kaikkia vaatteita päälle mitä lokerosta löytyy. On hyvä, kun on myös lämmintä vaatetta mukana sillä joskus sitäkin tarvitsee, mutta ei villahaalaria kyllä tarvitse muutaman asteen pakkasella. Ei vaikka olisi vanha pukukin. t.ap

Vierailija
8/15 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

topassa, alla vain tavalliset sisävaatteet, kylmä tulis taatusti. Kaikki lapset eivät todellakaan liiku niin että pysyis lämpimänä, pienemmät ei varsinkaan.

Vierailija
9/15 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko lapsella kylmä vai kuuma? Ettekö kokeile niskasta, selästä? Kysele vanhemmilta lapsilta? Meillä ainakin käsikopelolla on pääteytty sopiva vaatetus.

Meillä kodinhoitaja tahtoi pukea vauvalle heti 0-keliä LÄHESTYTTÄESSÄ jo toppapuvun ja mielellään senkin alle lämpimästi:D Itse suosimme makuupussia ja sen alla lämpöpukua.

Nyt oltiin taas kävelyllä ja vauvalla makuupussi, tumppuset joka raajassa ja villatakki, kaulaliina ja hattu. Eikä ollut tippaakaan kylmissään:)

Vierailija
10/15 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun päiväkodissa AINA pukevat villahaalarit ja villasukat lapselle. Itse vain kunnon pakkaskelillä.

Vierailija
11/15 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvin uskoivat. Villavaatteita en edes koskaan vienyt päiväkotiin, koska niin kovaa pakkasta ei ollut meidän pk aikana, että olisi villavaatteita tarvinnut.

Vierailija
12/15 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten, että laitetaan jommatkummat päälle, olikin tarhan täti viisaana laittanut KAIKKI vaatteet pojalle päälle. Pikkasen oli pojalla hiki päässä. Tämän jälkeen en ole uskaltanu viedä " turhia" vaatteita ehdolle.

Vierailija
13/15 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli poika parka aivan hiestä märkä kun haimme :( Pyysivät kyllä kovasti anteeksi ja sanoivat nyt uskovansa, ettei jätkä helpolla palele.

Tyttömme muuten haluaa itse jo muutamalla pakkasasteella villaa päälle. Ilmeisesti hän taas palelee tosi helposti.

Vierailija
14/15 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää puolitoista vuotta ja ollut vain kerran sairaana.

Vierailija
15/15 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukevat vesikeleilläkin sen varalta lokerossa olevan villapuvun päälle? Tätä jaksan jatkuvasti ihmetellä, mutta olen niin nolo, etten ole kehdannut asiasta mainita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme