Miksi laitatte villapuvun pikkupakkasilla?
Mä olen päiväkodissa töissä. Joka talvi toistuu tämä sama juttu. Toiset vanhemmat haluavat, että lapsella on aina villapuku lämpimän haalarin alla oli sitten pakkasta -2 tai -10 astetta. Lapset liikkuvat ulkona ollessaan koko ajan.
Haluaisin tietää miksi haluatte, että lapsella on kamala hiki talvileikeissä?
Kommentit (15)
Äiti toi ja haki autolla, mutta pojalle puettiin toppapuvun alle villapuku.
Nyt sitten tarhassa pukevat sen päälle ja poika on hikisenä aina kun haetaan.
siis meillä harvoin uusia haalareita ja siks näillä meneillään olevilla keleillä meillä aina alusvaatteet, villapuku ja haalari. Kun pakkasta enemmän lisätään väliin vielä collegevaatteet!
Meillä 1.5v ei ainakaan liiku niin että se pitäisi lämpimänä. Tänään ulkona pakkasta jotain -4 ja pienellä päällä kivojen villahaalari ja remupuku, ei ollut tippaakaan hikinen kun tultiin sisälle.Jotkut tarvii enempi päälle kuin toiset, miten se tuntuu niin vaikea asia olevan hoksata.
fliistakki, kolitsihousut, goretex-kengät, rukkaset, pipo ja Reimatekki ja ressukka oli täysin jäässä päästä varpaisiin, kun tulivat sisälle.
En mä ainakaan pue kaikkia vaatteita päälle mitä lokerosta löytyy. On hyvä, kun on myös lämmintä vaatetta mukana sillä joskus sitäkin tarvitsee, mutta ei villahaalaria kyllä tarvitse muutaman asteen pakkasella. Ei vaikka olisi vanha pukukin. t.ap
topassa, alla vain tavalliset sisävaatteet, kylmä tulis taatusti. Kaikki lapset eivät todellakaan liiku niin että pysyis lämpimänä, pienemmät ei varsinkaan.
Siis onko lapsella kylmä vai kuuma? Ettekö kokeile niskasta, selästä? Kysele vanhemmilta lapsilta? Meillä ainakin käsikopelolla on pääteytty sopiva vaatetus.
Meillä kodinhoitaja tahtoi pukea vauvalle heti 0-keliä LÄHESTYTTÄESSÄ jo toppapuvun ja mielellään senkin alle lämpimästi:D Itse suosimme makuupussia ja sen alla lämpöpukua.
Nyt oltiin taas kävelyllä ja vauvalla makuupussi, tumppuset joka raajassa ja villatakki, kaulaliina ja hattu. Eikä ollut tippaakaan kylmissään:)
kun päiväkodissa AINA pukevat villahaalarit ja villasukat lapselle. Itse vain kunnon pakkaskelillä.
Ja hyvin uskoivat. Villavaatteita en edes koskaan vienyt päiväkotiin, koska niin kovaa pakkasta ei ollut meidän pk aikana, että olisi villavaatteita tarvinnut.
Sitä varten, että laitetaan jommatkummat päälle, olikin tarhan täti viisaana laittanut KAIKKI vaatteet pojalle päälle. Pikkasen oli pojalla hiki päässä. Tämän jälkeen en ole uskaltanu viedä " turhia" vaatteita ehdolle.
Oli poika parka aivan hiestä märkä kun haimme :( Pyysivät kyllä kovasti anteeksi ja sanoivat nyt uskovansa, ettei jätkä helpolla palele.
Tyttömme muuten haluaa itse jo muutamalla pakkasasteella villaa päälle. Ilmeisesti hän taas palelee tosi helposti.
Ikää puolitoista vuotta ja ollut vain kerran sairaana.
pukevat vesikeleilläkin sen varalta lokerossa olevan villapuvun päälle? Tätä jaksan jatkuvasti ihmetellä, mutta olen niin nolo, etten ole kehdannut asiasta mainita.
eivätkä silti palelleet ole. Yhdellä tutun lapsella on se heti kun talvi tulee ja keväällä vielä pidetään pitkään. En ole ikinä tajunnut sitä.