MARRASMASUT - olisiko tämä hyvä nimi;)
Tipisella menossa kp1 :) Kovasti odotan jo ov päiviä kuun lopulla:)
Sitten pupuillaan ja pupuillaan ja pupuillaan...:))) Niin kovin haluaisin antaa miehelleni mieluisan ystävänpäivänlahjan; ) Ja itselleni myös:)
Toivottavasti kierto pysyy 30 pv, niin kuin aina normaalisti... Viimeksi huippu 50 päivä kierto:(
Yritystä takana 5 kk...
Miten muilla?
Kommentit (32)
Niin ja aliisa07, minullekin tuli esikoisesta 18kg... Tosin ne lähti nopsaan pois, iso osa oli turvotusta ja loput lähti sitten imetyksellä. Oi, innolla odotan, josko pääsen taas pian masua kasvattamaan :)
Hyvää viikonalkua kaikille!
alisa
niin, pääsisikin sitä masukkaa kasvattamaan.. tässä kun me vasta ensimmäistä yritetään, niin aivan kihelmöi ajatus kaikesta siitä mitä muutoksia toivottu raskaus toisi..:)
mites muuten te, joilla jo lapsia on.. mikä oli teille kaikista mukavin ja toisaalta ikävin muutos ensimmäistä odottaessanne? ja miten teidän miehet suhtautu näihin muutoksiin mitä varsinkin keholle tapahtui?
olis hauska saada vähän ehkä osviittaa mitä tuleva mahdollisesti tuo:)
kun nyt vain tärppäisi!!
Ihanaa oli se odottaminen ja ajatus uuden elämän aikaansaamisesta. Suurin hetki elämässä oli tavata oma tytär ensimmäistä kertaa! ja sanoin; " moi!" ... siis enkö muuta keksinyt? aika spontaani reaktio... :)
.. tavallaan on ollut kauheinta se huoli, äidin huoli joka on mulla ainakin jatkuva! Lähes koko ajan miettii onko kaikki ok? meneekö kaikki niin kuin pitää? onko hoidossa kaikki hyvin? syökö ja juoko tarpeeksi... jne jne.
Mieheeni rakastuin uudestaan kun lapsi syntyi. Ihana isä tytölle!!! ei parempaa voisi olla.
alisa
nostan viestiä, kun kiva on olla kavereita joiden kanssa kuumeilla!!!
Jään tässä vapaille, viimeistään torstaina olen linjoilla..
alisa
Minulle tuli esikoisen kanssa 28 kiloa lisää! Uhh:) 10 kiloa on jäännyt ja 18 lähtenyt...
Odotusaika oli ihanaaa, en stressanut yhtään, miltä näytän tai mitä muut ajattelevat;) Viihdyin ison masuni kanssa ja oikeastaan olin ylpeä siitä;)
Miehenikin odotti ja toivoi lasta niin paljon, ettei häntä mun liikakilot häirinneet. Tisseistä van sanoi, että toivottavasti palautuvat vanhoihin mittoihin:) Taisin silloin imetyksen alussa olla kuppikokoa miljoona D:))) Se ehkä oli myös ainoa asia, mikä minua stressasi:) Tisiit polvissa;)
Täällä kp 3 menossa... Tik-tak-tik-tak - aika ei liiku yhtään, haluaisin jo että olisi tammikuun loppu ja ov aika:)
Pääosinhan se raskaus oli aivan ihanaa aikaa! Masu kasvoi ja meillä mies tykkäsi raskausmahasta tosissaan :) Itsekin tunsin itseni tavallista viehättävämmäksi ja ehkä se sitten heijastui siihen, että myös mies oli samaa mieltä. Siis kun tuntee itsensä varmaksi, niin kyllähän sen muutkin huomaa :) Mulla oli siis tosi ISO maha, eikä muuten ylimääräistä tullut kuin rintoihin toki ja vähän takamukseen ;) Vaikka niitä kiloja siis tulikin 18kg... Vauva oli iso itsessään, joten pakkohan mun oli saada enemmän kuin pientä vauvaa odottavien...
Oli myös aivan ihanaa tuntea vauvan liikkeet ja " kommunikoida" sen masuvauvan kanssa ja oppia sen tavoille :) Minusta tuntuu että tuo poika oli jo ihan pikkuruisesta vauvanalusta ihan samanlainen luonteeltaan kuin nyt!
Ikävintä oli kai se kiukuttelu... Hormoonit kun heitteli tätä mammaa ainakin miten sattuu. Muistan senkin kerran kun loppuraskaudesta istuin eteisen lattialla ja heitin takkeja ympäriinsä, kun mikään niistä ei mahtunut päälle... Ja siis toki itkin ja huusin miehelleni... Ja lopulta jouduin nöyrästi pyytämään tätä auttamaan mut ylös sieltä lattialta, kun en itse mahani kanssa pässyt ;)
Ikävää oli toki kaiken maailman krempat, joita välillä tuli. Mutta minulla ei mitään kovin vakavaa onneksi ollut, vaan raskausaika meni pääosin hyvin.
miana_:
niin, pääsisikin sitä masukkaa kasvattamaan.. tässä kun me vasta ensimmäistä yritetään, niin aivan kihelmöi ajatus kaikesta siitä mitä muutoksia toivottu raskaus toisi..:)mites muuten te, joilla jo lapsia on.. mikä oli teille kaikista mukavin ja toisaalta ikävin muutos ensimmäistä odottaessanne? ja miten teidän miehet suhtautu näihin muutoksiin mitä varsinkin keholle tapahtui?
olis hauska saada vähän ehkä osviittaa mitä tuleva mahdollisesti tuo:)
kun nyt vain tärppäisi!!
kiva kun ootte vastaillut. sulosia ja hauskoja muistoja teillä!:D
mä lähen tästä miehen kanssa yötä vasten lappiin ajamaan, mennään ottamaan loppuviikoksi vähän irtiottoa arjesta!:)
palailen tänne taas kuumeilemaan ens viikon alussa! heippa!
Moi kaikki!
Meidän perheessä päätettiin tämän kuun alussa yrittää vauvaa ihan vaan jos on tullakseen. Itselläni on ollut vauvakuume jo vuosia ja nyt lopultakin on sellainen elämäntilanne, johon vauva suunnilleen sopisi. Esikoista toivotaan ja miehellä on vielä aika paljon ristiriitaisia tunteita.
Olen etsinyt tietoa asiasta ja nyt alkaa tuntua, että voiko se _yrittämättä_ onnistuakaan, jos munasolu elää vain vuorokauden ja siittiöt enintään viisi... Ovulaatiokin taisi mennä jo tiistaina ohi ihan huomaamatta ja raskaustoiveet siinä samalla, kun mies oli ihan jumissa, kun seksille tuli uusia paineita. Torstaina vasta rakasteltiin. Miten saatte miehenne rakastelemaan joka toinen päivä?
Moi kaikki!
Meidän perheessä päätettiin tämän kuun alussa yrittää vauvaa ihan vaan jos on tullakseen. Itselläni on ollut vauvakuume jo vuosia ja nyt lopultakin on sellainen elämäntilanne, johon vauva suunnilleen sopisi. Esikoista toivotaan ja miehellä on vielä aika paljon ristiriitaisia tunteita.
Olen etsinyt tietoa asiasta ja nyt alkaa tuntua, että voiko se _yrittämättä_ onnistuakaan, jos munasolu elää vain vuorokauden ja siittiöt enintään viisi... Ovulaatiokin taisi mennä jo tiistaina ohi ja raskaustoiveet siinä samalla, kun mies oli ihan jumissa, kun seksille tuli uusia paineita. Torstaina vasta rakasteltiin. No ensi kuussa sitten huolellisemmin. Miten saatte miehenne rakastelemaan joka toinen päivä?
joutessani nostan