Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vene vai vauva??

Vierailija
14.01.2006 |

Hieman vaikea tilanne, en tiedä mitä ajattelisin, enkä mitä tekisin, vai mitä tässä nyt olis oikein.

Mutta kerronpa juttu alusta:

Eli keväällä 2005 päätimme miehen kanssa että ostetaan pieni purjevene koska se oli ollut hänen unelmansa. Minkäin pidän purjehtimisestä, ihan kivaahan se on, mutta ei se mulle ole mikään intohimo sillä tavalla. Samaan aikaan mies lupasi että täytetään myös toinen meidän unelmamme, joka on ollut kylläkin enemmän minun unelmani, eli jätän pillerit pois ja yritetään yhteistä lasta.

Kesä meni purjehtiessa, siis mies enimäkseen siinä veneessä oli, minä lähinnä satunnaisesti.

Tulin siinä myös raskaaksi, ja pahoinvoinnin ja väsymyksen vuoksi purjehduskausi läsähti siinä sitten ja ajattelin että turhaan mun on asiaan perehtyä sen koomin, koska tulevaisuudessa olen kummiskin enimäkseen vauvan kanssa kotona.

Sitten kävi kummiskin niin että sain keskenmenon ja olin siinä sitten erittäin surullinen asiasta. Siis mies oli tietenkin myös erittäin surullinen, ja olihan silloin kun olin raskaana ollut myös erittäin onnellinen.

Aikansa asiaa sulattelin ja huomasin pian olevani taas raskaana. Mies oli taas tietenkin onnellinen ja minäkin, mutta tällä kertaa hieman varauksellisesti.

Ja sitten kolahti toisen kerran, sain taas keskenmenon.

Yhteenvetona tässä voisi todeta että multa meni kesä aikalailla sivu suuhun, kun olin raskaana, ja en voinut kauheasti osallistua purjehdukseen edes sen verran kun olisin ehkä tavallisesti voinnut nauttia asiasta.

Nyt tilanne on se että mies on ostamassa täksi kesäksi isomman veneen. Sen takia hän nyt ehdottaa että pidettäisiin tämä kesä hieman taukoa tässä lapsenteossa ja että minä söisin taas pillereitä. Hänen mielestä tässä olisi se hyöty että kroppani saisi rauhassa toipua näistä kesken menneistä raskauksista. Ja samalla meillä ei olisi vaaraa että tulisi suurempia menoeriä lapsen muodossa ja saataisiin paremmin maksettua uusi isompi purjevene. Ja voitaisiin kuulemma nauttia kesällä täysillä purjehduksesta yhdessä.

Toisaalta järkeni sanoo että mieheni on tavallaan oikeassa. Mutta kun minä haluaisin sen lapsen, ja ikääkin on jo sen verran että tässä ei enää kauheasti kannata aikailla. Ja ei mua se purjehdus niin paljon kiinosta, oikeastaan se on mulle hyvin toisarvoinen asia.

Olenko minä nyt liian itsekäs kun haluaisin että koko vene myytäisiin pois (= mikä helpottaisi meidän taloudellista tilanetta huomattavasti) ja että haluaisin alkaa yrittää vauvaa kohta puolin uudestaan??

Pitäisikö mun ottaa nyt miehenikin toiveita huomioon?

Ja kun kysyn häneltä haluaako hän lasta, hän vastaa että haluaa, mutta että hän voi ihan yhtä hyvin elää ilmankin.

Kiitos kun jaksoitte lukea tänne saakka. Kommentteja??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purjehtimaan/veneilemään kerkeää sitten myöhemminkin mutta lasta ei enää saa myöhemmin!!!

terv:veneilijän vaimo

Vierailija
2/12 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on edessä keskustelu joka ei ole ehkä " mukava" ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on se että minulla on jo lapsi edellisestä liitostani, mutta hänellä ei ole omia lapsia.

Toisaalta en haluaisi myöskään olla miehelleni ilkeä ja " riistää" häneltä hänen harrastustaan. Etenkin kun hän on sitä kautta nyt myös löytänyt ystäviä kun hän on muuttanut minun paikkakunalle muualta.

Mutta kun suoraan kysyn mieheltä että haluaako hän lasta vai ei, niin hän sanoo että kyllä, mutta jos hän ei saa ikinä omaa lasta ei sekään häntä niin paljon näytä vaivaavan.

Jos hän sanoisi suoraan, että ei, hän ei halua lasta, niin tilanne olisi sinänsä selkeämpi, sillä silloin voisin alkaa tehdä surutyötä tämän asian kanssa, se olisi loppuun käsitelty. (Ja ehkä mua jäisi harmittamaan toisen lapsen " puuttuminen" loppu elämäni, tai sitten ei).

AP

Vierailija
4/12 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

veneen voitte hommata vielä vaikka eläkepäivillä mutta vauvan saamiseen ihmisen ikä on rajallinen. ja kun se kerran ihan ongelmatontakaan ole niin ei kannata yhtään aikailla!

Vierailija
5/12 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on ollut paljon surua ja ymmärrän, että haluat vauva, mutta voithan pitää edes kesän mittaisen tauon ja nauttia. Näin kumpikin on tyytyväisiä. Toivottavasti ainakin...

Kyllä sen veneen ehtii myydä myöhemminkin.

Vierailija
6/12 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tiedän kokemuksesta että jos vene vaihdetaan isompaan niin siitä ei kyllä ihan ensimmäiseksi luovuta! Veneilijät ovat yleensä henkeen ja vereen vesillä ja niitä ei kyllä myydä vapaaehtoisesti!!!

Vierailija
7/12 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Teillä on ollut paljon surua ja ymmärrän, että haluat vauva, mutta voithan pitää edes kesän mittaisen tauon ja nauttia. Näin kumpikin on tyytyväisiä. Toivottavasti ainakin...

Kyllä sen veneen ehtii myydä myöhemminkin.

Niin, tuota miehenikin ehdottaa, että pidettäis vaan kesän mittainen tauko ja rauhoitutaan. Mutta kun musta tuntuu vähän siltä että mun toiveet on nyt laitettu taka-alalle, ja osaanko sitten nauttia siitä kesästä jos takaraivossani pyörii jatkuvasti ajatus vauvasta.

AP

Vierailija
8/12 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako uutta venettä mutta älkää myöskään myykö vanhaa. Ja yrittäkää lasta kokoajan, hedelmällisyys laskee kun ikää tulee lisää. Jos tulet raskaaksi etkä pääse taaskaan kesällä purjehtimaan, niin tuskimpa se sinua haittaa, vai mitä. Ja mies on tyytyväinen kun voi purjehtia, ja on varmasti myös iloinen vauvasta.

Vierailija
9/12 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa nauttia kesästä kanssasi. Surun vastapainoki on hyvä välillä saada vain olla ja nauttia. Kesään on vielä matkaa, joten nyt alat jo valmiiksi psyykkaamaan itseäsi ja keskity ajatukseen, miten ihana ja nautinnollinen kesä teillä tulee olemaan. Keskity siihen ajatuksen, miten kivaa ja jännää on sitten syksyllä taas aloittaa vauvahommat.

Ja älä unohda, että alunperin miehesikin on halunnut lasta ja haluaa edelleen. Et siis ole yksin asian kanssa.

Älä sure etukäteen asioita, vaan nauti.

Vaikka lapsi ei kaikkea muutakaan, niin paljon kuitenkin. Tulee kestämään vuosia, ennen kuin pääset nauttimaan uudestaan vapaudesta rakkaasi kanssa. Se on ihan oikeasti asia, jota osaa arvostaa vasta lapsen saatuaan!

Muista, että et ole luopumassa lasten teosta kokonaan, eikä sitä odota miehesikään. 3 kk ei tässä tapauksessa vaikuta asioihin juuri mitenkään.

Vierailija
10/12 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän todella haluaa siirtää lapsen hankkimista vain muutaman kuukauden, ei sinun ikäsi ole mikään este siirtämiselle. Kokeile kepillä jäätä ja yritä sopia tarkasti, milloin pillerit jätettäisiin pois: syyskuu, lokakuu 2006?

Jos se on hänelle ok, niin mielestäni kahden keskenmenon jälkeen voi olla ihan perusteltua (muistakin kuin veneen ostamissyistä) pitää taukoa - ehkä hänen pitää toipua surusta. Ja jos teillä olisi kiva yhteinen kesä takana, voisi se olla teille molemmille hyvä juttu tulevaa vauva-aikaa varten - energianlatausta.

Purjehdushullut on sellaisia, että he eivät ymmärrä että joku ' ihan tykkää' purjehtimisesta. Heillä on tapana luulla että kaikki joko rakastavat tai vihaavat sitä. Mies luultavasti ajattelee uutta makeeta venettä ja kuvittelee teille ihanan purjehduskesän...

t. purjehdushullun suvun jälkeläinen

Vierailija
11/12 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu uuteen/isompaan veneeseen! Sen jälkeen rahatilanne on varmasti tiukka vuosia jos ette rikkaita ole. Ja jos raskaaksi tulet niin siitä seuraa aika vaikee tilanne. Veneilijä ei ihan helposti siirry takasin pienempään veneeseen!!!! Ja siitäkös sitten riita saadaan aikaseksi?! Tauko voi tehdä ihan hyvää tuossa tilanteessa mutta toisaalta taas ei. Itse keskenmenon jälkeen ajattelin että ei heti alettais yrittää uudestaan mutta onneksi sitten alettiin. Ei meinaan ole vieläkään onnistanut. Ja keskenmenosta on jo vuosi! Ja jos jotkut pillerit aloitat niin ne sekoittaa todennäkösesti vaan kiertoa. Joku hormoniton ehkäsykeino käyttöön jos ehkäsyä tarvitaan vaan jokuseksi kuukaudeksi. Tulethan ap kertomaan että mihin päädyitte?

Vierailija
12/12 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kun joku tässä totesikin että kyllä, tunnen että minun toiveeni on tässä syrjäytetty, ja aika pahasti. Ja toisaalta, on sekin totta, että tällainen ihana " vapaa" kesää ilman sitovaa vauvaa tai raskautta tekisi meille varmaan hyvää. Eihän tässä ole kyse nyt vuosista mitä mieheni haluaisi odottaa lapsen teossa vaan ainostaan yhdestä kesästä.

Ja hän jopa lupasi että vaikkapa heinäkuussa voidaan taas alkaa aloittaa yrittää vauvaa. Että ei kait tämä objektiivisesti katsottuna ole mikään ihan kohtuuton vaatimus.

Mutta mun erittäin subjektiivisesta näkökulmasta katsottuna se on väärin, kohtuuton ja ihan liian pitkä aika ;-))

Eli kait tässä päädytään ei hormonaliseen ehkäisyyn taas vähäksi aikaa, ja yritän nauttia kesästä purjehtien uudella veneellä ja syksyllä sitten saan tahtoni läpi.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä