Mikä siinä työpaikan hakemisessa/saamisessa on niin vaikeaa?
Täällä palstalla on aika paljon viestejä siitä, ettei osata tehdä hakemusta. Sekö on se suurin este työnsaannille? Oletko itse koska viimeksi hakenut töitä ja millä menestyksellä; miksi luulet saaneesi työpaikan/mihin se ' tyssäsi' , osaatko sanoa....?
Mikä on mielestäsi se tärkein juttu/asia kun työtä haetaan?!Mihin itse uskot?
Meeri
Kommentit (2)
Itse valmistuessani lähettelin kymmeniä hakemuksia pääsemättä yhteenkään haastatteluun. Sitten minua pyydettiin sijaiseksi paikkaan, jossa olin ollut pari päivää opiskelijana, sieltä sain ensin pätkätöitä ja kahden vuoden päästä viran.
Olen sellaisen aineen opettaja, johon koulutetaan ihan liikaa opeja ja työtilanne on kehno. Hakemuksia olisin saanut varmaan lähetellä vuosikausia ilman tulosta...
että on
a) jaksanut miettiä, mille alalle opiskelee (ei niitä tusinassa kolmetoista koulutuksia, vaan katsoo työvoimatarvetta koulutusta valitessaan) tai on hankkinut sellaisen aineyhdistelmän, että erottuu edukseen tuossa tusina-ammatissa.
siis ERIKOISTUMINEN
b) että tuo erikoistuminen natsaa juuri siihen paikkaan, jota hakee. Eli hakee niitä hommia, mitä koulutus vastaa. Sekä että tajuaa, mistä haettavassa työssä on kyse. Jos on vähänkin hajua, mitä oikeasti siinä työssä tehdään, johon hakemuksensa laittaa, niin on varsin vahvoilla.
siis PÄTEVYYS HAETTUUN PAIKKAAN
Olemalla pätevä ko. tehtävään pääsee ensimmäisestä karsinnasta läpi ja osaamalla vielä jotain erityistä saa annettua vielä jotain lisäarvoa työantajalle.