&&&&***se on PERJANTAI ELOHIIRET!***&&&&
Kommentit (23)
ihanaa tänään on ollut vapaa päivä,ukkeli kyllä lähtee ukko porukalla himokselle joten jään lapsosen kanssa kotio.
tänään on ollut hyvä olo..aika vaihtelevaa,onko muilla?.
kauheesti jännittää toi maanatainen ultra,että onko siellä elämää ku oon lueskellu oita ku on menny kesken ja ollut tuulimunia,yritettiin toista kummiski yli vuos,ois kova pettymys jos nyt oiskin tuulimuna..:S
ei auta kun odottaa maanantaihin että selviää.onko muilla muuten rinnat turvonnu kauheesti? mun on pakko mennä ostaa kokoa isommat liivit,ku pursuu yli..
no nyt jatkaa koti juttuja..:)
Harmaa sää vaan jatkuu. Mutta onneksi ei sada, ulkona on ihan mukava ilma loppujen lopuks.
Paha olokin vain jatkuu. Eilen illalla taas niin kurja olo, että tirautin itkutkin. Mutta eipä siitä ollut mitään hyötyä, haittaa pikemminkin ;)
Yöt sujuu huonosti. Alkaa stressi nousemaan kun en saa mitään opiskelujuttuja tehtyä. Viikko mennyt, enkä ole saanut käytännössä mitään aikaiseksi. Yöllä nukun 5-7 tuntia, ja se ei riitä. Päivällä olen kuin nukkuneen rukous. Olen huomannut, että jos nukun päivällä tai illalla niin se vaan pahentaa pahaa oloa. Mistä lienee johtuu? Mutta ellen nuku vapaaehtoisesti, niin uni saapuu pakolla jossain vaiheessa. Mutta aamulla 4-5 aikaan se uni häippäsee johonkin ja sitten kieritään sängyssä aamuun asti.
Mä yritän tsempata itseäni vauva-ajatuksilla. Miettiä sitä pientä nyyttiä, jota tässä nyt koetetaan kasvatella valmiiksi.
Onko muut yhtä saamattomia kuin minä? Kämppä siivoamatta, pyykit märkinä koneessa eilisestä saakka, koko viikon kuivat pyykit sängyllä kasassa, koirankarvoja lattialla, tiskit vyöryy pitkin pöytiä...
Jamssa rv9+6
mulla on myös rinnat kasvaneet tosi paljon, ainakin yhden kuppikoon, likemmäs kahta. Onneksi on vanhoja liivejä jotka voin ottaa käyttöön. Rinnat on myös ihan järjettömän kipeät. Ilman liivejä ei voi olla hetkeäkään. No, pitää olla tyytyväinen, meikäläisellä kun toi kuppikoko on yleensä a, nyt ei edes b riitä!
Jamssa: Mulla kans noi pyykit on asia jotka on ihan retuperällä :/ Varsinkin kun viisi ihmistä sitä pyykkiä tekee niin pitäis koneen laulaa kyllä jatkuvasti... Pyykit tursuaa koreista ja jos saa jotain pyykkiä pestyä/kuivatettua (kuivausrumpu hoitaa sen) niin sit niitä ei jaksa viikata.
k.h.p.: Mä olen ottanu käyttöön takas imeysaikasia liivejä kun ei nuo tavalliset mahdu. Oisko yks kuppikoko tullu lisää...
Mulla tänään vähän parempi olo, ku sain huilia pitempään sängyssä, miehellä vapaapäivä, ni se heräs esikoisen kaa. Ihanaa!
Mulla ei kyl rinnat oo juurikaan muuttunu. Imetin just ennen raskaaks tuloa vielä esikoista ja pikemminkin aika tyhjiltä tuntuu..Sais turvota, ei haittais yhtää!;)
Hyvin vähän tunsin eka raskaudessakaan rinnoissa mitään aristelua tai muuta, mietinki joko multa mitään maitoa sitt tuleekaan, mutt niin sitä vaan riitti kunnes esikoinen tuli vähän yli vuoden ja alotettiin lehmänmaito.
Meillä on Jamssa ihan samat viikot menossa!Hauskaa!Onks sulla LA 12.8?Mulla on se eka arvio. Ultra vasta 24.1.Millos sun ultra on/oli?
Hauska lukea sun kuulumisia, ku ihan samoissa mennään!:)
Hymyä huuleen mammat!:) Anri ja rv 9+6
Ja olen todella saamaton minäkin! Mies käy töissä ja sitt tulee kotiin tekeen kotihommat..:(Ei taija auttaa muu enneku saan voimia!
Täällä taas työn touhussa (?) työpaikalla...tänään on onneksi ollut parempi olo kuin eilen. Joku valitteli saamatonta ja kamalaa oloaan - täällä ihan sama juttu! Vaikkei yököttäisikään, on silti jotenkin hutera ja onneton olo. Mikään ei huvita ja päässä tuntuu tyhjältä ja tyhmältä - toivottavasti koko raskausaika ei ole tätä! En ole vielä ehtinyt edes iloita koko raskaudesta, koska omituinen olo vaivaa niin pahasti.
Olotilaa voisi kuvata myös laulun sanoin " aina nälkä ja koko ajan jano" tai miten se menikään...Ihan hirveä nälkä jatkuvasti! Tunnin välein saa lykätä jotain suuhunsa että pystyy olemaan. Parempi olisi, jos koko ajan puputtaisi jotain, mutta työ ei oikein anna siihen mahdollisuutta. Onneksi ei väsytä (*koputtaa puuta*)!
Ketjussa oli puhetta rintojen kasvusta: täälläkin vanhat liivit puristavat ja melkein ollaan seuraavan kuppikoon puolella. Viime yönä heräsin ekan kerran siihen, että tissit olivat todella kipeät (nukuin jotenkin niiden päällä). Näille yksilöille ei pieni karvaminenkaan tee kuitenkaan huonoa :D
Viikonloppua ja sitä kautta maanantain ultraa kohden!
Allu 7+2
Saamaton olo on mullakin jatkunut jo pidempään. Eli siis pyykit laittamatta, kämppä siivoomatta ja jopa joulukoristeet vielä korjaamatta! Tänään on ryhdistäydyttävä kun tulee vieraita.
Saamattomuus on näkynyt myös tällä palstalla, kun en ole jaksanut kirjoitella tänne.
Kuvotus pysyy jokseenkin kurissa, kun muistan syödä useesti. Väsymys ei ole ollut viime päivinä aivan totaalista.
Tällä viikolla oli eka neuvola, josta jo mainitsinkin aikasemmin. Ihmettelemään jäin kun th kysyi, että oliko tämä ihan suunniteltu ja toivottu lapsi?!? En osannut edes loukkaantua sillä hetkellä, mutta kyllä jälkeenpäin alkoi ärsyttämään tollanen kysymys. Musta ei ole kovin ammattimaista kysyä noin! Ehkä parempi, etten saannut sanottua pahasti terveydenhoitajalle takas, koska yhteistyötä on tehtävä elokuulle asti.
Mullakin muuten la on 12.8, tai niin th kirjasi neuvolakorttiin, mutta tulee varmasti muuttumaan, koska mulla on pitkä kierto. Muutamalla muullakin on tällä hetkellä sama la (en muista kellä?) Ite taisin sinne esittäytymisketjuun laittaa la:ksi 16.8(?)
Eipä muuta tällä kertaa.
emine rv 9+6
jep jep, mullakin la on 12.8. Kuukautisten perusteella siis. Eka ultra on vasta 3.2. vaikka tilasin sen jo joulukuun puolella, mutta on kuulemma ruuhkaa.
Olin tällä viikolla neuvolassa, mutta sydänääniä ei kuulunut. Ens viikolla kun on toisen tytön neuvolakäynti niin se terkka lupasi yrittää kuunnella uudelleen. Silloin olis 10+2. Katsotaan sitten, että kuuluko mitään. Ultraan on niin hitsin pitkä aika vielä.
Mut nyt hommiin
Jamssa
Täällä ällötys on tasaista, mutta ei enää niin voimakasta kuin ennen joulua. Uutena oireena on hillitön palelu iltaisin. Eilenkin palelin peiton alla sohvalla ihan horkassa ja meni toista tuntia ennen kuin helpotti.
Sitten uutena (mutta onneksi nopeasti ohimenevänä) vaivana ilmaantui emättimen hiivatulehdus johon hain apteekista maitohappobakteerikapseleita (ja helpottaa jo!).
Viikkoja on kasassa 11 ja risat, ensi viikolla on np-ultra Femedassa. Sen jälkeen uskaltaakin paremmin kertoa ihmisille tästä. Maha ei mua ainakaan vielä paljasta, sillä laihtumisen seurauksena kaikki housut menee hyvin jalkaan, vaikka maha onkin aavistuksen turvonnut.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
ai sullakin on maanantaina ultra,mua jännittää kauheesti :D
joo noista rintojen arkuudesta mä ite käytän yöllä rindekoit ku muuten sattuu kun kääntyy.. aattelin mennä ostoksille tänään,pakko mennä kattoo kokoa isommat kun niin turvoksissa on. muuten ei oo mitään haittaa mutta toi kipu on jo rasittavaa,noh kyllä se siitä.
pakko kysästä että pystyttekö pitämään farkkuja vielä vai ahistaako ne,ja onko siitä mitään haittaa jos käyttää lantio farkkuja ku en oo oikeen varma puristaako..
Mä kans ilmoittaudun saamattomien porukkaan. Ihan uskomatonta kuinka tekemättömien töiden lista vaan kasvaa ja kasvaa... Jospa tänään saisi jotain tehtyä lähinnä vaikka sellaista hienosäätöä kun ei mitään isompaa jaksa.
Mä olin järkyttynyt kun kävin tänään puntarilla. Se olisi sitten puolitoista kiloa tullut lisää joulun jälkeen. Uskomatonta!! Maanantaina neuvola ja siellä sitten saa kuulla kunniansa :(
Farkuista oli puhetta. Mä oltin tänään pesusta housut ja tuntui vähän ahtaalta. Tietenkin se johtui siitä pesusta :) se painon nousu ei voi vielä tuntua niissä pöksyissä. Kai mä pukeudun loppuraskauden aikana sirkustelttaan :( Ekassa raskaudessa mä käytin farkkuja aika pitkään. Kyllä sen sitten itse tuntee kun eivät ole enää hyvät. Alkoi ahdistamaan.
Monella on maanataina ultra. Tulkaas kertomaan mitä masusta sitten löytyy :)
Hyvää viikonloppua kaikille!
pubu ja Unski 8+5
Mä en nyt varsinaisesti farkkuja käytä, mutta vastaavanlaisia matalia samettipöksyjä. Oon huomannut, että pitemmän päälle niiden vyötärönauha painaa juuri niin alhaalta, että alavatsassa alkaa tuntua painetta. Jotenkin oon yhdistänyt myös sellasen menkkamaisen paineen tunnun noihin housuihin. Helpottaa, kun avaa housut välillä ja ei pidä niitä joka päivä. Harmi kun ei voi työpaikalla olla alushoususillaan... alkaa koko ajan tuntua paremmalta idealta moinen :D Ja mulla on nyt juuri täyttymässä 11 viikkoa. En ole kyllä erityisen turvoksissa mahan seudulta vielä..
Nyt istun täällä töissä silleen, että oon väkisin kiskonut matalan housun " vyötärön" alamasumakkaran päälle sillä seurauksella, että peppu melkein paistaa takaa.. mut onpahan parempi näin, eikä tässä onneksi ole ketään näkemässä :)
_o/ ja tämä saamaton tyyppi ilmoittautuu myös. Olikohan se jamssan teksti, joka oli kuin suoraan mun arjesta? Meillä vaan on koirankarvojen paikalla kissankarvat ja kaikenlaiset jännät ruokakökkäreet ym. joita ne kanniskelee olohuoneeseen. Meinaa vähän masentaa välillä, kun ei vaan jaksa pitää kotia kunnossa. En ole koskaan ollut siinä kovin aktiivinen (eli pyykki- ja tiskikasat on aina olleet olemassa), mutta nyt tuntuu, että vuoret kaatuu päälle, kun ei ukkoakaan ole saanut aktivoitua...
Tai töissä olen kyllä ollut tosi aktiivinen - kiitos alkuvuoden kiireiden, mutta kotona en tee mitään. Sääliksi käy miestä, joka hoitaa kodin ja esikoisen... Väsymys vaivaa, samoin iltapahoinvointi, joten en tosissani pysty tekemään mitään enää työpäivän jälkeen.
Mulla on 1. neuvolalääkäri viikon kuluttua ja np-ultra kahden viikon kuluttua. Eka neuvola oli ennen joulua, joten tosi malttamattomana mä noita lääkäriaikoja odotan. Pääsen varmuuteen siitä, että masussa tosiaan asuu jokin (ei se ole kyllä missään vaiheessa epäilyttänyt) ja laskettuaikakin tarkentuu. Ja kiva on päästä näkemäänkin tuo pikkuihminen.
Mulla on rinnat myös turvoksissa, mutta vanhat liivit mahtuu kyllä vielä. Tosi arat ovat! Ja masu on myös vähän turvoksissa ja myös mulla farkut aiheuttaa ikävää paineentuntua mahassa. VÄlillä on pakko avata nappi... Mutta muuten tämä " tilani" ei kyllä vielä pahemmin päälle näy. Tosin tiukoista poolopaidoista olen jo luopunut. Ne korostaa turhaan tuota turvonnutta alamahaa, enkä halua kenenkään epäilevän mitään.
Se mitä tässä kuumeisesti odotan, on tämän vetämättömän olon ja hirvittävän pahanolon loppumista. Eikös sen pitäisi 12. raskausviikolla helpottaa?? Odotan myös kuumeisesti sitä mahtavaa energiapiikkiä, joka ainakin esikoista odottaessani minuun keskiraskaudessa iski.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Pepper (11+1)
Tänään on jo paljon paremmat fiilikset. Säikähdin kai turhaan pientä tuhruvuotoa ja maalailin jo piruja seinille. Ultrassahan kohdussa näky hematooma ja lääkäri sano,et se voi vuotaa ruskeeta tuhrua. Siitä on kuitenkin jo muutama viikko aikaa,niin jotenkin ajattelin ettei sitä vuotoa enää tuu. Ja on se vuoto aina niin ikävää,et mie ainakin säikähän joka kerta tosi pahasti.
Tänään on ollu muutenkin ihan hyvä päivä. Käytiin äsken ostamassa uus sänky. Jo oli aikakin! Edellinen on jo ihan kamala. Tuli kyllä ostettua niin kallis sänky,et toivottavasti unetkii paranee.
Miulla on vaivoina sen tuhruvuodon lisäks ajoittain alavatsalla vihlontaa ja noustessa ja kääntyillessä kovaakin kipua. Sen lisäks palelee ihan hirveesti, väsyttää ja turvottaa etenkin iltaisin ja öisin. Kauhulla ootan taas seuraavia kolmea yövuoroa,jotka alkaa tänään. Mie oon luopunu jo farkkujen käytöstä,kun ne ahisti niin kovasti. Sellaset matalavyötäröiset samettihousut on vielä ihan hyvät ja kotona ja töissä kaikki lökärit. Rintsikatkii alkaa jäädä pieniks. Pitäis penkoa kaapista vanhoja isompia liivejä.
Hipsuhiiri rv n.9+6
LA siis 18.8
Jotenkin mukavan tutulta kuullostaa nuo kaikkien kirjoitukset... :)
Koko ajan väsyttää aivan kamalasti! ihan kuin eläisi vaan seuraavia yöunia varten ;) Kuvotus pysyy nyt melko hyvin kurissa kun koko ajan syö jotain... Ihme kyllä suolainen keitto ja omenat tekee eniten hyvää.
Iltaisin kotona palelee ja sitten väsyneenä vaan nököttää viltin alla ja mitään ei saa aikaseksi... Pyykit kerääntyy, pölyt kerääntyy ja muutenkin kodinhoito tuntuu olevan miehen harteilla... Harmittaa se, ja tietysti se että 2,5v esikoispoikaa ei jaksa huomioida nyt tarpeeksi (omasta mielestäni ainkaan)...
Koko ajan ahistaa mahaa kun ihan selkeesti on suolentoiminta hidastunut ja hirveä turvotus... Ja lisäksi joka paikkaa kolottaa... Rinnat ei tunnu kuitenkaan mitenkään erityisen kipeiltä.
Kauhea valitus :) mutta jotenkin nyt hiukan on päässyt masentamaan kun yleisvointi on kurja...
Mutta kyllä se vielä taas hyväksi tästä :)
MrsKole rv9
Täällä myös saamaton henkilö. Minuun sopi myös nuo teidän kuvaukset kämpän siivosta, tiskit, pyykkivuoret jne. Ja just se masentaa kun yleensä on niin energinen että tekee montaa hommaa yhtäaikaa, niin nyt tuntuu ettei saa ees pyykkikonetta päälle saati tyhjentää sitä...huoh! Ootan kans kuin kuuta taivaalta sitä aikaa että energiaa riittäs muuhunki kuin vain hommaan joka itse kiinnostaa eli yleensä se ois kyläily tai sohvalla makuu..
Minä oon edelleen pitänyt farkkuja, mitä nyt on pitänyt vyöstä siirtää bähän eteenpäin, mutta muuten menee. Onneksi se isoin masu on sitten kesällä niin voi kulkea mekoissa=) vai oottako mekko ihmisiä?
Mulla hameet kuuluu ehdottomasti kesään, onpahan vilposempaa...
Minulla ensi viikolla neuvola, vähän jännittää kyllä, mutta toisaalta tuntuu että johan oli aikakin... Toivottavasti täälläkin oin kiva th jonka kans saattaa jutella asioista tuntematta itteä tyhmäksi...
Ja ei kun syömään...
Täällä kanssa vaivaa saamattomuus. Mitään ei jaksais tehdä mutta pakko muuten on koko kämppä pommin jäljiltä ja mä saa hirveitäraivareita. Pyykit tulee pestyä joka päivä kun on koneellinen pestävä mutta silitys jää. Lapset ovat onneksi omatoimisia lelujen keräyksessä.
Jamssa: Mulla oli viime viikolla neuvola ja sydänäänet ei kuuluneet. Ens viikolla olis lääkärineuvola toivotaan että silloin kuuluis. Mulla muuten kanssa ultra 3.2.
Oma olo on edelleen suht hyvä väsyttää ja tota saamattomuutta esiintyy mutta muuten ihan ok olo.
puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja kirppu 9+6
Hiljainen olen ollu, lueskellu vain...
pelottaa vietävästi!!! maanantaina np-ultra...ja jotenki fiilis että en ole raskaana...kaikki niin höpöttää kuinka maha on jo kasvanu ja tuntevat kohdun kokeilemalla mahaa selällään kun makaavat. Itse en tunne ja huolestuin siitäki. toivotaan että kaikki on masussa kunnossa....
päivi 11+3
Lueskelin eilen illalla eilistä pinoa mut en jaksanu enää mitään kirjoitella.
HIPSUHIIRI: Käsittääkseni niin kauan kun vuoto on semmoista tuhrua ei pitäisi mitään vaaraa olla. Joskus myös kohdunsuun päällä oleva istukka voi aiheuttaa pieniä vuotoja. Mulla myös alavatsaa juilii välillä mut olen uskonut niiden johtuvan kohdun kasvusta. Kuten joku eilen? mainitsikin niin tässä vaiheessa taitaa nuo alavatsakivut ovat ihan tyypillisiä. Tarrasukkia kovasti ja ei uskotaan että kaikki menee loppuun asti hyvin :)
Lapsille kertomisesta: Ei olla vielä kerrottu mut kohta varmaan pitää kertoa. Tällä kertaa uutinen taitaa olla meidän esikoiselle se vaikein, kun he juuri tänä vuonna koulussa käyvät näitä lisääntymisjuttuja tms... hänelle selviää siis se kamala totuus et " Yök, isi ja äitikin tekee siis SITÄ!" :) Mies kertoi jo isälleen kun tavallaan sai takaportin siitä kun vaihdettin auto isompaan ja uudet vakuutuspaperit tulee appiukon kautta. Oli ukki vähän ihmeissään ;)
OLOISTA: Mulla kans ollu ihan ihme pahaa oloa, eilenkin kävin oksentamassa jotain viis kertaa... Koskaan aiemmin ei tämmöistä ole ollu vaikka kumpaakin sukupuolta on ennestään. Eilen aamulla varsinkin tuntui et kaikki mitä söi tuli kohta ylös Sit kun alkoi jatkuvasti syömään jotain niin olo vähän helpotti. Oli kyllä aika heikko olokin yhdessä vaiheessa jo kun mikään ei meinannu pysyä sisällä :(
MIELITEOT: Hedelmät, tuoremehut ja ruoka ym. suolanen. Suklaata ei ole tehny mieli pitkään aikaan mikä on kyllä ihme juttu. Jäätelöä eilen illalla söin semmoisen sentin paksuisen viipaleen ja se riitti. Vartin päästä ne tulikin sit ylös. Lihapullat ja nakit jotka olin syöny just ennen jätskiä pysyivät sisällä.... hassua.
SYDÄNÄÄNISTÄ: Mulla on aina kuunneltu neuvolassa sydänääniä 10+ viikoilla. Tosiaankin riippuu paljon siitäkin kuin kokenu terkka on kyseessä ja missä päin masua asukki luuraa ;)
Neuvola mulla on ens tiistaina ja helmikuun alussa np-ultra.
Nyt alkaa taas pala nousemaan kurkkuun, pitää mennä haukkaamaan jotain (vaikkei yhtään mieli teekään)
Peeveli ja rv 9+4