Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomasin, että aikaisemmin keskusteltiin ultrakuvista. Olisinkin myös kysellyt

13.01.2006 |

Minulla on itseasiassa puhelimen näytöllä ultrakuva meidän toisesta lapsesta. Olen alusta asti ihmetellyt, että mitä voivat olla kaksi valkoista lyhyttä viivaa vauvan alavatsalla!? JAlkoja ei kuvasta näy.

Esim. päässä auki oleva laki näkyy valkoisena. Onko kyse nyt mahdollisesti kiveksistä? Näkyykö munasarjat samankaltaisesti? Kuva on todella selkeä edestäpäin otettu..Kuvasta näkyy selkeästi vauvan silmät, poskipäät,vatsa, kasvonpiirteet. Kuva on otettu viikolla 20. Vertailin esikoisen (poika) kanssa otettua (samalla viikolla) kuvaa ja hänellä oli hyvin paljon isompi kallo kun tulevalla vauvelilla..Voisiko nyt oleva tulokas olla tyttö? :)

ELI mitkä seikat ultrassa näkyvät valkoisena? Olen luullut, että vaan luut.

Oli hyvin sekavaa. Ihmettelen tosin, että jos kivekset / munasarjat näkyvät näin hyvin miksi hoitaja sanoi, että näillä viikoilla (20 silloin) ei voi vielä sanoa varmasti kumpaa sukupuolta lapsi on!?

Olen itse vain ihmetellyt kun esikoisen sydänäänet olivat tsasesti 132-140 ja tällä viipperöllä on 147-160. Voisiko nyt olla tulossa eriä sukupuolta oleva vauveli. Olisihan se aina mukavaa:)

terkuin; Areza rv 22

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sydänäänistä voisi leikkisästi veikata tyttöä.

meillä on kaksi poikaa ja kaksi tyttöä,ja kyllä tytöillä on nuo sydänäänet tiheämmät olleet aina.

onnea odotukseen!

-nasuli ja muksut

Vierailija
2/7 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi valkoista viiva on kuulemani mukaan poika ja kolme valkoista viivaa tyttö. En tietenkään ole varma, mutta näin olen kuullut ja meidän tytöllä oli kolme valkoista viivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän kuvassa näkyy selvästi kaksi viivaa..Olisko sitten taasen poika tulossa:) Ovatko viivat sinun kuvissa olleet ihan vierekkäin?

Vierailija
4/7 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Liberon raskauskalenterin mukaan

http://www.liberovaipat.fi/Pages/Pregnant/CalendarDefault.aspx?id=3009

tyttövauvalle kehittyy vasta viikoilla 21 sukupuolielimet. Ulkoisesti pojan " miehinen uloke" pitäisi jo olla paljon aikaisemmin näkyvissä :). Meille lääkäri osasi kertoa jo viikolla 15, että pojalta näyttää ja sittemmin vahvistellut näkemäänsä.

Liinakko

Vierailija
5/7 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vain joku osaisi tulkita sitä! Lääkäri oli hieman empivä. Itse en tajua täysin, miten päin vauva siinä on ja ottaa päähän, kun voisi asennon tiedettyäni itse pähkäillä. Keneltä kehtaisi kysyä...

Vierailija
6/7 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllämme oli vierekkäin viivat, paitsi että se keskimmäinen oli vähän ehkä ulompana. En tosiaankaan tiedä näistä itse sen enempää, mutta niin meillä oli ja muistaakseni täällä on ollut aikaisemmin keskustelua noista viivoista.

Vierailija
7/7 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla 21 ja on ultralla havaittavissa. Liberon sivullahan puhutaan emättimestä.

Pojalla penis kyllä on näkyvissä jo melko aikaisin (jos kuvakulma hyvä) mutta kivekset saattaa laskeutua vasta viikon 30 tienoilla.

Meillä on ollut myös tulkintaongelmia. Nlalekuri veikkasi tyttöä viikolla 26+- kuvakulma oli alhaalta päin ja minustakin näytti kolmelta viivalta. Pari viikkoa myöhemmin yksityisellä tehdyssä ultrassa näkyi sivulta pienet pullistumat ja lääkäri veikkasi niitä kiveksiksi 90% varmuudella (mutta joskus myös tytön häpyhuulet on turvoksissa ja siksi pullottaa). Penista ei siis näkynyt kummallakaan kerralla. Nyt viime viikolla (rv 36+) sitten näkyi kunnolliset pallukat (eikä taaskaan ' piliä' ) ja kyllä se enemmän pojalta kuitenkin vaikuttaa.

Liinakko:

ainakin Liberon raskauskalenterin mukaan

http://www.liberovaipat.fi/Pages/Pregnant/CalendarDefault.aspx?id=3009

tyttövauvalle kehittyy vasta viikoilla 21 sukupuolielimet. Ulkoisesti pojan " miehinen uloke" pitäisi jo olla paljon aikaisemmin näkyvissä :). Meille lääkäri osasi kertoa jo viikolla 15, että pojalta näyttää ja sittemmin vahvistellut näkemäänsä.

Liinakko