Minusta on tullut hullu siivousneurootikko :-(
Ennen olin rento tyyppi enkä juuri välittänyt vaikka kämppä olisi ollut vähän sekainen. Nyt kolmenkympin jälkeen muistutan yhä enemmän Täydellisten naisten Breetä, haluan että paikat ovat järjestyksessä, tiskipöytä kiiltää ja varsinkin kun tulee vieraita niin paikat ovat tiptop! Muille perheen jäsenille varmaan vähän rankkaa, kun koko ajan järjestelen paikkoja. Mutta on vain niin ihanaa kun koti on puhdas ja järjestyksessä, tuntuu että koko elämäkin on puhdas ja järjestyksessä.
Tämä täydellisyyden tavoittelu vain on saanut hieman sairaita piirteitä, kun ärsyttää yli kaiken esim. keittiön oveen tullut naarmu joka rikkoo täydellisyyttä, tai naarmu ruokapöydässä. Ennen en edes huomannut moisia.
Olen siis neuroottinen? Onko teitä muita? Onko tämä vaarallista? Kajahdanko jossain vaiheessa totaalisesti?
Kommentit (7)
Ennen otin harjalla isoimmat villakoirat nurkista silloin kun suunnilleen silmille hyppivät, nykyään pesen lattioita joka päivä. En nyt sentään ihan koko talosta, iso kun on, mutta aina muutamasta huoneesta ainakin. Koko ajan järjestän tavaroita, vaikka kuinka väsyttää en voi mennä nukkumaan jos jossain on epäjärjestystä. En pysty rentoutumaan muuten.
Olen miettinyt onko tämä joku oire alkavasta mielenterveysongelmasta, vai mistä on kyse. Kylässäkin joudun hillitsemään itseni etten ala järjestellä leluja tai tavaroita, vaikka sinänsä mua ei haittaa muiden ihmisten sotkut yhtään, päinvastoin semmoinen epäjärjestys näyttää muilla kotoisalta, mutta toi järjestelypakko on niin syvällä että saa tosissaan hillitä itseään.
Oikeasti välillä huolestuttaa!
Vaikka muiden epäjärjestys on minustakin vain kotoisaa. ap
Ennen otin harjalla isoimmat villakoirat nurkista silloin kun suunnilleen silmille hyppivät, nykyään pesen lattioita joka päivä. En nyt sentään ihan koko talosta, iso kun on, mutta aina muutamasta huoneesta ainakin. Koko ajan järjestän tavaroita, vaikka kuinka väsyttää en voi mennä nukkumaan jos jossain on epäjärjestystä. En pysty rentoutumaan muuten.
Olen miettinyt onko tämä joku oire alkavasta mielenterveysongelmasta, vai mistä on kyse. Kylässäkin joudun hillitsemään itseni etten ala järjestellä leluja tai tavaroita, vaikka sinänsä mua ei haittaa muiden ihmisten sotkut yhtään, päinvastoin semmoinen epäjärjestys näyttää muilla kotoisalta, mutta toi järjestelypakko on niin syvällä että saa tosissaan hillitä itseään.
Oikeasti välillä huolestuttaa!
Siivousvälineitäkin alkaa olla jo kokelma pienen firman tarpeiksi :) Ainoa terve piirre tuntuu olevan että lasten annan kyllä sotkea ja myllätä ulkona hiekassa ja kurassa mielin määrin, ettei mikään ylihygieenisyyspiirre sentään ole vielä iskenyt. Ja sisälläkin saa sotkea, kai nautin sitten siitä että saan lisää siivottavaa. Lapsia olen opettanut myös siivoamaan jälkiään, mutta koitan pitää huolen että tämä järjestysneuroosi ei rasittaisi muita perheenjäseniä kohtuuttomasti. Tajuan itsekin että ei ole ihan tervettä.
Välillä kyllä olen todella puhki.
Mies ei meinaa käsittää kun pesen vessan n 2 kertaa päivässä..
ja muutenki en voi laittaa nukkumaan jos ei ole paikat suht koht ok ja tänäänki luutusin keittiön lattiaa vaikka yritin itselleni hokea nyt on juhannus relax
ei vaan onnistu. Yhteenväliin vein kerran viikossa kaiken mikä irtosi ulos tuulettumaan siis patjoja myöten. Tämä mulla nyt jäänyt vähemmälle ehkä jo senki takia ku iltatähti 1v ei ehdi silleen siivota koko ajan
Ehkä helpottaa ajan myötä on vain tosiaan kausia kun siivoa koko ajan ja kiillottaa!
Mutta on vain niin ihanaa kun koti on puhdas ja järjestyksessä, tuntuu että koko elämäkin on puhdas ja järjestyksessä.
Tämä lause vain viittaisi siihen. Tulee mieleen että yrität peittää sen pielessä olevan asian siivoamisella. Voisiko olla?
asia joka tapahtui kauan sitten ja pitäisi selvittää. Voihan se olla että alitajunta tuo sen esille näin...ap
Mutta on vain niin ihanaa kun koti on puhdas ja järjestyksessä, tuntuu että koko elämäkin on puhdas ja järjestyksessä.
Tämä lause vain viittaisi siihen. Tulee mieleen että yrität peittää sen pielessä olevan asian siivoamisella. Voisiko olla?
Tervetuloa kaikki meille siivoomaan! Kertokaa vain mitä siivouskamaa tarvitsette, hankin kyllä:)