Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liitoskivuista - apua kaivataan!!!

12.01.2006 |

Tää menee jo mahdottomuuden puolelle. rv tasan 19 ja vaapun kuin ankka jalat levällään, kun sattuu niin kovin tuonne alas.

Liitoskivut siis vain pahenevat, tuossa aamukävelyllä mietin, että on melkein yhtä kipeä kuin synnytyksen käynnistyessä. Supistuksia ei onneksi ole ollut. Vain tu jatkuva särky ja jomotus alapäässä. Särky toisaalta hetkeksi helpottaa liikkuessa, mutta liikunnan jälkeen palaa pahempana takaisin.

Mietin vaan, ku kipu on merkki jostain ja viesti siitä et ois otettava iisimmin. Mut jos nyt jo jään makaamaan kipuineni, niin mut saa kärrätä paareila synnyttään, ku en pysty liikkuun senkäään vertaa...Mitenhän on, kannattaako harrastaa siis liikuntaa samalla lailla kuin tähänkin asti? Käyn nykyään kerran viikossa tanssimassa, kerran vauvajumpassa (vetämässä tuntia) ja sitten aerobikissä. Noiden ohjattujen lisäksi kävelen aika paljon (ja se on kaikkein tuskallisinta, mutta eipä tässä muutenkaan voi liikkua paikasta toiseen kun ei oo pyörää ja autolla ei alle 3 kilsan päähän viiti lähtee).

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli esikoista odottaessa niin jumalattomat liitoskivut, että mun piti jäädä sairaslomalle kuukautta ennen virallisen äitiysloman alkua. Omalla kohdallani totesin, että kevyt kuntosaliharjoittelu helpotti kipuja joksikin aikaa; itse en pystynyt tekemään kävelylenkkejä edes korttelin ympäri. Kuntopyöräily onnistui hyvin ja olo oli treenin jälkeen paljon " notkeampi" . Yöt olivat niin mahdottomia, että mun piti nukkua samalla kyljellä koko yö tai herätä nostamaan jalat toiselle kyljelle, sillä muuten kipu ei ollut siedettävää. :I

Liikuin suht säännöllisesti lähes loppuun saakka, minkä tuloksena varmaan synnytyskin oli niin helppo ja palautuminen nopeaa.

Saa nähdä, joudunko potemaan tässä raskaudessa samaa vaivaa, mutta vielä ei onneksi ole mitään tuntunut.. viikolla 6+ mennään. :) Tsemppiä sinulle!

Vierailija
2/3 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ihanaa" kuulla että muillakin on samaa ongelmaa! Itse menen samoilla viikoilla kun sinä eli reilu 19. Ja huolestuttaa kun ei olla edes puolessa välissä ja nyt jo kivut melkoiset! Edellisessä raskaudessa ei moisia ollut, mutta sitä edellisessä tosi pahat mutta vasta myöhemmässä vaiheessa. Nyt pelottaakin että jos tästä vielä pahenevat.

Itsekin yritän jumpassa käydä, mutta jotkut liikkeet on kyllä pakko jättää väliin.

Aamulla on hiukan parempi ja silloin puuhailee kaikenlaista ja iltapäivällä makaan sohvalla ja mietin että miten nuo 3 lastani hoidan jos tilanne vielä pahenee. Jalkaa ei oikeen saa kunnolla nousemaan.

Toivottavasti olisi vaan joku ohimenevä ilmiö ja loppuraskaus menisi ilman kipuja... heh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, voiko näille sivuille laittaa linkkejä, mutta tuossa oli artikkeli aiheesta:

http://www.plus-size-pregnancy.org/pubicpain.htm

Tämä siis jos liitoskivut ovat alhaalla ja häpyliitoksen alueella.

Kävin itse osteopaatilla ja siitä oli apua. Käveleminen muuttui sujuvammaksi. Olen kyllä myös joogannut ja käyttänyt homeopaattisia lääkkeitä. (Arnica montana ja hypericum). Tukivyö ei minulla auta, pahentaa vaan. Nyt olo suhteellisen ok paitsi yöllä, kun käännyn, saattaa yhtäkkiä tulla kova repäisevä kipu, joka pistää haukkomaan henkeä. Ero on kuitenkin huomattava tilanteeseen pari viikkoa sitten.

t. P, rv 31+0