Pitääkö alapää ajella synntystä varten itse?
Kommentit (17)
En minä ainakaan ajellut mitään eikä klökään.
Enkä meinaa ajella kun menen kakkostakaan synnyttämään.
Saas nähdä kun on eri sairaala että ajeleeko klöt siellä...
Saa sellasen potkun että tuntuu...... joku raja sentään......
Tuskinpa sinulla sellaista pöheikköä on, josta vauva ei pääsisi läpi ;)
Eka synnytyksessä kätilö hiukka raakkasi just läheltä välilihaa, ilmeisesti siksi että epparin saa tehtyä niin että ommellessa ei mene karvat väliin.
Toka synnytyksessä ei tehty epparia joten ei raakattukaan...
Multa on pari kertaa ajettu vähän. Mutta nyt kun odotan niin olen miestäni pyytänyt vähn lyhentämään saksilla ettei ihan rehota sit synnytyksen jälkeen.
Ei sen synnytyksen vuoksi vaan sen jälkivuodon takia.. On kivempi ku veri ei töhnäänny karvoihin kiinni!
Epparihaavan kohdalta vähentävät vaikkapa h-hetkellä. Näin kävi eka kerralla, toisella otti tuolta suikaleelta (eli siis vain muutaman sentin alueelta) varalta etukäteen, mutta turhaan. Kolmannella ei koskettu ollenkaan.
synnyttäjältä jos tiedossa on episiotomia, eli yleensä ensikertalaiselta. Ja juuri siksi ettei ommellessa haavaa mene karvoja sinne väliin.
Mutta ei niitä itsellä tarvitse alkaa ajelemaan. :)
ennen synnytystä. Koska se oli sektio, ne olisi kuitenkin ajelleet pois ja mua inhotti ajatus että joku hoitsu siellä sheivailee mua kun muutenkin ällötytti kaikki katetrien ym asetukset, hyyyyi! Kun on pakko niin kyllä sitä jotenkin ylettyi ajelee
Ei ne kätilöt ehdi toisten alapäitä ajella!
Entinen työkaverini kertoi että 60-luvulla kun hän oli synnyttänyt, niin oli ajettu KAIKKI karvat veks joka synnyttäjältä. Se kertoi että oli kyllä inhottava kokemus. Enkä ihmettele ollenkaan. :§
Miten te jotku yletytte pyykimään takapuolen veskikäynnin yhteydessä jos ei sheivaamaan yllä? :)
Menin ekaan synnytykseen ilman karvoja. Ja nyt toista odottaessani en ole niistä karvoista tykännyt yhtään, joten poissa ovat olleetkin. Mies saa ajella paikat nyt masun ollessa edessä, ja tulee tehtyä pari kertaa viikossa.
37+
voi olla tyhmä kysymys, mutta mulle noin synnytysasiat on ihan vieraita ja rupes pelottamaan. Vastatkaa mahdollisiman tarkasti, pliis.
Tyhmä tapa. Mutta siitä onkin jo yli 15v aikaa. Kun kuopus syntyi ei ajeltu ollenkaan, vaikka eppari tehtiin.
Joten pois vaan kotona ennen sairaalaan lähtöä. Näin olen tehnyt kaikkien 3:n synnytyksen kanssa.
ja kerran on revennyt. Kertaakaan ei ole ajeltu.
Ei kuitenkaan täällä ja oon saanu 3 lasta synnyttää ihan karvoineni ;)
Mistä sen tietää, millon pitäis ajella. Sit kun tajusin, että nyt synnytellään, niin oli jo kiire lähtemään. Eikä sairaalassa oltukaan kuin neljä tuntia ennen vauvan syntymää.
Kätilö poisti ihan mielellään karvoja, mutta ei se mitään posliiniksi ajellut. Sieltä kriittisimmiltä alueilta vain vähän.