Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko tämä mielestäsi ihan ok juttu vanhemmilta?

Vierailija
12.01.2006 |

että maksavat toisen lapsensa yliopisto-opiskelut kokonaan ja toinen kustantaa opintonsa ottamalla noin 10 000 euroa opintolainaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toinen mahdollisesti kieltäytynyt vanhempien tuesta? Onko (tämä joka joutuu lainan ottamaan) mahdollisesti saanut nuorempana jotain, jota toinen ei ole saanut ja näin vanhemmat korvaat tilanteen (esim. vaihtarivuosi, kallis harrastus tms.).

Pelkästään kertomalla, että toisen opinnot maksetaan ja toinen ottaa lainan, ei oikeuta ventovierasta kommentoimaan asiaa. Taustat täytyy tietää.

Jos kyse on vain toisen lapsen suosimisesta, niin mielestäni vanhemmat toimivat väärin. Mutta toisaalta, se on sen perheen oma asia.

Vierailija
2/4 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoin itse aikoinaan opiskeluni ja kun oli siskoni vuoro, vanhempamme maksoivatkin hänen opiskelunsa kokonaan. Itse olen antanut asian olla, niin että en sitä muistele, jokainen kai saa tehdä niinkuin lystää, mutta tuntuu pahalta, kun jo aikuinen siskoni vahtaa, jos äitini ostaa lapselleni sukat, että ostaako äitini varmasti ne sukat myös siskolleni. Kaiken pitäisi mennä tasan, eikä se nyt ihan tasan ole mennyt aiemminkaan. Siskoni kuuli asiasta vasta minulta, hänelle vanhemmat ovat antaneet ymmärtää, että maksoivat molempien opiskelut. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koska olemme jo aikuisia, emmeköhän osaa katsoa asiat sormien läpi. Omasta mielestäni vanhemmillamme ei ole mitään velvollisuutta antaa rahojaan yms, ja jos sen haluavat, tehköön sen omasta tahdostaan ja kenelle tahtovat.

Ja aivan, monesti taustalla on paljon sellaista, jota ei tiedä muut kuin vanhemmat. Kenen lainaa on taattu ja kenen bensoja maksettu jne. Olen huomannut, että moni myös tahallaan unohtaa, mitä itse on luontaisetuna saanut...

Siskosi käytös on kyllä rasittavaa. Voihan joskus kommentoida ohimennen.

Ja tästä opiksi: pankaamme itse kaikki mieleen tai vaikka pikku vihkoseen, mitä lapsillemme myöhemmin annetaan. Siitä vooimme sitten todistaa, että kaikkia on kohdeltu oikeudenmukaisesti...

Vierailija
4/4 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa toiselle lapselle 10000e ja toiselle ei mitään. Tai kyseessähän on itseasiassa paljon suurempikin summa, sillä ainakin minä maksan edelleen opintolainojani, olen maksanut jo yli kymmenen vuotta ja siitä tulee aikamoiset korot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän