Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KLAMYDIA!! Tarttuuko ainoastaan yhdynnässä?

Vierailija
12.01.2006 |

Eli jos mulla on se, ainoa vaihtoehto on se, että mies on käynyt vieraissa...?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko sitä kantaa ilman että havaitaan testeissä? Jos tartunta on vaikka jostain kaukaa nuoruudesta?

Vierailija
2/12 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin tauti näkyy testeissä tai tarttuu. Eli joko sinä tai miehesi on voinut olla aiemmin toisen kanssa ja saada tartunnan sieltä. Tietysti jos olette olleet MONTA vuotta yhdessä, niin sitten tämä on epätodennäköistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tilanne on tämä: Ollaan oltu 10 vuotta yhdessä, odotetaan kolmatta lastamme.

Soitin tänään neuvolaan pissanäytteen tuloksista (katsottiin jotain virtsatietulehdusta), ne olivat kunnossa. Sanoin, ettei minulla ole mitään ihmeellisiä oireita, yhtenä päivänä kävin tosi usein pissalla.Noh, terkkari sanoi, että vie uusi näyte, niin siitä voidaan katsoa tuo klamydia.

Välillä on alaselkä kipeä, ja se on kuulemma klamydiassa oireena, mutta niin se on ollut kipeä joka raskaudessa! Soitin miehelle töihin ja hän nauroi, ettet sitä ainakaan multa ole saanut! Itse en ole koskaan pettänyt miestäni. Joten taitaa olla aika epätodennäköistä, että mulla se olisi..

Mitä muita oireita siihen kuuluu?

En normaalisti ole näin hölmö..raskaus saa ihmeellisiä päähänpistoja aikaan..=)

Vierailija
4/12 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lääkitys ei tehonnutkaan, vaan söin kaksi lääkitystä sen jälkeen, meni monta kuukautta ennenkuin sain puhtaan näytteen, en ole silloin edes seurustellut kenekään kanssa, enkä ollut yhdynnässä tartuntalähteen jälkeen yhtään kertaa, se ei vain poistunut millään mun elimistöstä.

Vierailija
5/12 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis tilanne on tämä: Ollaan oltu 10 vuotta yhdessä, odotetaan kolmatta lastamme.

Soitin tänään neuvolaan pissanäytteen tuloksista (katsottiin jotain virtsatietulehdusta), ne olivat kunnossa. Sanoin, ettei minulla ole mitään ihmeellisiä oireita, yhtenä päivänä kävin tosi usein pissalla.Noh, terkkari sanoi, että vie uusi näyte, niin siitä voidaan katsoa tuo klamydia.

Välillä on alaselkä kipeä, ja se on kuulemma klamydiassa oireena, mutta niin se on ollut kipeä joka raskaudessa! Soitin miehelle töihin ja hän nauroi, ettet sitä ainakaan multa ole saanut! Itse en ole koskaan pettänyt miestäni. Joten taitaa olla aika epätodennäköistä, että mulla se olisi..

Eikö raskauden aikana muutenkin pissata usein?

Tuskin sulla mitään klamydiaa on!

Vierailija
6/12 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka klamydiaa kantaisi oireettomana, se kyllä näkyy positiivisena testeissä. Eli ei tarvitse murehtia että negatiivinen tulos olisi väärä. Nainen voi kantaa pitkän aikaan klamydiaa oireettomana, mutta miehelle siitä tulee viimeistän kuukauden sisällä oireita, yleensä parin viikon sisällä T:Bioanalyytikko

Vierailija
7/12 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta miehelle siitä tulee viimeistän kuukauden sisällä oireita, yleensä parin viikon sisällä T:Bioanalyytikko

Tätä minäkin ajattelin, että jos mieheni olisi sen jostain " hankkinut" (mitä en kyllä todellakaan usko), niin olisihan hänellekin jo tullut jotain oireita. Eli kaippa nyt unohdan koko jutun..=)

Vierailija
8/12 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun kävelemään pääsin. Onneksi paikat säilyi ja mulla on 3 lasta.

Rohkeasti vaan näytettä antamaan!

Vierailija
9/12 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ukko ollu 13 vuotta. Kärsin supistuksista ja klamydia voi aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen, joten aina on poissuljettu tuo vaihtoehto testein. Aina on ollut negatiivinen tulos. Älä siis ap ota tuosta stressiä.

Vierailija
10/12 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pissatulehdus-näytekin otettiin vai sen takia, kun sanoin terveydenhoitajalle YHTENÄ päivänä pissanneeni monta kertaa(mikä siis raskaana ollessa on ihan normaalia).Hän on tosi omalaatuinen ja suoraan sanottuna rasittava ihminen..Tänäänkin kysyi puhelimessa kolme kertaa, että onko oireita:mahakipua, selkäkipua, pissavaivoja (mulla siis ei ollut mitään tulehdusta)...vastasin että alaselkää välillä jomottaa, mutta niin on ollut joka kerta raskaana ollessa, eikä ole muita oireita.Niin tämä sanoo, että jos oireet jatkuu (!) niin otetaan klamydia-koe..eli ei siis kuunnellut mua olenkaan.

Viimeksikin neuvolassa möläytti lopuksi, että sut varmaan ultrataan joka lääkärikäynnillä, kun sulla on riskiraskaus! Kysyin hölmönä, että mikä ihmeen RISKIraskaus, niin tämä sönkkää, että " tai no niin...ei nyt tavallaan riskiraskaus..mutta kun sulla oli niitä tutkimuksia alussa.." -> np-ultrassa tuli ensin raja-arvot ylittävä lukema, mutta toisessa sairaalassa ja paremmilla koneilla mitattaessa JÄI lukemien alle...

Noh, nyt meni asian vierestä...Siis tottakai voin viedä sen näytteen, olen ihan varma, ettei mulla sitä ole, mutta rasittaa vaan tuo terveydenhoitaja, kun ei kuuntele mitään..

ap

Vierailija
11/12 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tartutin(tietämättäni) naisrakastajani suuseksin kautta.

Vierailija
12/12 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipuja, vuotoja ym. Ihan sama ootko kuinka uskollisessa suhteessa ja raskaana. Mullekkin lääkäri tarjos " varmana" diagnoosina tippuria rv. 17 alkaneille vuodoille....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi