Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

clomeillakaan ei kierto normaali???

11.01.2006 |

Onko kokemuksia, kun clomeillakaan kierto ei pysy kurissa eikä huippua löydy? Menossa kolmas kierto clomeilla. Ekassa kierrossa tehtiin inseminaatio kp 13 ja kierto oli ihan normaali, 28. Nyt toinen ja kolmas ei sitten oo enään onnistunu, tokassa huippua ei löytyny, siinä loppujen lopuks kierto 41, ehkä kuitenkin ovulaatio oli sen n. 11 päivää jälessa mutta kuitenkin. Nyt menossa kp 14 eikä testit inahtanutkaan huippuun päin?! Mikä neuvoks onko kokemuksia, kannattaako tikutusta vaan jatkaa??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta uskoisin, että joillian muilla hormoneilla aletaan sitä kiertoa tukemaan. Mulal edessä puregon-piikit clomien lisäksi (tai siis jälkeen), mutta sinun tapauksessasi ehkä jotain muuta.

Sori, musta ei taida kauheasti olla apua...

-v-

Vierailija
2/14 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle meneillään kuudes clomikierto, ja kierrot on vaihdelleet kovasti.

Neljä ekaa kiertoa oli aika tasaisia, reilu 30 pv ja ovulaatiot tuli verikokeiden mukaan ihan ok (n. kp 14). Tuossa vaiheessa vielä oletettiin että meillä saataisiin lapsi aluille ihan petipuuhilla.

Välissä oli useampi kuukausi taukoa, ja viidennellä clomikierrolla ovulaatio tuli yllättäen jo kp10 - eikä me sitten inssiin ehdittykään.

Viime kierrossa oli taas clomit käytössä, mutta tällä kertaa rakkulat lopettivat kasvun n. kp8 ja kierron pituudeksi tuli 51pv. Aavistelen että stressillä oli jotain tekemistä asian kanssa.

Nyt taas clomit käytössä, nyt menossa kp10 eikä vielä mitään ovulaation lähenemiseen viittavia oireita ole havaittavissa, ehkä valkovuoto on hieman lisääntynyt. Huomenna on uä jota jännityksellä odotetaan...

Ai niin, joka kierrossa mulla on ollut sama annostus: 1 tbl kierron 3.-7.pv.

Long story short: näyttää kovasti vaihtelevan nuo clomien vaikutukset. Ei kannata kuitenkaan masentua jos clomien kanssa ei ovulaatio tule, ymmärtääkseni on ihan tavallista että clomit ei toimi - sitten kai siirrytään pistoshoitoihin millä monasti saadaan hyviä tuloksia aikaan! Clomithan on useimmiten se ensimmäinen " helppo" vaihtoehto mitä kokeillaan ennen kuin siirrytään vahvempiin/kalliimpiin hoitoihin.

Tsemppiä, ja onnea sulle/teille toivo80! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakaa.

Niitä kokeiltiin ensin 1kpl kierron 3-7 ja sitten nostettiin 2kpl mutta kierto venyi yli 40 joten en ovuloinut.

Kun kierto menee yli 35 silloin ei yleensä ole siinä kierrossa ovuloinut.

Luulisin , että olisi parempi lopettaa clomit ja siirtyä pistoksiin. Kannattaa jutella lääkärin kanssa.

Onko sinulla tutkittu että munajohtimet ovat auki? Se on tärkeeä koska jos ovat tukossa turhahan sitä on niitä clomeja edes syödä vaikkakin se ovulaatio tulisi niin raskaaksi sillä keinolla ei tule.

Meillä alkaa nyt ensi kuussa pistokset ja toiveet ovat korkealla.

Toivottavasti oli edes jotain apua.

Vierailija
4/14 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menina76 - 12.01. 08:46

tervehdys

mulle meneillään kuudes clomikierto, ja kierrot on vaihdelleet kovasti.

Neljä ekaa kiertoa oli aika tasaisia, reilu 30 pv ja ovulaatiot tuli verikokeiden mukaan ihan ok (n. kp 14). Tuossa vaiheessa vielä oletettiin että meillä saataisiin lapsi aluille ihan petipuuhilla.

Välissä oli useampi kuukausi taukoa, ja viidennellä clomikierrolla ovulaatio tuli yllättäen jo kp10 - eikä me sitten inssiin ehdittykään.

Miten sulla muuten kävi tuon clomitauon aikana? Sekosiko kierto vai pysyikö 30 pv:ssä?

Vierailija
5/14 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

seitsemäs clomikiertohan mulla on jo menossa, eikä kuudes :)

roan: clomitauon aikana kierrot pysyi melko tasaisena, ja jopa lyheni alle 30 pvn (27pv, 32pv, 36pv, 28pv). En osaa sanoa vaikuttiko clomit siihen että kierrot pysyi " aisoissa" .

Mulla on luomusti epäsäännöllinen kierto (enkka 70 pv) mutta viime vuoden kierrot pysyi yllättävän tasaisena (26-36 pv) lukuunottamatta tuota viime kierron 51pv:ää.

Vierailija
6/14 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Mukava kun ihmiset kertoo miten itellä on käynyt niin kiva verrata oman kropan toimintaan. Mulla todettu lievä pco ja ilman clomeja kierrot sellasta 40 -120 että siinä ei sänkyyn osuta oikeeseen aikaan vaikka miten yrittäs. Nyt sitten iski turhautuminen kun ei toimi klomeillakaan. Mulla on varma merkki ovuloinnista ollut seuraavat menkat joiden aikana olen ollut niin kipee että taivas paikka on ollut myynnissä. Siitä epäilin että ovulaatio ois voinu tapahtua viimekin kierrossa kun kp 41 ja ei löytynyt tikuilla siinä 11-16 välillä huipusta toivoakaan(ollut sitten ehkä myöhemmin). Näitä on hankala arvailla kun clomeja ei mitenkään seurata niin ei yhtään tiiä. Nyt siis menossa kp 15 ja maha jalkapallon kokonen mutta ei tänäänkään tikussa toivoa. Täytyypä huomenna painostaa hoitajaa että sais lääkärille ajan ja jotain toivoa taas tähän peliin!! Paljos ne vahvemmat lääkkeet(pistos??) maksaa ja seurataanko niitä jotenkin ja toimiiko ne?? Aivan ulalla kaikesta mutta aina oppii uutta!

Olen pitkään miettinyt kun täällä pyörinyt että onko meitä todella näin paljon joilla ongelmia lapsen teossa, tuntuu uskomattomalta. Mutta ei kyllä siltä että olen yksin tämän asian kanssa mikä on piristävä asia vaikka en toivokkaan kenenkään täällä pitkään joutuvan olemaan!!

Vierailija
7/14 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama oli mulla kun huomasin että clomitkaan ei toimi. Todella pettynyt:( mutta lääkäri valoi uskoa:) että se vauva meilekin joku päivä tulee.

Seuraavaksi kannattaa tutkia mies(jos ei vielä ole tutkittu) ja sun munajohtimet(jos ei ole tutkittu) jos johtimet ok niin lääkäri määrää pistokset. Niitä seurataan tarkkaan koska niillä voi kasvaa liikaa munarakkuloita jolloin siinä kierrossa ei inseminaatiota tehdä kun voi tulla sitten vaikka 4 vauvaa ja sehän ei ole toivottavaa, yksikin riittää:)

En ole itse vielä apteekissa käynyt mutta hoitaja sanoi että saamani lääkeet maksaa n.180e, kallistahan se on mutta mitä sitä ei maksaisi että haave toteutuisi.

Meitä joille raskaaksi tulo ei ole helppoa on paljon mutta toivoa herättää se että 80-90%pareista tulee joillakin hoidolla raskaaksi:))

Nyt vain lääkäri kiinni ja neuvottelemaan miten jatketaan koska turhahan niitä clomeja on syödä kun eivät auta.

Onnea vauvateko puuhiin ja toivottavasti me kaikki hyvppäämme plussajunaan mahdollisimman pian:)

Vierailija
8/14 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei clomit toimineen (pco) Ainoastaan yhdessä (eka clomikierto heti pillereiden lopetuksen jälkeen) oli ovis. Muissa kierroissa ei tullut edes menkkoja eli en ovuloinut ja kierrot piti käynnistää teroilla.

Myöhemmin kun olen jutellut meidän lapsettomuuslääkärin kanssa niin hän sanoi että clomit ovat vähän sellaisia että niillä se vaste vaihtelee tosi usein samalla ihmisellä eli yhdessä kierrossa saattaa tulla tosi hyvä vaste lääkkeelle (1 folli) joskus jopa liian hyvä eli liikaa folleja ja sitten seuraava kierto saattaakin olla ihan 0-tulos eli ei mitään. Kertoi että clomeilla on hankalampi kontrolloida kroppaa kuin pistoshomooneilla. Lottopillereiksi niitä hän vastaanotollaan kutsui ja vähän sellaisilta ne kyllä vaikuttivatkin (mun mielipide)

Mutta mutta -ei kannata unohtaa että joillain ihmisillä ne lottopillerit sitten tuovat jättipotin joka ikinen kerta kun niitä napsivat. On monia tapauksia jotka onnistuvat ovuloimaan jokaikinen kerta clomikierrossa.

Tsemiä yritykseen :)

Vierailija
9/14 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oli osuvin kuvaus mitä olen kuullut clomeista. Koska olo on kuin lottokoneella!! Eilen ei testeissä toivoa mutta yllätys yllätys tänään hyvä viiva löytyi!!! Mikä onnen päivä(perjantai 13) mutta olipa niin hyvä että oman tulkinnan mukaan testissä ei ollu plussaa = viiva oli kuitenkin heikompi kuin kontrolli viiva. Viimeksi inseminaatio oli liian aikasin koska tulkitsin yhdessä hoitajan kanssa toiveikkaasti parempaan päin. Mutta mikä todennäköisesti tarkoittaa että huomenna ois inseminaation aika mutta kunnallisessa puolellahan tämä on ainoa päivä kun ei tehdä inseminaatiota. Olisin ollut valmis menemään ja maksamaan yksityiselle mutta eivät kuulemma tee näin lennosta niitä jos ei seurannassa ole siellä käynyt. Ymmärrettävää.

Sen verran vielä taustaa että putket oli auki että ongelmaa ei siinä ollut, miehen siipat taas vastaavasti hyvin heikot joten ei taija onnistuu vaikka ovulaation löytää.

Mutta ilmeisesti kuitenkin ainakin jotenkin clomeilla toimii mutta kovin lottomaista hommaa, kannattaako kuitenkin ruveta vaatimaan niitä pistos hoitoja ettei mee ihan arpomiseks??

Vierailija
10/14 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merlot tarkotitko että lääkkeet 180 euroa/kuukaus? Clomithan on jotain 55euroa 4 kuukautta.

Jos lääkäri on ollut sitä mieltä että clomeilla voi kasvaa vaikka koko armeija(useita) munarakkuloita ja mulla ei oo seurattu niin jos viikonloppuna löytyy huippu ja kotikonstein tehdään niin eikö oo mahollista että sitten useat hedelmöittyy??? Tosin kun miehen sperma on niin huonoa niin ovatko laskenet sen varaan että kotikonstein ei onnistu?? Mä luulen että tähtitiedekkin on helpompaa ymmärtää kun tämä hässäkkä??

Vierailija
11/14 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat halvemmat kuin pistoksiin tarkoitetut lääkkeet...valitettavasti..ja kyllä, tarkoitin että 180¿/kk..eli se yksi inseminaatioon liittyvät pistokset sekä irrotuspiikki.

Sulle on siis tehty inseminaatio clomien kanssa? vai ymmärsinkö väärin? Pestiinkö miehesi sperma samalla?

Toki clomeillakin voi kehittyä liikaa munarakkuloita ja siksi juuri pitäisi seurata ultralla että ei sitten tule monta vauvaa kerralla mutta olen huomannut että monet lääkärit eivät välitä tästä vaan antavat reseptin kouraan ja sillä selvä.

Pistos hoidossa se on ehdotonta, se seuraaminen koska ne pistoslääkkeet ovat " järeämpää" tavaraa kuin clomit.

Vierailija
12/14 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menina76: clomitauon aikana kierrot pysyi melko tasaisena, ja jopa lyheni alle 30 pvn (27pv, 32pv, 36pv, 28pv). En osaa sanoa vaikuttiko clomit siihen että kierrot pysyi " aisoissa" .

Mulla on luomusti epäsäännöllinen kierto (enkka 70 pv) mutta viime vuoden kierrot pysyi yllättävän tasaisena (26-36 pv) lukuunottamatta tuota viime kierron 51pv:ää.

=>

Samoin mulla on normaalisti vaihteleva tuo kierron pituus (ei ihan noin paljon kuin sulla, mutta kuitenkin) eli 26-39. Laskin tässä viime vuoden keskiarvopituuden ja se oli n 33. Clomeilla (huimat 2 kierron kokemukset) oli 27 ja 29. Nyt on siis taukokierto ja menossa " jo" kp35. En testaa tms ennen kuin tuo 39 on ohitettu.

Kaikenlaisia oireita on " pilvin pimein" , mutta niinhän noita on ollut muulloinkin ja aina on tultu ryskyen maan pinnalle. :-(. Tässä on oppinut jo pitämään jalat maassa...

Vierailija
13/14 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ekasta kierrosta clomeilla tehtiin inseminaatio koska ekalla kerralla oli seuranta ultra ja siellä näky että kaks munasolua kasvaa. Tosin tais olla liian aikasin inseminaatio koska ei ollu munasolut irronnu ja seuraavana päivänä LH oli vielä vaahvempi. Siinä katottiin miehen sperma toiseen kertaan, sen tuloksia en tiedä. Kuulemmaa tarpeeks hyvät insemiaatioon, mitä ikinä sitten tarkottaakaan. Meissä on molemmissa todettu vikaa, miehen sperman laatu huono ja mulla tosiaan tää oma kropan toiminta mitä sattuu.

Ilmeisesti ei siis kannata kuitenkaan vielä sitä pistosta vaatia jo on kerta noin KAMALAN kallis kun näillä clomeillakin vastetta on!

Oliko niin että teillä Merlot oli tulossa nyt eka kerta niillä pistoshoidoilla?? Kerro kokemuksista sitten kun oot päässeet tosi toimiin! Eikö ajatuksena pelotaa ittes piikittely vai avustaako mies?

Vierailija
14/14 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten jatkaa vielä clomeilla kun sulla vastetta on paljon paremmin kuin mulla.

Onhan ne kalliita nämä lääkkeet mutta pakkohan tässä on asian eteen panostaa ja vähän avittaa luontoa kun muuten ei näköjään onnistu.

Juu, eka kerta on tulossa..kunhan nyt kuukautiset alkaa tän kuun lopulla niin sitten sitä piikitellään kp5-10 ja sitten ultra ja saadaan tietää se inseminaatio aika..Jännittävää...

Ei mua oikeastaan se piikitys pelota..Nooh, ehkä se eka kerta mutta muuten..itse sen laitan..mies ei todellakaan uskaltaisi sitä muhun pistää enkä edes haluaisi:)

Kerron tietenkin sitten menee kun pääsen tosi toimiin:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän