Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HUHTIMAMMAT kirmaavat keskiviikkoon!***

11.01.2006 |

Huomenta vain kaikille!

Viikkokin on taasen jo puolivälissä.

Lasten kanssa tässä pian lähtöä tehdään seurakunnan perhekerhoon. Näin kotona ollessa on keksittävä erinäisiä aktiviteetteja, että tulee lapsillekkin hiukan erilaista toimintaa muutaman kerran viikossa. Ja kivoja kerhoja noi on minunkin mielestä käydä, kun saa juttukaveria muista äideistä.

Vatsarintamalle ei uudempia. Viime yönä, tai siis alkuyöstä, oli vatsassa mahdottomat potkuharjoitukset! Taisi tulla vauville oikein liikuntaennätys. Isiäkin nauratti, kun sellaisia jytypotkuja sateli :) Ja " harkat" kesti vielä tosi pitkään, en meinannut unille päästä ollenkaan :)

Meidän isillä on tänään nimipäivät, ja laitoin suklaalevyn salaa eväsrasian pohjalle, saas nähdä yllättyykö isikkeli pikkuylläristä.. (Itse yllättyisin ainakin varsin positiivisesti!;))

Mutta nyt täytyy alkaa lapsosia valmistelemaan kerhoon lähtöön.

Mainioivaa keskiviikkopäivää itsekullekkin!

tilda 25+3

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä onkin taas eilisen upean päivän jälkeen sohjoista tuolla ulkona, vähän taitaa olla plussan puolella.

Minulla ei eilisen jälkeen ole oikein uutta kerrottavaa, kotona yritän rauhallisesti ottaa, toiveissa kun on kuitenkin vielä pästä töihin ennen äitiysloman alkua. Toivottavasti tilanne paranee kaikilta osin, ensi viikolla pitää taas käydä neuvolassa näytillä

Odotatteko te muut huhtikuiset tietoa siitä jouluna syntyneestä huhtivauvasta? Kun eikös silloin ollut juttua että äiti tulee mahdollisesti nyt toisella vikolla kertomaan kuulumisia? Toivottavasti siellä on kaikki edelleen hyvin ja pikkuinen kerännyt painoa ja voimia. Kukaan ei taida tietää kenen vauvalla niin kiire oli tähän maailmaan tulla? Mutta eiköhän tuo asia selviä sitten lähiaikoina.

Enpä tänään tarinoi tämän enempää, jos saisin levättyä vaikka televisio seurana että olisivat neuvolassa tyytyväisempiä.

Eusenia 27+2

Vierailija
2/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin aamu alkanut hyvin..tyttö( 4wee) heräsi jo 7.00, yleensä herää vasta yhdeksän aikaan, jossei tarvii tarhaan nousta. no ei sitä ois nukuttua saanutkaan kun masun asukki potkii niin kovaa=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan tohkeissani kuulumisia piiiitkän pätkän ja kun painan ok:ta, *tsädäm* koko teksti on kadonnut. Melkosen turhauttavaa tämä tämmönen. Ei sitä sitten uudelleen viitsi kaikkea kirjoitella. Siksi useimmiten tulee vaan lueskeltua teidän muiden vointeja. Eli siis hengessä ollaan mukana.

Täällä lepäillään supistuksien takia äitiysloman alkuun saakka. Mitään merkittävää ne eivät ole saaneet toistaiseksi aikaan. Pikkukakkonen kovasti melskaa tuolla mahassa ja kylkiluut ovat kovilla, josta voinen päätellä, että raivotarjonnassa aletaan olla suurimman osan aikaa. 26cm oli minulla sf-mitta nyt viikoilla 28+2. Joku siitä muistaakseni joskus jutteli.

Sellanen kysymys vielä tähän loppuun että, onkos kovastikin alkanut tekemään mieli jotain, mikä on " Ei niin suositeltavaa" tai kiellettyä raskausaikana? Itselläni tekee kovasti mieli maksalaatikkoa ja mätiä, nekun jäivät tänä vuonna puuttumaan joululautaselta. Sauna-siideriä tekee myös mieli. Niistähän saakin sitten kivat eväät aikaan kun tilanne sen sallii. :) Ehkei yhtä aikaa kumminkaan.... :)

Näin jorinoi Iituli rv 28+4

Vierailija
4/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime yö meni valvoessa kun itkeä tihrustin ikävääni.vielä 9 yötä ja saan miehen lomille!niin kurjuttaa tää yksin olo.

muksu potkiskeli yöllä tosi railakkaasti,kai islläkin oli isiä ikävä kun äiti tihrusti=(

väsyttää kovasti kun ei ole aikoihin jaksanu valvoa...

tänään ei kuulu kummempaa..jos illalla rupeaa kuulumaan ni kirjottelen vielä sit=)

eilen kyselin että onko täällä intti-leskiä?jos on niin ilmottautukaapas=)

inhottava loskakeli,mutta mukavat päivän jatkot kuitenkin kaikille

hjo ja rakas tasan 27

Vierailija
5/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin isännälle, että vien lapset hoitoon aamulla. Illalla olinkin laittanut hienosti kaikki tavarat valmiiksi ja kun katsahdin mittariin ja ulos, kaikki meni uusiksi! Onneksi lapset sentään älysivät olla sen isommin riehaantumatta, mutta kyllä taas kirosin tämän pääkaupunkiseudun " talven" . Luistimet tuolla olisi pitänyt olla jalassa.

Olin suunnitellut vähän siivoilevani täällä, mutta tuon kurahousurallin ja muun pukemisen ym. jälkeen ja vielä hoitoon ja kotiin liukastelun jälkeen olen niin väsähtänyt, että taidan lepäillä hetken. Ainoa hyvä puoli oli se, että tuli pakosta itsekin oltua ulkona. Jos nyt ei supistukset ja selkävaivat taas ala, niin ei sitten koskaan!

Masuun ei mitään uutta. Jotenkin helpompi olo on nyt kuin edellisinä päivinä, mutta saa nähdä mitä tää aamutouhuilu saa aikaan. Vahvasti kyllä nyt näyttää siltä, että pääsisin ensi viikolla jo töihin! :-)

Päivänjatkoja kaikille,

Pikkis rv 28+1

Vierailija
6/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi laiskiainen ilmoittautuu. Lähes joka päivä olen lukenut kuulumisianne, mutta en vaan ole saanut mitään aikaiseksi.

Eusenia kyseli että onko kukaan muu ajatellut sitä joulun aikaan syntynyttä huhtivauvaa, mitäköhän hänelle ja perheelle kuuluu. Minä olen joka päivä myös yrittänyt bongata kuulumisia. Toivottavasti kaikki sujuisi hyvin.

Iitulille vinkki saunasiiduriksi: Kopparbergin alkoholiton siideri, mielestäni maistuu todella hyvältä, ja jopa voisi kuvitella että olisi sellainen " oikea" .

No, itse olen jäänyt nyt kokonaan töistä sairaslomalle noiden supistelujen ja verenpaineiden vuoksi. Tänään menen käymään äitipolikontrollissa verenpaineiden vuoksi ja pyydän kyllä tsekkaamaan myös kohdunsuun. Mitään eivät ennen ainakaan nuo supistelut ole saaneet aikaiseksi. Olen täällä kotona tehnyt vertailevaa tutkimusta näiden verenpaineiden kanssa ja viime kerroilla ottanut omaa mittaria myös neuvolaan mukaan. Näyttää siltä että paineet nousevat pilviin aina kun olen joko neuvolassa tai äitipolilla, samaa sanoo oma mittari, tosin vasta tänään pääsen siis todistamaan tämän asian äitipolille. Kotiarvot ovat pysyneet ihan hyvinä. Siinä on vaan se, että katsovat miten tuo pikkuinen mahassa kasvaa ja nyt onkin peukut ja varpaat pystyssä että olisi kasvanut, ainakin potkut ovat viime aikoina muuttaneet taas muotoa selkeämmiksi ja voimakkaammiksi, että se voisi tukea kasvun puolesta. Tulen sitten kertomaan miten kävi.

Joku kyseli eilen sf-mittoja: mulla rv:lla 26+0 on ollut 24cm.

Mukavaa keskiviikkoa!

Vattumato ja typy rv 27+6

Vierailija
7/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään ylimääräisen kerran lääkärillä supistelun vuoksi ja kohdunsuu oli hieman pehmentynyt ja lyhentynyt myös. Sain sairaslomaa äitiysloman alkuun asti. Se mun työhän siis oli hoitotyötä eli fyysisesti raskasta ja sen on kyllä viime aikoina nahoissaan tuntenu.

Vattumato sanoi noista verenpineista. Mulla on myös yleensä neuvolassa korkeammat kuin jos itse mittaan töissä ja sanoinkin siitä terkalle. Hän sanoi, että se on tavallista, monilla kuulemma sama juttu. Mulla on onneksi vielä ainaki pysyny ihan hyvissä lukemissa. Ehkä sitä jollaki tavalla jännittää neuvolassa, niin paineetki nousee.

Onneksi on tullut hankittua vauvalle jo melkein kaikki valmiiksi niin ei tarvi enää rampata kaupoissa, kun ei enää ole oikein tuota kuntoakaan ja rauhallisesti muutenki täytyis ottaa, ettei syntyis liian aikaisin.

Oispa todella mukava kuulla siitä syntyneestä huhtivauvasta. Toivottavasti kaikki on ok.

Lyyli rv 28+4

Vierailija
8/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin viemään esikoista hoitoon ja ensitöikseen veti takaraivolleen jään päällä vesilammikkoon ja hirveä huuto tietenkin. Vaatteet kastuivat ja sisälle painamaan kylmää takaraivoon ja sitten uusi lähtö.

Kirjoitinkin erikseen 3d/4d ultrakuulumisia, kiinnostuneet voivat sieltä käydä lukemassa. Sukupuoli vaan näyttää tuottavan meille tästä kakkosesta päänvaivaa ja olisin niin halunnut aloittaa sukupuolisidonnaiset valmistelut. Nyt vasta tämä odottavan aika tuntuu pitkältä. Haluaisi jo niin nähdä vaavin ja sen, miten noiden sukupuolipähkäilyjen kanssa kävi...

Riittäisi vielä keskittymiskykyä opiskeluihin!

Ajattelin alkaa tsekkaamaan ja lajittelemaan vauvan vaatteita esikoisen jäljiltä, kun ovat vähän sekaisin eli kokojärjestykseen, pois sellaiset, joita ei tod.näk. enää käytetä ja valmiiksi sitten odottamaan pesua ja todellsta valmistelua. Pesänrakennusvietti on kova! Alennusmyynnit taitavat jäädä, kun tuo sukupuoli jäi niin epäselväksi. Lääkäri veikkasi ensin tyttöä, sitten poikaa, sitten taas tyttöä ja lopuksi päätyi poikaan. Ihan vakuuttunut silmäni eivät olleet viimeisestä, vaikka yhdestä kulmasta näytti aivan kivespusseilta (oli niin suuri kohouma) vaikka muista kulmista ei ollut kovinkaan pullistava ja edestä näytti viirulta.

Touhis

24+4

Vierailija
9/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas ollut mukava lukea näitä teidän viestejä kun niitä on ollut niin paljon viime päivinä=)

Taas on tovi vierähtänyt että olen vain käynyt lukemassa,mutta laiskuus iskee aina eikä jaksa itse kirjoitella...

Tässä sitä nyt sitten ollaan sairaslomalla äitiyslomaan asti.

Rupesin itse asiassa kirjoittamaan koska olisi hiukan kysyttävää...

Pitäisikö säikähtää/huolestua kun mulla on ollut jo 4 päivänä peräkkäin päänsärkyjä(n. 3 kertaa päivässä,varsinkin iltaisin)ja maha on ollut välillä kuin " liekeissä" ja sellaista omituista vihlontaa ja muutenkin olo on jotenkin omituisen heikko koko ajan?Seuraava neuvola olisi vasta 30.1 ja ajattelin ensin kysellä teidän mielipiteitä etteivät neuvolassa kokonaan kyllästyisi minun uteluihini=)Niin ja onko muilla samaa vaivaa,että navan ympärys menee välillä mustaksi??

Kiitos kaikille!

Ja erittäin hauskaa pikku lauantaita!!=)

Lamisa & poitsu 26 + 5

Vierailija
10/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä keski-Suomestakin. Ihanan loskainen päivä on täälläkin ja tuuleekin kiitettävästi.

Tänään on jotain jaksanut jopa tehdäkin. Pari edellistä yötä kun on menneet todella huonosti. Toissayönä heräsin neljä kertaa siihen, kun piti kylkeä vaihtaa ja lonkkia särki ihan pirusti. Viime yönä sain nukuttua onneksi suht hyvin enkä juuri tainnut heräilläkään.

Minäkin odottelen innolla niitä jo syntyneen huhtikuisen kuulumisia. Toivottavasti kaikki olisi kunnossa ja pieni kasvaisi.

Jeps, taidan viimeistellä yhden kirja-arvostelun ennen mammajoogan alkua. Saas nähdä millaista se on. Täytyisi muuten varmaan kartoittaa hieman vaatekaapin tilannetta, mitä saisi mahtumaan päällensä. =) Sinne siis,

Elliina 26+3

Vierailija
11/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilman harmaus tuntuu siirtyneen tänne sisällekin, ei jaksais kun punkan pohjalla vaan köllötellä. Olen kuitenkin pyykkäillyt urakalla eilen ja tänään vauvelin vaateita ja muita tarvikkeita. Eli vintiltä löysin vielä vanhoja harsoja, peiton ja jotain pientä, aatelin käyttää nekin pesukoneen kautta kaiken varalta, tiedä mitä koiperhosia niihin on pesiytynyt... Nyt on sitten kaikki tekstiilit mitä tulevalle uudelle perheenjäsenelle talosta löytyy pyykätty. Nyt tarvis vaan saada se hoitopöytä kuosiinsa jotta pääsis järjesteleen tarvikkeita omille paikoilleen.

Välillä tuntuu että onko sitä liian aikaisin liikenteessä, mutta ei huvittais jättää kaikkea viime tinkaan, varsinkin kun niitä supistelujakin on ollut kiitettävästi. Otinkin eilen illalla ensimmäisen supistuksenestolääkkkeen ja täytyy sanoa, että tehonneet on. Edelleenkin kyllä supistuksia on tullut, mutta ei niin paljoa eikä ollenkaan niin napakoita kun aiemmin. Lähinnä semmosta mahan kovettumista vaan. Sintti asusti eilisen päivän ja tän aamun taas perätilassa, tän hetkinen olotila on epäselvä kun taitaa nukkua. Olis kyllä mukavampaa jos monottelis kylkiluita min virtsarakon sijaan.

Aurinkoisempaa loppuviikon alkua kaikille

käärö3 ja sintti 28+0

Vierailija
12/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää äippä oli unohtanut aivan tyystin, että lapsella ON 1½ vuotiaana rokotusneuvola... Noh, ONNEKSI asiasta oli puhetta perhekerhossa, ja samantien tilasin sit neuvola-ajan.. Onneksi typy on vasta pian 1v7kk!! Siis " pientä" hajamielisyyttä havaittavissa..!

Lamisa: mun mielestä sun kannattaisi kysyä vaivoistasi neuvolasta, ellei jopa lääkäristä. Päänsärky voi johtua vain esim. kireastä niska-haritaseudusta, mutta voi olla myös kohonneen verenpaineen merkki, kuten huono-oloisuuskin. Ja samoiten " liekki" -tuntemukset vatsassa kuulostavat siltä, että kannattaisi kyllä kysäistä. Itsellä ei ole kokemusta vastaavista.

Hjo: tsemppiä sulle " armeijaleskeyteen" . On varmasti rankkapaikka, kun on muutoinkin rankkoja asioita taustalla. Koeta kuitenkin tsempata ja jaksaa! Vaikka se niin tyhmältä kuulostaakin sanoa, niin kyllä varmasti ajan myötä ikäväkin helpottaa. Totut asiaan vähitellen, jaksamisia :)

Daisy siellä kertoili, että ovat miehensä kanssa menossa Vuokattiin viikonlopuksi. Meillä on siis sama matka! Me ollaan menossa perheen kesken viikonlopuksi mökille Vuokattiin (anopin ja apen kautta päästään ilmatteeksi!!) :) Tiedä vaikka tietämättämme törmätään:)

Niin, ja mansikka, mulle käy tapaaminen Kuopiossa, jos on muitakin kiinnostuneita :)

Tällaista kommentointia vain tällä kertaa, illan jatkot!

tilda

Vierailija
13/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten varsinainen neuvolalääkärin aika, vaikka jo viime viikolla kävin hiivaoireiden takia tapaamassa harjoittelijaa. Hyvä, että nyt oli sitten oikea lääkäri, joka osasi mitata myös sf-mitan. Viime viikon harkkari painoi mahaa niin, että olin ihan vähällä sanoa sille, että tuo jo oikeasti sattuu. Eikä se silti saanut mittaa otettua. Tai ainakaan ei sitä mihinkään kirjannut.

No, nyt oli sf kasvanut ihan samassa linjassa hitusen keskikäyrän alapuolella ollen tasan 24 cm (rv 27+6). Sydänäänet jumputti tasaseen n. 155 ja välittömästi alkoi tarkkuuspotkiminen anturia vasten, kun äänet alkoivat kuulumaan. Verenpainetta ja painoa ei nyt otettu, sillä ne oli mitattu juuri viikko sitten. Paineet olivat silloin kunnossa ja painoa oli tullut kuusi kiloa alkupainoon. Veren vasta-ainetesteistä ei ollut vielä tullut tuloksia.

Sisätutkimuksessa lääkäri sitten yllättäen (ainakin minulle) havaitsikin kohdunkaulan jo selvästi pehmenneen ensisynnyttäjäksi ja näihin viikkoihin nähden, eikä pystynyt arvioimaan pituutta. Niinpä sitten lävähti lähete tarkempiin tutkimuksiin ultraan, että onko hälyttävä tilanne vai ei. Ajan sain jo perjantaille, joten silloin sitten käydään kurkkimassa tilannetta vähän tarkemmin.

Olin kyllä todella yllättynyt pehmenneistä paikoista, sillä en ollut suuremmin edes havainnut supistuksia. Tai olin havainnut joskus pari kuukautta sitten, mutta aloin käyttämään tukivyötä ja olo helpottui heti. Neuvolassakin asiasta olin silloin maininnut, mutta siellä tuumattiin vain, että kyseessä ovat kuitenkin pelkät kasvukivut. Nyttemmin on ollut muutaman kerran oikein rehkiessä vähän kipuilua, mutta sekin on aina rauhoittunut hetkessä, kun on huomannut löysätä tahtia. Ilmeisesti jotain ovat kuitenkin saaneet aikaiseksi.

Niinpä otetaan sitten rennosti ainakin perjantaihin ja katsotaan mitä ultrassa näkyy. Uintikieltokin astui voimaan sitten ainakin ultraan asti, siellä kuulen jatko-ohjeet. Harmillista, sillä olin pitänyt uinnista juuri sen vuoksi, ettei se ole tuntunut masussa lainkaan ikävältä toisin kuin muut liikunnan lajit (kävely, pyöräily).

Kissankello 27+6

Vierailija
14/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen siellä lääkärissä ja neuvolassa -kaikki oli/on hyvin :)

En tiedä mitä nipistelyjä ja supisteluja on ollut, kun ei ole mitään tapahtunut. Parempi niin :)

Neuvolan jälkeen lähdin hakemaan tuota meidän vauvaa mummilasta ja tänään tulin kotia.

Nyt lähden kävelemään ulos ennen kuin on sauna ja jatkan huomenna -pää hajoaa :)

-viivi_84

Vierailija
15/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas poistin pitkän viestin... huoh.

Lamisan kannattaa kyllä käydä tarkistuttamassa tilanne, kuulostaa kyllä aika omituiselta. Ja hjolla on siellä kovaa, voimahalit. Kasvattava vuosi edessä ja sitä ihanampaa on sitten kun saat kaikki rakkaat kotiin. Sit tildalla on kerhot ihan samanlailla kuin meilläkin täälläpäin. Tiistaisin MLL ja ke seuris, odotan jo kovasti kun alkaa äippis ja pääsee mammoja morjestaan taas. Vaikka lapset onkin siinä pääroolissa, mut ihan henkireikä ainakin äippälomalla mulle, kun ihmisten kanssa tekee töitäkin. Sitä jokseenkin oudoksesta sekaantuis ikäänkuin kotsas, jos ei mitään aktiviteettia ois äidilläkään.

Nyt on kyselty siitä huhtikuisesta vauvasta. Ei tosiaan tule mieleen ketään muuta puuttuvaa näiltä listoilta, kuin huhtikuinen ulkomaanmamma. Asuivatko Singaporessa vai muistanko ihan väärin. Nikkiä ei tule mieleen, mutta olivat ainakin joululomalla Suomessa. Olen ihmetellyt mihin hän on hävinnyt, vaikka en tosiaankaan tiedä kuka tämä synnyttänyt on. Toivottavasti kaikki on hyvin, kuka tahansa onkaan.

Oli kummallinen eilinen ilta masussa. Lähdin pitkän työpäivän päätteeksi vielä vanhaan malliin lenkille. Siitä nyt ei tullut mitään. Yhtä supistelua koko matka ja oikein varsinaista eläkeläisvauhtia kävelin. Kotiin kun pääsin, olin ihan poikkikatki ja saunan päälle suorastaa hirveen tukala olo. Ihan kuin verikään ei olisi kiertänyt mitenkään ja inhottava olo oli. Liika taitaa olla liikaa, kun seisomatyökin ottaa veronsa. Ja miten musta tuntuu tän kolmannen ottavat eniten voimille. Kait kun noita on tossa jo perässäjuostavia ja rankka työ vielä. Valivalivali.

Muuten odotan sitä huomista ultraa jo kovasti. Illalla vasta on puoli kahdeksalta, joten kuulumiset vasta ehkä perjantaina. Näihin kuviin ja tunnelmiin, morjens!

Lumo 28+2

Vierailija
16/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin sitten kirjoittelemaan noita neuvolakäynnin kuulumisia...Otin neuvosta vaarin=)Kaikki arvot olivat kohdallaan,vauvan sydän jyskytti normaalisti ja sf-mitta on PRIKULLEEN käyrien mukainen.Eli vikaa ei löytynyt mutta kummastutti neuvolan tätiäkin,että mistä se olo sitten voisi johtua...Käski palata asiaan jos ilmenee näköhäiriöitä.

Olo ei ole kyllä parantunut vaikka helpottikin kuulla et arvot kohdallaan,päin vastoin nyt on sitten vielä kivuliaita supistuksiakin=(Huono viikko...

No ei auta kun toivoa että saisi yhdet kunnon yöunet jospa se vaikka sitten helpottaisi tätä olotilaa=)

No mutta se omasta navasta taas tällä erää

Hyviä vointeja teille muille!!

Lamisa + poitsu 26+5

Vierailija
17/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin yritän vähän " kynäillä" kuulumisia.

Tänään on ilta mennyt tuolla punkan puolella ollessa,olen voinut todella huonosti.Vatsa on kauhean kipeä ja oksettaa koko ajan=(

Pakko lepäillä,että olen lauantaiksi kunnossa,kun on pojan 7-vuotis juhlat.

Omaan (.) kuuluu samaa,kuin ennenkin.

Eilen illalla ennen nukkumaan menoa pikkuinen potkiskeli kauheasti ja sen jälkeen tulikin hikka.Ilmeisesti oli kääntynyt nassu selkään päin,koska tunsin nikottelun selkärangassa saakka.Hassun tuntuista kyllä oli=)

Kävely se näyttää olevan edelleen se,joka ei ole minun lajini tällä haavaa.

Alkaa supistelemaan,kun vähänkin reippaammin koettaa käpötellä ja tulee sellainen kummallinen kipu alapäähän,ei häpyluuhun vaan emättimeen kipuilee sisältä päin.

Esikoista ootellessa ei ollut mitään tuollaista,suppareitakin tuli vasta hieman siellä loppupuolellla.

Isäntäkin tuumaili,että minusta ei enää lenkkikaveriksi ole.

Tai olisi,mutta mahtaisi tunnin lenkki venyä pitkäksi,kun 500m kauppareissullakin on pysähdyttävä kolmesti per suunta,kun supistaa ja kimoilee.

Sama vaikutus tuntuisi olevan siivoamisella.Siinä,kun joutuu kyykkimään,siirtelemään huonekaluja,ämpäriä roudaamaan ympäri asuntoa yms.Tuon huomasin,kun tässä alkuviikosta innostuin vähän putsailemaan paikkoja....

Pojan juhlia varten olisi edessä perusteellinen siivous.Pitää järkätä sällin huonetta vähän,jotta kaikki vieraat sitten mahtuisivat sinne leikkimään.

Onneksi miehellä on tämä viikko talvilomaa,niin hän sitten tekee ne suurimmat hommat.Minulle jää pölyjen pyyhintää yms kevyttä.

Onneksi on kainaloon tarttunut tuollainen ihana kultakimpale,joka omasta halustaan haluaa tehdä osansa kotitöistä ja apu on aina saatavilla!!!

Niksu78 28+4

Vierailija
18/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittelen tässä kuulumisia vielä niiin kauan kun koneelle pääsen, meillä huomattiin viime viikolla vesivahinko ja edessä olis evakkoon muutto 2kk ajaksi, ainakin. Että eipä sitten tarvi ainakaan vielä miettiä vauvan vaatteiden pesua ja silitystä ja tavaroiden esille hakua. Ensin mennään anoppilaan evakkoon kolmeksi viikkoa ja sitten lanko miehen kämppään hänen loman ajaksi kolmeksi viikkoa ja sen jälkeen vielä anoppilaan remontin valmistumiseen asti.

Aika tuskasta touhua on ollut muuttolaatikoiden pakkaaminen, jos kaks laatikkoa saa illlassa pakattua niin on ihan kuitti. Ja kauhistuttaa jo etukäteen miten muutetaan kahden kuukauden päästä takas kotiin, kun on vielä isompi maha ja ties mitä muuta vaivaa.

Neuvolassakin kävin tällä viikolla, sf mitta oli huikeat 28 cm kun päiviä oli sillon kasassa 26+5. Eli yläkäyrän yläpuolella piirretään ihan omaa viivaa...

Kävin tänään myös sokerirasitustestissä, oli aika helppo juttu. Ei tullut huonoa oloa, eikä tarvinnut juoda kun yks pullollinen kokiksen näköstä, väristä ja hiilihapollista glukoosinestettä. Huomenna tulee tuloksia, niinkuin myös labran tarkemmasta virtsatestistä kun toistamiseen oli proteeiinia neuvolan pissatestissä.

Poika potki tänään masussa niin vimmatusti kun sai " juodakseen" glukoosilimpparia...liekö tykännyt vai pitikö liian makeana...

terkuin

Kahu+patukka 27+0

Vierailija
19/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Olen silloin tällöin käynyt lukemassa teidän kuulumisia ja ajattelin nyt ilmoittautua joukkoon!

Olen pohjanmaalla asuva 26-v ensiäiti, rv 27+1. Perheeseen kuuluu itseni lisäksi tuleva isukki sekä aina iloinen ja leikkisä koiruliini. Töissä käyn ja ainakin vielä näyttää siltä että sinne maaliskuun alulle asti siellä pysytäänkin!

Raskaudessa kaikki on sujunut enemmän tai vähemmän oppikirjojen mukaisesti... Toisin sanoen kun alkaa jotain uutta ja kummallista tapahtumaan, luen jostain oppaasta sen raskausviikon tapahtumia ja sieltä se vastaus yleensä löytyy tyyliin " näihin aikoihin äiti yleensä..." :)

Vauva potkii jo valtavasti, ajoittain maha näyttää siltä kuin olisi irtoamassa kun niin heiluu tai sitten näkyy vaeltava käsi tai jalka aaltona ihon alla... Mukavaa kun on miehellekin jotain näytettävää ja itse jaksaisi tuijotella likkettä vaikka kuinka kauan! Eilen vaavi tosin intoutui pitämään jumppamaratonin, aamu kahdeksasta iltapäivä yhteen, ja silloin jo tuntui että saisi nukkua välillä!

Olen päättänyt että äitiyspakettia en ota, vaan ostelen itse tarvikkeet aina sopivan tullessa kaupassa eteen. Siinä mielessä olisi mukava tietää kumpi on tulossa...Nykyään on niin selvästi tyttöjen ja poikien vaatteet erikseen :( ! Olen kuitenkin lähdössä matkalle (" vielä kun ehtii" ) kuun lopussa ja sieltä ajattelin katsoa jos jotain neutria tulisi vastaan. Keskiraskaus lääkärikin olisi kyllä tulossa, pitänee yrittää jos toukka ystävällisesti suostuisi vilauttamaan mahdollisia sukupuolen merkkejä äitille!! :)

Eipä tähän hätään muuta, saatan olla laiska kirjoittamaan kuulumisia mutta hengessä ollaan!!!

Tsemppiä ja iloa loppuun saakka kaikille!!

Vierailija
20/21 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko muita tulossa tapaamiseen Kuopioon???

M@nsikk@