Tuolla surupuolella oli tullut keskenmeno viikolla 24 ja lapsi painoi 1400g ja oli 39 cm pitkä.
Kommentit (38)
Olen itse ollut mukana kun aikuiset lapset, miniät ja vävyt sekä lapsenlapset (aikuiset) peittivät ukin haudan. Ja aivan kokonaan peitettiin, ei mihinkään tiettyyn rajaan asti. Se oli kaunista ja konkreettista surutyötä. Hautajaisten jälkeen oli muistotilaisuus kotona ja sen jälkeen matkattiin takaisin haudalle joka sitten yhteisvoimin peitettiin. Tiedän monia muitakin jotka ovat itse osallistuneet haudan peittämiseen.
Kyllä mun sedän haudan oli jo työmiehet peittäneet muistotilaisuuden aikana. Siis, kun muistotilaisuuden jälkeen menin katsomaan hautaa, se oli jo peitetty ja kukat asetettu uudelleen paikoilleen. Omaisethan jättivät kukat sellaisen suojuksen päälle.
Minusta ei kenenkään pitäisi arvuutella, ovatko tällaiset kirjoitukset provoja. Paras keino on vaan suhtautua asiallisesti kaikkiin kirjoituksiin, sillä jos ei olekaan provo, niin epäilijät ovat todella ilkeitä.
siinä on niin paljon outoja juttuja, että huh, huh!Eikä ole tullut kommentoimaan millään lailla, joten suljetulla varmaan jo on...
minkäikäiset ennenaikaiset sikiöt, keskenmenneet kuolleet vauvat on tapana haudata? Onko jokin ikäraja vai mikä on käytäntö?
Ihmettelin vaan yhtä juttua..syntyi 24.2 ja kuoli 26.2..silti kuoli tekstin mukaan 2h:n päästä isän syliin..
Ok, surun murtamana voi olla..mut ...
Vierailija:
Ihmettelin vaan yhtä juttua..syntyi 24.2 ja kuoli 26.2..silti kuoli tekstin mukaan 2h:n päästä isän syliin..Ok, surun murtamana voi olla..mut ...
Eli onpa ollut hautajaiset jopa 12 viikoisella. Kukaan ei määrää milloin vauva pitää tai saa haudata. Ja jos vanhemmat eivät halua haudata kuollutta vauvaansa (täysiaikaistakin), niin se hoidetaan sairaalan puolesta...
Vauvan hauta ei ole kuin reilun metrin syvyinen ja arkun voi laskea itse ilman liinoja jos haluaa. Mekin mietimme, että kummalla lailla arkku lasketaan (kun mieheni kantoikin pienokaisemme arkua käsissään)ja päädyimme liinoihin. Hauta on niin pieni, että sen peittää ihan hetkessä. Ja noin pienessä haudassa ei ole reunatukia.
Aika hurjalta kuulosti tuo ap:n mainitsema teksti kun luin sen heti tuoreeltaan. Oma menetys on sen verran lähellä. Jotenkin tuntui, ettei ollut tosi juttu...
meidän vauva synty 28 viikolla ja painoi 990g. ja tutun lapsi myös 28 viikolla 1180g.
Meidän tyttäremme synti 24-viikkoisena ja painoi 720 g. Lääkäreiden mukaan se oli todella paljon viikkoihin nähden.
Miten se on voinut ITSE huomata, että kohdunduu on 3 cm auki?!
ystävällä oli samoilla viikoilla syntynyt vauva ja tosiaan painoi yli kilon jo. Hirveästi vaihtelee paino normaalinkin rajoissa.
ainakin tunnustelin itse alapäätä, montako senttiä olin auki, ennen sairaalaan lähtöä. Kyllä sen itsekin tuntee.
Oli kylläkin small for date fetus... Kaveri sai vauvan 24 viikolla, 28 cm ja 410 g.
Nimistäkin sen voi jo päätellä Melinat ja Monicat juu juu...
Joku rv24 reippaasti yli kilon niin voihan olla sydänsairaus joka turvottanut tms?
Mitä ihmeellistä tuossa on?
Serkkuni syntyi aamulla, kuoli illalla. Hautajaiset oli siitä kolmen päivän päästä. Tämä tosin oli 80-luvulla, mutta tuskin se mahdottomuus olisi nytkään.