Pitääkö jokaista uutta makua maistattaa
varovasti monta päivää vai näkyykö vatsavaivat heti..Jos esim.porkkana-perunaa on syönyt jo monta viikkoa niin täytyykä parsakaalin kanssa aloitella vähän kerrassaan vai heti niin paljon kun uppoaa?
Kommentit (4)
uutta makua olen sekoittanut jo tuttuihin makuihin.parsakaali oli voimakas maku josta ei tykännyt kun annoin reilummin, siksi sekoitin vain pienen jääpalan kokoisen nokareen verran kerrallaan tuttuun makuun.onhan se kitkerä maku. noin viikon välein olen antanut uutta makua, mikäpä kiire tässä...
Meillä poika oli todella kova syömään ja aloitin jo 3kk iässä vellit ja soseet. Soseena annoin perunaa ja porkkanaa purkista aluksi ja eihän se meidän poitsu 2tl tyytynyt vaan piti syöttää puol purkkii että huuto loppui. Mitään muita makujakaan en ole antanut vähempää aina niin paljon kun vain syö. Ei ole mitään allergioita tullut, eikä ole mahakaan reagoinut mitenkään vaikka uutta makua saikin niin paljon.
Olisi tietenkin voinut tulla jotain allergioita, että hyvähän niitä olisi maistattaa aluksi, mutta minä päädyin itse tähän ratkaisuun!
jotain hedelmäsoseita olen antanut aamulla puuron seassa uutena vähemmän, ku normaalisti poika syö koko purkin kerralla.
tänä aamunakin annetiin ensimmäisen kerran vadelma-kaurapuuroa ja hyvin meni alas, eikä ole ainakaan vielä tullut mitään.
näin minä myös olen tehnyt.
poika 6 kk 1 vk
Olen maistattanut jokaista makua kahtena peräkkäisenä päivänä pienen määrän n. 2 tl, jos ei ole tullut mitään oireita kolmannella kerralla olen antanut niin paljon kun syö.
Jokainen ruoka-ainehan voi allergisoida,siksi kaikki aloitettava varovasti ettei reaktio tullessaan ole sitten niin paha ja sit tietää varmasti mistä se on tullut. Kannattaa muistaa myös että vaikka kypsä käy voi sama esim. vihannes allergisoida raakana. Jos lapsi on kovin allerginen pitäisin viikon välin jokaisella uudella maulla, koska allerginen reaktio voi tulla myös viiveellä n. 2-3 päivän päästä.