milloin kannattaisi mennä . . .
tervehdys palstalaiset!
olen tälläistä hommaa miettinyt kun mieheni ja minä olemme yrittäneet lasta jo yli kuusi vuotta. aikoja sitten tutkittu alustavasti ja miehessä vika (siittiöissä).. hoitoja ei aloitettu koska minulla oli/on paljon ylipainoa... ja rahoitus hoitoihin oli myös vähän niin ja näin...
no nyt mies sai vakituisen työpaikan, ja sitä kautta mahdollisuuden pankkilainaan hoitoihin varten.. olemme suunnitelleet menevämme turun västeliittoon.. kysymys kuulukin että kun minun pitää pudottaa painoa vielä ainakin parikymmentä kiloa(luulisin).. niin esim. jos pääsen tavoitteeseen kesällä.. niin kannattaako hoitoihin mennä vasta tammikuussa silti lääkkeiden omavastuun takia?? (näin ovat useat ihmiset väittäneet).. olisko muilla mitään vastaavia kokemuksia ?
jos niin kiitos jo etukäteen!
Meillä esimerkiksi pärähti omavastuukatto jo ihan ensimmäisestä (IVF-)hoidosta rikki. Tietty aavistuksen harmittaa, että se tehtiin joulukuussa eli taloudellisesti typerään aikaan, mutta toisaalta mulla ei kyllä hermo olisi kestänyt lykätä alkuvuoteen, halusin yrittää mahdollisimman pian. No jälkiviisaasti, JOS ois odottanut sen kuukauden niin nyt olis PAS:ssa ilmaiset lääkkeet kun ei tärpännyt ekasta, mutta kuvittelisin että puolen vuoden ylimääräinen odotus, erityisesti jos pääset kilojen suhteen tavoitteeseesi, on varmaan aika raskasta! Ilmeisesti sulla ei vielä iän puolesta tikitä kovaa?