~~~~~~~~ PUOLUKOIDEN Sunday~~~~~~~~
~Toivottavasti avasin tarpeeseen tämän pinon, en ainakaan hokassut toista...
Kommentit (29)
" armas" siskoni on 18-vuotta, ja kuvittelee olevansa nyt kaiken tietävä ja kaiken päättävä aikuinen... ja tätä on kanssa kestänyt kaksi vuotta. Nyt pistän kaikki peukut ja varpaat ristiin, jotta se kirjoittaisi tänä keväänä hyvin, lukisi hyvin pääsykokeisiin, pääsisi opiskelemaan ja lähtisi kotoa pois stressaamasta kaikkia...
Huomenna on paluu karuun arkeen... :(
Joululoma on ohi, ja taas huomaan, etten ole ehtinyt tehdä niitä asioita joita olen suunnitellut. Tosin kympillä olen nauttinut pelkästä kotona olemisesta.
HANNELE: Juu, ei maailma kaadu siihen sipsipussiin tai kiloon. Vaan kun noita kiloja on jo enneestään... Enemmän kuin tarpeeksi... :/ Ja olen juuri ollut iloinen parista kadonneesta kilosta toiset viisurit kun poistettiin ja joutui olemaan kevyemmällä sapuskalla. No, pian otetaan toiselta puolelta, toivottavasti siitäkin seuraa pari kadonnutta kiloa.
Näitä kiloja kun meikäläisellä riittää, taitais olla liikaan vauvanodotusta silmällä pitäen, valitettavasti. :(
JJ:Tarkotakko että me ollaa uteliasta porukkaa?!?
Hommaa pahvilaatikko niille joulukoristeille. Meilläkin on ihan sellainen marketista ostettu koottava pahvilaatikko mihin on laitettu seillaiset koristeet joilla ei ole valmiita laatikoita.
MIITSU: Tsemppiä kertomiseen!
JJ: Omat tossut /sisäkengät on mukavammat kuin sairaalan tarjoamat muovikauhistukset. Omilla kengillä on mukavampi tallustaa jos joutuu synnytksen edistymistä odottelemaan.
Oma hiustenpesu/hoitoaine pesuaine, ja jos on herkkäihoinen oma rasva, joku on on vannonut myös oman huulirasvan nimeen..
Tuolta odotuspalstan keskusteluista saa varmaan parhaat vinkit asiasta.
SONNAI: Hieno pudotustulos!! Missä ajassa?
PIKKUPIRU: Olipas ikävä juttu, tuo autohomma. :(
[b]Sinellistä[/b]en ole toistaiseksi tilannut-harkinnassa kyllä on. Juuri siksi kun Sinooperin tarjonta on nykyään varsin niukka. :( Ja leimasimet on todella niukoilla. Nyt harmittaa sikana, etten jokin aika sitten ostanut tarjouksesta hääpariaiheista leimasinta, Sinooperin tätien mukaan leimailu on mennyt pois muodista. Kuitenkin kun lukee noita askarteluaaiheisia keskustelupalstoja-ihmiset tilaa leimasimia rapakontaa asti...
En tiennyt noista häämessuista. Taidan kuitenkin mennä häämessuille täällä Tampereella, mikäli mies tulee mukaan.
LAURA: Tsemppiä! Kyllä täällä voi purkaa mieltäään kaikist asioista.
ILONALLE: IKävä kuulla, että äitisi on sairas. :(
Nuo aina pysäyttää. JA aina sitä toivoo että tulevilla lapsilla olisi isovanhemmat (itsellä tietysti omat vanhemmat) mahdollisimman pitkään olemassa ja mahdollisimman terveinä.
merineito
http://www2.helsinginsanomat.fi/klik/vauvakuume/vauvakuume.html
Tuo oli hyvä..;) ukko ei vaan inostunu vaikka kuin yritin..
LUMIINA: Miten ihmeessä sait jo -2 kiloa? Hiuksiin otin vaaleita raitoja, muuten sellanen punaruskea väri. Nuo vaaleat raiat tekee kyllä eloa. Kp on nyt 22 ja tädin " pitäisi" tulla viikon päästä sunnuntaina, toivottavasit kuitenkin jättää tulematta! Niin, tiedän on jo suuri asia että mies antoi meille tämän mahollisuuen ja että kesä siellä odottaa, mutta silti...
MIITSU kysyikin että aletaanko meilä jo toukokuussa, en tiiä , enkä aio kysyä, toivottavasti =o) Ainakin joskus mies on saonut että voiaan alottaa kaks iertoa etuajassa kun nyt meni 2 kiertoa ilman tärppiä (TAI EI SIIS VIELÄ OO MENNYT; En tiiä miks aattelen koko ajan nuin, oon aatellu siitä asti kun eka ovis meni ohi ilman tärppiä...) Eli nyt alotusajankohta on heinä-elokuu.
JENSKU: Ehdottomasti kärppätutti! Kyllä minäkin aion isyyspakkauksen tehä sitten! Ehottomasti!
ILONA: otan osaa nuihin joulun ajan huonoihin tapahtumiin... Tosiaan panee asiat tärkeysjärjestykseen kun sattuu jotain tuommosta... Koska se mies sitten turkuun tulee?
MERINEITO: Tuskin niitä liikaa on vauvaa ajatellen, ja sitä paitsi onhan tässä koko loppuelämä aikaa niitä karistella jos siltä tuntuu. Kyllä tähän maailmaan mahtuu monen näköstä ja kokosta, ja jokainen on arvokas omalla tavallaan! Selväähän on se että ne rakkaimmat ihmiset, miehesi ja tulevat lapset rakastavat sua just semmosena kun olet kaikista kiloista huolimatta! Itsekin murehtii toisinaan kilojaan IHAN LIIKAA, kun taas toisaalta miehen kilot ei haittaa yhtään vaikka sillä on kuitenkin ylipainoa paljon enemmän kuin mulla! Eli sinunkaan kilot ei varmasti häiritte ketään muuta kuin itseäsi!
Nyt suihkuun! Ja nukkumaan... Huomenna taas töihin... Miehen kans suunniteltiin että ens sunnuntaina mennään kierteleen asuntoesittelyjä! Jipii.... Tuntuu olevan yhtä edistystä koko elämä tällä hetkellä... Hyvä niin, kun tuossa vauva-asiassa on nyt sitten tämmönen odotteluvaihe taas vaihteeksi... Voi kesä, tulisit nyt PIAN!
Mun kietasuneule on jo valmis! Ei siittä ihan niin hieno tullu ku ajattelin... Tiiätkös kun sain siihen KOLME HIHAA! Hyvä minä! Joten purkamiseksi meni taas mutta nyt se on siis valmis paitsi aattelin ehkä tehä vielä sellasen hiirenhammasreunan siihen. Mutta en taia vielä malttaa, teen tähän väliin sen JENNAJANETEN jääkarhumyssyn!
Jotenkin takkuaa nää sivut, kerran lensin jo kokonaan pihallekin, mutta periksi en anna!
Mä en ollut tajunnut, että [b]Hannelella[/b] alkaa olla todella kuumat paikat käsillä! Älä vielä heitä kirvestä kaivoon vaan odota rauhassa (juu, helppoa kuin heinänteko;), jos ne menkat ei alakaan. bdbdbdbd Mä pidän sulle peukut ja kaikki muutkin joutavat ulokkeet pystyssä, että tulis plussaa!!! Mikä kp sulla on nyt?
[b]Miitsu[/b], mulla se möykky oli näkyvillä aina vain aamuisin. Oikein pelästyin joskus kun nousin ylös ja se katosi. Yritin mennä takaisin makuulle, mutta yleensä se ei enää palannut, vaan oli painunut jonnekin vatsan uumeniin. Tiedän tuon tunteen, kun haluaisi koko ajan olla varma että masussa on kaikki hyvin, muttei voi siitä mitenkään varmistua. Kalliiksi tulisi joka viikko ultrassa juosta ja ihan joka päivä ei neuvolassakaan kehtaa käydä kuuntelemassa niitä ihania ääniä;) Sitten helpottaa kun alat tuntemaan liikkeitä, vaikka aluksi niitäkään ei kyllä tunnu läheskään joka päivä. Lopussa saatat välillä jopa toivoa, että ole nyt " möykky" edes hetki paikallaan=)
[b]JJ[/b], mä en tehnyt miehelle isyyspakkausta (kun oli ä-lomalla niin kiirus;) mutta sinuna laittaisin sinne vielä ainakin korvatulpat. Sitten vaikka sisupastilleja, vitamiineja, energiajuomaa tms. Mitäköhän muuta...Jos teillä ei vielä ole tätä, niin sellainen hauska kirja miehelle vauvanhoidosta, tehty samaan tyyliin kuin auton huoltokirja (vai mikä se nyt onkaan nimeltään, auton käyttöhje?;) Pieni ja vaalenpunainen kansi, saa ainakin Suomalaisesta ja Akateemisesta.
Plaah, huomenna taas töihin, ehdin taas tottua kotonaoloon kun oli vähän pidempi vapaa:/
-L-
[color=tomato]MERINEITO: En meinannut teitä uteliaaksi vaan nuita muita ;) Nämä pinothan on tosiaan ihan julkisia, että turhasta valitan. Ärsyttää vaan, kun varsinkin aamupäivällä ootan aina uusia kirjotuksia meidän pinoon ja sitten huomaa, että 44 ihmistä lukenu pinon, mutta KUKAAN ei oo kirjottanu! Joulukoristeista sen verran, et halusin pakata ne silleen yksittäin, kun mulla on pari sellasta lasista palloa ja sitten muutama tosi " herkkä" koriste. Ei viittis siis survoa kaikkia samaan lootaan.
Mulla ei taida olla mitään säädyllisiä tossuja, sellasia hauskoha koiranpäitä vaan :) Mutta oisko nuo urheilusandaalit mistään kotosin...? Ne on ainaki tosi hyvät jalalle ja töissäkin ihan korvaamattomat. Odotuspuolelta olen kans lukenut mitä ois hyvä olla mukana, mutta piti kysyä täältäkin :)
HANNELE: Kärppätutti juu... tosin se on aikasta hintava. olikohan peräti 8 e... vai 6e? En oo varma. Toivottavasti teil ois nyt tärppi käyny, ettei sun tarttis oottaa kesään saakka. Toisaalta sekään ei oo pitkä aika, kun vaan asennoituu niin. Vauvakuumeiselle tosin yks päiväkin voi olla liikaa... mutta tsemppiä nyt piinaviikoille! Mulla on vieläki pizzahimo... Ai niin, kivaa että pääset nyt tekeen jääkarhumyssyä!
ILONALLE lohdutuksia äidin tilanteeseen... noi on aina kurjia juttuja *hali*
LILLIS: Tsemppiä töihin! Koita keksiä jokin kiva oheisviihdyke sinne työpäivän lomaan, niin menee päivät joutusammin. Mulla oli tapana ottaa välillä tosi hyvät eväät tai jokin herkku välipala, joka sitten piristi kummasti. Tai sitten otin mukaan jonkun lehden tai H&M:n tilauskaavakkeen :) Jotain siis pientä extraa välillä, niin ei ihan uppoudu tylsään työhön ;) Otinpa kerran jopa kutimen mukaan, kun tiesin etukäteen hiljasesta päivästä.
Korvatulpat oli hyvä idea! *pistää muistiin* Ja sitten vois ostaa jotain miehen lempikarkkeja...
[b]kiitos kaikille, jotka anto isyyspakkausvinkkejä! vieläkin niitä otetaan vastaan :) [/b]
Nyt isyyspakkaus näyttäs seuraavalta (tosin mitään ei oo vielä oikeesti ostettu):
*Kärppätutti
*Viskiä
*Sikareita, ehkä vanilja
*Korvatulpat
*Suklaata...?
*Lehti...?
*Joku vaate vauvalle ja isille... ideoita?
Onhan se tutti kallis, minä ostin sellasen siskonpojalle joululahjaksi ja lisäksi vielä kärppänokkamukin. Sine isyyspakkaukseen sopis myös sellanen ruokalappu " isin tyttö" tai " isin poika" mulla on ne sieltä vauvalehden verkkokaupasta, molemmat. ongelmana on tietysti että kun ei tiiä kumpi tulee.
Nyt nukkumaanmenoaika!
[color=chocolate]Voi perhanan perhana... Kärpät sitten otti ja hävis rankkukisan :((((( Jännä peli oli, mutta lopputulos ei tyydytä!
[color=indianred]Ilonalle ja Pikkupiru puhelivat nuista hermoja raastavista sisarista. Mun sisarukset ei vielä ainakaan oo alkaneet idiooteiksi, mutta miehen pikkuveli sitäkin enemmän. On ihan rassukkatollero, joka ei muka osaa mitään ite tehä. Maksattaa vanhemmillaan ihan kaikki menonsa, vaikka on jo aikuinen... toisaalta, mitäs ovat vanhemmat alkaneet maksumiehiksi. Tosi ällö tapaus tämä pikkuveli ja oikeen inhottaa ku pakko kuitenkin olla väleissä miehen vanhempien takia. Suku on pahin...
[color=chocolate]Vielä en oo kauheena pähkäilly tuota [b]sairaalakassin[/b] sisältöä, mutta sellanen juttu tuli mieleen, että munhan on ostettava esim. hammasharja nyt tuonne kassiin oottaan. Ku enhän mä voi laittaa sinne tuota nykyistäni ja sieltä sen aina hakea ku hampaat pesen :) Ja kai mun sitten pitää ostaa tuplat kasvorasvoja, dödöjä jne. Että siis saa ne tuonne kassiin laittaa oottamaan. Eihän sen kassin pakkaamisessa muuten ole ideaa, jos ne tavarat sinne joutuu kuitenkin sitten kiireessä ettiin. Sainpas nyt ahdistuksen tuostakin.
[color=indianred]Sellanen [b]isyyspakkauskin[/b] pitäs suunnitella, kun haluisin jotenkin ukkoakin muistaa. Hitsi, kun on hankalaa. Jotain hyvää viskiä oon aatellu ja sitten ainaki sikareita. Mutta mitäs muuta? Ehkä sellanen Kärppä-tutti ois hieno. Joku autolehti? Saa antaa vinkkiä :) [b]Ootteko muut aatellu sitten kun on ajankohtasta koota isyyspakkausta?[/b]
[color=chocolate]Huomenna eka valmennus, vähän jänskättää :) JJ + Tuuttini♥