Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen palkka kasvatustieteilijällä yrityksessä?

Vierailija
18.06.2008 |

Olen vasta valmistunut kasvatustieteiden maisteri ja hakemassa yläkoulun ja lukion opettajan töiden lisäksi työpaikkaa myös oman alani yrityksestä. Nyt pitäisi päättää jonkinlainen palkkatoive, eikä minulla ole mitään käsitystä mitä kasvatustieteiden maisteri tienaa muualla kuin koulumaailmassa. En haluaisi alihinnoitella itseäni, mutta jokin realistinen palkkatoive pitäisi olla. Onko kenelläkään omaa kokemusta asiasta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla opena lukiossa tai yläkoulussa? Opettaa siis esim. psykaa, jota lukenut sivuaineena?

Ja missähän yrityksesssä liksat alle 2500 €/kk?

Vierailija
2/15 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan palkkahan koulussa normaalituntimäärin on n. 2500-2600e ja ainakin minun hakemastani duunista pitäisi maksaa reippaasti enemmän. Olen ajatellut pyytää 3200e, mutta mietin pitäisikö pyytää satanen tai kaksi vähemmän. t. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan aaneeni ohjeen, että n. 3000 e olisi kohtuullista pyytää. Mutta viime kädessä työtehtävä määrää palkan, ei tutkinto.

Vierailija
4/15 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä sitä ap

Vierailija
5/15 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreen opettajalehden taulukon mukaan jää kyllä kaikilla lehtoreilla alkupalkat alle kolmen tonnin.

Tietysti ylitunneilla ja ikälisillä nousee, mutta nyt oli kyse vastavalmistuneesta.

Vierailija
6/15 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
7/15 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä löydät palkkataulukot, jossa valtiot, kunnat ja yksityinen sektori on jaoteltu erikseen:

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2008/06/14/katso-miten-naap…

Eikös yksityisellä puolella palkat mene lähinnä työtehtävien perusteella, ei koulutuksen perusteella. Käy katsomassa oma työnkuvasi ja tule ehdottomasti kertomaan takaisin, mitä taulukko kertoo!!!

Vierailija
8/15 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen lehtorina amk:ssa ja palkkani taitaa olla 3200 yhdellä ikälisällä.

Vierailija
9/15 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja KM on siis luokanopettaja, jonka palkat ovat paljon alemmat.

Vierailija
10/15 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkataulukko koskee käsittääkseni vain kouluja ja muita oppilaitoksia, yritysmaailma on sitten eri asia. Kasvatustieteilijälläkin voi olla pedagoginen pätevyys eri opetettaviin aineisiin, vaikkapa käsityönopettaja on kasvatustieteiden maisteri. t. Ap

Vierailija
11/15 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatustiedettä voi lukea pääaineena ilman opettajapätevyyteen tähtäävää tutkintoa, suuntauksena esim työtehtävät kasvatus- ja opetusalan hallinnon ja suunnittelun puolella.

Vierailija
12/15 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joka tapauksessa, olen kuullut yritysmaailmassa toimivilta miehiltä, että naispuoliset hakijat aika rajusti alihinnoittelevat itseään.

Eli lääkefirmaan voi hakea naistohtori yliopistolta, joka pyytää jotain 2500 euroa palkkaa. Mikä on järjetöntä, kun kolleegat saavat ihan toista tasoa. Mutta naiset helposti vertaavat itseään toisiin naisiin, ei miehiin.

Eli pyydä mitä pyydät, kyllä ne palauttavat sinut maanpinnalle jos liikaa pyydät, niin miehetkin tekevät.

Vierailija
13/15 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen kasvatustieteen maisteri, mutta en luokanopettaja. Olen kyllä erikseen hankkinut pedagogisen pätevyyden ammatillisessa opettajakorkeakoulussa.

ap

Vierailija
14/15 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa taulukkoa ja palkkatoive voisi osua siihen 3100-3200e. Kiitos taulukkovinkistä! Olen siis kasvatustieteiden maisteri enkä ole luokanopettaja, vaikka opettaja olenkin. Kasvatustieteellisessä yliopistokoulutuksessa voi opiskella myös muissa opettajan pätevyyden antavissa koulutusohjelmissa.

Vierailija
15/15 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin sun viestin vasta. t. ap