Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1- vuotiaan tukan pesu?

06.01.2006 |

Hei!

meillä poika 1v 4kk ja en ole vielä kertaakaan pessyt pojan tukkaa. Kylvyssä käy pari kertaa viikossa ja saunassa. Kylpyveteen laitan Natusanin kylpyvaahtoa tai Seba medin kylpyvaahtoa ja sillä pesen tukkaa. Pojan tukka on aina puhdas ei siis rasvoitu lainkaan. eli tarviiko tukkaa pestä vai aletaanko pesemään sitten kun todella rasvoittuu? Pojalla tukkaa melko paljon, kerran jo leikattu.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kuin tukka sillä puhtaaksi tulee. Onhan niitä jotain tosi mietoja lasten " suihkuvaahtoja" , joilla voi pestä koko naperon, eikä kirvele silmiä. Ei nekään varmasti ole huono vaihtoehto.

Vierailija
2/7 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin pienten lasten hiukset vielä rasvoitu, joten turha pestä pesemisen takia. Asia tietenkin eri, jos hiuksissa on jotain mikä ei pelkällä vedellä pois lähde.

Itse olen kampaaja ja vanhalla työnantajallani oli kaksi lasta, oisko olleet silloin 5 ja 7 vuotiaat ja heidän hiuksiaan ei oltu koskaan pesty shampoolla, korkeintaan joskus pesty hoitoaineella ja oli kyllä lapsilla todella upeat ja kiiltävät hiukset!

Omalta 2,5 vuotiaalta olen pessyt ehkä 10 kertaa erikois- shampoolla, mutta sekin vain siitä syystä, että meidän vedessä on niin paljon kalkkia, että latvat vihertää :(

Joten älä turhaan pese, jos ei syytä kerta ole. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jo silloin kampaaja kehoitti pesemään " ihan oikealla" shampoolla, ei siis milllään " lastenshampoolla" . Samalla kampaajalla on nyt käyty esikoisen kanssa jo reilu 5v, ja päivittäiseen pesuun siirryttiin kun tyttö oli alle 2v --ja tarpeellista se onkin, niin pitkät ja paksut hiukset on. Hoitoainetta käytetään tietty myös.

Vierailija
4/7 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nyt yksivuotiaalla tytöllä on ollut paksu tukkaa syntymästä saakka, eikä sitä ole pesty kuin pari kertaa shampoolla. Eikä shampoopesu todellakaan ole tarpeellista lapsilla. Jos lapsen hiukset pesee päivittäin niin sitä enemmän päänahka erittää talia suojautuakseen kuivumiselta. Joten mitä enemmän pesee sitä enemmän saa jatkossakin pestä.

Aikuistenkaan ei tarvitsisi pestä hiuksiaan shampoolla kuin pari kertaa viikossa.

Vierailija
5/7 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kohta 1.8v poika ja kyllä ollaan pesty tasan 1v asti tukka shampoolla,lasten sellaisella.Tukka tuoksuu sitten raikkaalle eikä " nuhjuiselle" .

Vierailija
6/7 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pidän enemmän lapsen ominaistuoksusta, kuin teollisista hajusteista. Mutta kukin tavallaan :)

Vierailija
7/7 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika 1.2v omistaa pitkän ihanan takatukan..jota kyllä on pakko pestä shampoolla.Hänestä kun on ihanaa hieraista kiehkuroita hiukan ruokaisillä käsillään...Käytössä lasten shampoo joka ei krvele silmissä,vaan vettä voi reilusti lasketella silmillekkin..