****SYYSKUISTEN LOPPIAISPINO****
Kommentit (27)
Oletteko kokeilleet kakkaamattomuuteen Levolacia? Voi antaa ihan vauvoille, pehmittää kakkaa. On vielä hyvän makuista, itse olen lääkeruiskulla truutannut vauvan suuhun. Auttoi päivän sisällä ja sitä voi antaa myös ylläpitoannoksena. Eikä sisällä mitään, mihin voisi ns. jäädä koukkuun eli että suoli tottuisi siihen. Saa ihan apteekista.
Ei nyt enempää kerkee, ton vaan halusin kertoa ja Neidille ja Minjalle oikein paljon tsemppiä tulevaan koitokseen=)
Minmar ja poika 3kk 9 pv
En suinkaan Pinjalle niinkuin virheellisesti kirjoitin!
Jee, tänään tuli sitten kakka 8 päivän tauon jälkeen. Autoajelu teki tehtävänsä :) Meillä käytetään tisumaito siis kokonaan hyödyksi.
Meillä tyttö myös tarttuu esineisiin ( helpoiten pehmeisiin ) ja vie ne suoraan suuhun. Mahalleen kääntyy ketterästi oikealta puolelta ja osaa jo ottaa käden pois alta. Nyt harjoitellaan kääntymistä vasemmalta kyljeltä.
Unet vaihtelee, mutta nukahtaminen onkin sitten hankalampi juttu :( Sisällä nukahtaa ilman huutoa vain kantoliinaan ja sitten huudon kanssa vaunukoppaan. Koppaa pitää sitten heiluttaa ja keinuttaa ennenkuin uni tulee. Yöllä nukkuu ihan kiinni äitylissä. Vaikka kuinka koitan siirtää keskemmäs sänkyä, niin kohta on jo minussa kiinni.
Nyt kutsu käy, enon seura ei enää kelpaa :)
Minuakin on välillä suututtanut tuo kun joillakin on niin ehdottomat mielipiteet siitä, miten vauvanhoidossa tulisi edetä. Lähinnä tuollaista muiden syyllistämistä en ymmärrä. Jokainen tilanne on kuitenkin niiiin eri!
Me käytiin torstaina 3kk neuvolassa. Vuokko painoi 5790 g ja oli 60 cm pitkä. Mutta sitten kun olisi pitänyt antaa rokotus niin aloitti järkyttävän huudon. Aivan torvi suorana ja kun ei loppua tullut niin neuvolatäti sanoi että tulkaa maanantaina uudestaan. Ei halunnut piikittää. Ei ole koskaan ennen järjestänyt sellaista kohtausta!
Joku kyseli kantamisesta. En ole vielä laittanut tyttöä naama menosuuntaan. Mutta viimeksi tuo tuli taas mieleen kun hän niin innokkaasti kuikuilee. Se buddha sidonta minullekin tuli ekana mieleen.
Meillä mies yrittää laittaa tyttöä nukkumaan...Nimenomaan yrittää. Hirveä huuto kuuluu, mutta miehen ylpeys ei anna periksi että tulisi pyytämään apua :) Eikä ole ensimmäinen ilta...Jostain syystä meidän neiti on päättänyt, että vain äiti saa nukuttaa, mikä ei ole kovin kiva juttu, noin pidemmän päälle aateltuna...Eli me ollaan vihdoin alettu saada Ida nukkuun omaan sänkyyn ja jopa vähän aikaisemmin eli tässä 22-23 aikoihin. Tämä on onnistunut niin, että on laitettu kaikki valot pois, verhot kiinni ja minä olen maannut sängyssä tytön pinniksen vieressä sen aikaa että hän nukahtaa (tiputtaa siis tutin). Sen jälkeen kerran joudun kipaisemaan laittaan tutin, mutta sitten nukkuu hyvin n.5 tuntia..Jippii...Oon tosi ilonen tästä edistysaskeleesta :)
Jaha juuri kun mies antoi ylpeydelleen periksi ja pyysi apua, niin Ida nukahti...Kummallisia nuo lapsoset.
Täällä ollaan kanssa kauhulla luettu muiden sairasteluista ja todella pöpökammoseksi muututtu...Pikaista paranemista kaikille sairastelijoille, kurjalta tuollainen kuulostaa!!!
Tuosta kantamisesta. Meillä on vielä viihdytty selkä menosuuntaan, kurkkii yleensä olan yli ja näkee siitä sen mitä näkee eli ihan tyytyväinen on tähän asti ollut. Rengasliinassa olen pari kertaa täällä kotona ollessa pitänyt hetken tuossa lonkalla, mutta Ida ei oikeastaan ole siinä viihtynyt. Niin kun ei koko rengasliinassa sitten ensiviikkojen.
Sitten täällä oli puhetta tuosta muiden tuomitsemisesta, jota en kyllä myöskään tajua. Miten ketään voi niin kauhean paljon kiinnostaa se, mitä maitoa ja minkä verran nyt kenenkäkin lapsi juo tai syökö joku jo kiinteitä tai juoko velliä. Jokaisellahan on mielipiteet näistä asioista ja hyvä niin, mutta muiden tuomitseminen on sitten asia erikseen. Itse oon ainakin oppinut näillä keskustelupalstoilla sen, että kaikkea ei tänne kannata tulla sanomaan, jos ei jaksa moraalisaarnaa kuunnella. Kun kuitenkin jokainen äiti on se paras äiti omalle lapselleen. Tottakai toisinaan varmasti jokaisen tekis mieli sanoa, että oma tapa on se paras (ja ainoa oikea), mut täytyy vaan muistaa, jokainen on yksilö ja nää jutut ei ole niin mustavalkosia, miltä saattavat jonkun yhden kirjotuksen perusteella näyttää. Vaikka itse täysimetän (pyrin siihen 6kk), tajuan kyllä, että kaikki muut eivät toimi samoin (Ja joskus niin on parempikin) ja niitä syitä on yhtä monta kun on äitejäkin...Eikä asia minua sen enempää häiritse, niin kun tuntuu joitakin häiritsevän.
Laurukan kanssa olen samaa mieltä, että meillä syyskuisilla tuntuu olevan aika hyvä porukka. Neuvoja saa ja pitääkin antaa sekä olla eri mieltä, mutta se miten asiat esittää on meillä toiminut mielestäni hyvin. Kiitos siitä myös täältä!!!!
Huh..Tulipas vaahdottua ja vielä sekavaa tekstiä...Väsymys varmaan :)
Nyt en enää edes muista mistä muusta täällä oli " puhetta" ...Hmm...
Nyt tuo meidän tyttelikin heräsi taas ja taitaa isukki olla helisemässä :) Täytynee mennä pelastamaan molemmat!!!
Hyvät viikonlopun jatkot kaikille!!!!
Paljon onnea matkaan Neidille ja Minjalle!!!!!!!!
maaly ja itkevä-Ida 3kk+
Oli taas kiva lukea meidän syyskuisten pinoa. Noita muita pinoja ei viitsi juuri mainituista syistä enää käydä lukemassa. Aika ehdottomia tekstejä jotkut kirjottaa.
Onnea Neiti21 & Minskulle leikkaukseen. Olette ajatuksissa. Ja jaksamisia kaikille flunssapotilaille, toivottavasti pian helpottaa. Onneksi tuo epidemia on vissiin laantumassa, ainakin meidän paikallislehdessä lääkäri näin totesi.
Tänään kiersin Hesan alennusmyynnit - yksin. Nikke oli isin kanssa kotona ja äiti pääsi pitkästä aikaa ajan kanssa shoppailemaan. Tulos oli kädet täynnä kasseja ja vaatteita Nikelle ja isommille lapsille sekä mammalle uudet talvinilkkurit ja kasa sukkia. Ostin jo Nikelle ensi talveksi haalarin alesta - joo ja ostin sen Reimatecin kun sai 40% alea ja äitini kehui haalarin maastataivaaseen. Heidän päiväkodissa monilla lapsilla tuo on ja ei tartte kurahousuja päälle kiskoa ja on kuulemma helppo pukea päälle ja liat vaan pyyhkästään pois jne.. No ensi talvena tuota sitten ihan olan takaa testaillaan :) Ei ollut silloin vielä Reimateccejä kun isommat lapset oli tuossa iässä. Rahaa meni ostosreissulla aikalailla, mutta sittenhän säästin paljon enemmän (naisen logiikkaa)
Meillä syödään jo kovaa vauhtia kiinteitä, 2 kertaa päivässä + peruna-porkkanavelliä iltaisin. Nyt menee jo purkillinen (en siis tee itse soseita - HYI MINUA) kerrallaan. Päivällä useasti syödään kasvissosetta - se on meillä herkkua. Iltaruoalla Nikke syö sitten joko kasvissosetta tai hedelmää. Nyt on syöty jo perunaa, porkkanaa, maissia, parsaa, luumua, persikkaa, banaania, mangoa, omenaa ja päärynää. Hauska kattoa poitsun ilmettä kun uusia makuja maistellaan. Järkeilin että kun sosepurkki maksaa 0.25 ¿ niin en jaksa alkaa vääntää itse soseita - talousihmisenä laskin tietty työpalkan & työajan mukaan ja tulin siihen tulokseen että kaupan purkki on halvempi tai ainakin helpompi äidin kannalta. Porkkanoita oon kyllä soseuttanut kun itsekin ahmin keitettyjä porkkanoita. Nyt on myös syöty iltaisin 4kk iästä aloitettavaa Hippi (tms. tanskalainen merkki)riisipuuroa jossa mukana banaania & persikkaa. On muuten tosi hyvänmakuista.
Maanantaina mennään taas rokotetutkimuksen rokotukseen ja ainakaan viimeksi ei tullut mitään isompia oireita, pientä ärtyneisyyttä vaan. Jänskää nähdä kuinka paljon poitsu on kasvanut, ainakin vaatteista päätellen paljon. Nyt meillä on käytössä 68-70 senttiset vaatteet. Vitsi kun omakin vaatekoko pienenis samaa vauhtia...
Tietääkö kukaan miksi pinaatti on vauvalta Suomessa kielletty, mutta esim. Tanskassa sitä on vauvanruassa alkaen 4 kk iästä. Nitraatin takia on muistaakseni meillä kielletty, mutta ihmetyttää kun tanskalainen kaveri sano että heidän vauva syö valmismössöö, missä pinaattia ja sitä sitten yhdessä ihmeteltiin ett miksi toisessa EU maassa on kielletty ja toisessa sallittu. Niin ja Tanskassa on luomuruokia, joissa on kalkkunaa ja riisiä ja aloitusikä 4kk. Tanskalaiset lapset on varmaan erilailla tehtyjä kun suomalaiset :) Tälläsiä keskusteluja siis käydään nykyään kavereiden kanssa...
Ei vaan, nyt tuli taas ihan liikaa omaa napaa. Parasta mennä nukkumaan vielä kun silmät pysyy auki ja löytää sänkyyn :)
t. Kaisastiina & Nikke pari päivää vaille 4 kk (aika menee tosi nopeasti, vastahan synnäriltä kotiin tultiin)
Meillä ei vieläkään kääntyillä. Ei edes yritystä, mutta kerkeehän tuo vielä.
Nukkumaan on tyttö alkanut jo yhdeksän molemmin puolin, eli ihan hyvin on rytmi siirtynyt tuolta puolen yön tietämiltä aikaisemmaksi. Tankataan vai loppuyöstä 2 tunnin välein 2:30 eteenpäin. Syö yöllä ehken 5 minuuttia kerrallaan eli ei ilmeisesti tarpeeksi. Kertaakaan ei ole vielä nukkunut yötä läpensä. Mutta onneksi saa itse heti unen päästä kiinni eikä univajetta ole tullut.
Tsemppiä leikkaukseen neiti21 ja Minja.
j+beibi kohta 3 kk
Kiitos kaikille tsemppauksesta!
VANTUS:
Juu tuosta minua varoitettiin ja yritän psyykata tosissani itseäni siihen.
Mietin vaan miten esikoinen suhtautuu (1v9kk) tunnistaakohan siskoaan??? :/