Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vieroittaa 11 kk yötissittelystä?

Vierailija
05.01.2006 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia? Olen odotellut että asia hoituisi itsekseen mutten uskalla enää odotella? Luullakseni vieroittaminen vaikempaa mitä isompi lapsi? Nukumme perhepedissä....

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehenne hoitaneet tyynnyttelyn?? Ajattelin vaan jos lapsi haistaa maidon niin eikös huuto siitä vaan lisäänny?

Vierailija
2/18 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullut siitä olleen joillekin apua.. Siis tarjoaa vettä maidon sijasta, ei viitsi vauva pelkän veden takia heräillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei selvästikään vielä ole, jos itkuksi pistää

Vierailija
4/18 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minun oli pakko (terveydelliset syyt) lopettaa imetys esikoisen kanssa niin ajattelin myös noin. annoin siis tissin sijaan pulloa ja myöhemmin vetta/omenamehua tms yöllä. esikoinen lopetti tämän yöjuomisen olleessaan piirua vaille 4 v.... eli jos ei halua noin kauaa odottaa! ei lapsi aina välttämättä vierota itseään jostakin tavasta. toki monet lapset tekevät niin.

ap:lle, minä olen itse hoitanut vierotuksen mutta on lapsen isäkin ihan hyvä vaihtoehto. itse ajttelin että lapsi saa oppia elämään äidin tissien kanssa vaikka niitä ei saisikaan koko aikaa imeä ;-)

Vierailija
5/18 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttamalla ilman mitään maito- ja vesipulloja ja siksi yöt nyt tosi rauhallisia. Ja kun joku sanoi ettei lapsi ole valmis jos itkee, niin en kylä ole samaa mieltä. Meillä tissi oli ainakin tullut tavaksi joka vaan piti saada suuhun ja päästä äidin lähelle. Siinä äiti oli jo aika poikki kun heräsi yössä yli 10 kertaa...

Vierailija
6/18 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästä äidin lähelle

Vierailija
7/18 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kautta kestävää jokaöistä heräilyä min. 10 kertaa, ei voi ymmärtää sitä väsymyksen määrää. Minusta tuo on jo naurettavaa jos itsensä pitää väsyttää hengiltä sen takia että olisi muka huono äiti ellei imetä yli 11 kuukautta vanhaa. Meillä lapsi kurkkaa välillä yöllä meitä ja jatkaa uniaan. ja on todella onnellinen lapsi!:)

Vierailija
8/18 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti asetan lapsen hyvinvoinnin, perusturvallisuuden kehittymisen ja kiintymyssuhteen tasapainoisuuden oman mukavuuteni edelle. Nyt kun tuo aika on jo takana, olen hyvin onnellinen, että se on eletty juuri niin kuin elimme.

t. 13&16

Vierailija:

kautta kestävää jokaöistä heräilyä min. 10 kertaa, ei voi ymmärtää sitä väsymyksen määrää. Minusta tuo on jo naurettavaa jos itsensä pitää väsyttää hengiltä sen takia että olisi muka huono äiti ellei imetä yli 11 kuukautta vanhaa. Meillä lapsi kurkkaa välillä yöllä meitä ja jatkaa uniaan. ja on todella onnellinen lapsi!:)

Vierailija
9/18 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minusta ei ole kauheaa vaikka lapsi tottuisikin nukkuman sängyssään. Meillä ei kuitenkaan viety lapsilta läheisyyttä vaan saavat kaikki tulla viereen nukkumaan jos haluavat. Juuri yötissivierotettu vauva nukkuu sivuvaunussa vieressäni ja joskus pidämme kädestä kiinni. Taapero nukkuu puolet yöstä vieressämme ja esikoinen enää tosi harvoin yöllä herää ja sillonkin yleensä vaan käy vessassa ja menee takas omaan sänkyyn. Sitten kun pienin on takuuvarmasti unohtanut tissin niin saa oikeen mielellään tulle meidän väliin uinumaan, musta on ihanaa nukkua lasten kanssa.

Itse en vaan pystynyt enää nukkumaan tuon pienen kanssa kun nukkui valehtelematta 2/3 yöstä tissi suussaan ja heräsi heti jos liikahdinkin.

Vierailija
10/18 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen vissiin lasteni takia valvonut viimeiset 10 vuotta ja siltikin meillä isä piti yökoulua 11kk ikäiselle joulun aikana, kun tyttö heräili tunnin välein. ei syömään vaan kokeilemaan, että onhan se tissi siinä..tuttina piti minua. ei siinä ole todellakaan kyse turvallisuuden tunteesta niinkään kuin tottumuksesta. isän kanssa alkoi nukkumaan ihan rauhallisesti, vieressä meilläkin nukutaan. eka öinä itkeskeli jonkun verran, mutta itku ei ollut hätääntynyttä vaan ennemminkin vain marinaa. itsekin odotin pahempaa karjumista.. nyt voin jo minäkin mennä viereen ilman, että olisin koko yön tuttina. ja kaikki saavat nukuttua paremmin. toki tyttö herää useamman kerran vieläkin, mutta taputtelemalla tyytyy jatkamaan uniaan. ja mikä mukavinta kömpii isin viereen useasti eli on lähentänyt isin ja tytön välejä ( liekö vasta huomannut, että se isikin samassa sängyssä nukkuu;)) ja en todellakaan usko, että on vaikuttanut perusturvallisuuteen, tulevaan koulumenestykseen tahi mahdollisen haitallisen kolesterolin määrään ja olen sentään psykiatrinen hoitaja( ja mehän tiedetään katsos asiasta kaikki). että älkää nyt kaikesta riehaantuko!!!! huokaa ja hymyilee..ps. äidinkielestä muistaakseni magna cum laudatur eikä silti ole isot kirjaimet eikä pilkut paikallaan ja silti porskutellaan eteenpäin..halleluja ja broileria ei kannata syödä;))) eikä ainakaan viskellä sen päitä;)))))

Vierailija
11/18 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa hankalaa kuten kaikissa vieroituksissa, mut kyl se siit! :)

Vierailija
12/18 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et anna vauvalle tissiä yöllä. Vauvan luonteesta riippuu kovasti miten kovaa ja miten kauan hän asiaa protestoi mutta yllättävän nopeasti tuittupäisimmätkin vauvat unohtavat yötissin (ja muutenkin tissin) kun sitä ei enää saa.

Vierailija
13/18 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et anna vauvalle tissiä yöllä. Vauvan luonteesta riippuu kovasti miten kovaa ja miten kauan hän asiaa protestoi mutta yllättävän nopeasti tuittupäisimmätkin vauvat unohtavat yötissin (ja muutenkin tissin) kun sitä ei enää saa.

Vierailija
14/18 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on TODELLA temperamenttinen, joten huuto tulee olemaan valtaisa.. Vähän hirvittää!! :/

Vierailija
15/18 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut huutaja koko pienen ikänsä, ääni on vallan massiivinen. Jo vastasyntyneenä ei itkenyt vaan karjui, autossa, vaunuissa, sängyssä. Oli nukahtanut AINA tähän mennessä tissille, joskus liinaan. Eli ainakin minusta tuntuu että jos hänen kanssaankin onnitui niin kaikilla on toivoa :)

Vierailija
16/18 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä, kun tyttö heräsi, nostin hänet en viereeni imemään vai meidän aikuisten väliin nukkumaan. EI EDES KAIVANNUT TISSIÄ SIINÄ vaan nukahti omia aikojaan!

Vierailija
17/18 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoneeseen nukkumaan samalla kun yösyötöt lopetettiin. En muuten tarjoillut yöllä mitään maitoja, ettei sitten siitäkin ois tullut tapa. Meillä ei kylläkään vauva huutanut yöllä, kun söi illalla reilusti puuroa!

Vierailija
18/18 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata muilla samanmoisia kokemuksia! Meilläkin 11-kuisen pojan kanssa lopetettiin yötissittelyt ennen aamukuutta. Alkoi mamma olla todellakin huvituttuina kun vajaan tunnin välein piti tissi saada suuhun! Nyt nukkuu rauhaisammin. 3 yötä meni silitellessä, tosin vielä joskus on levottomia öitä ne vaan taitaa kuulua " pakettiin" ! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä