HIENOSTOMAMMA - maaritelkaapa sitten kriteerit, kuka on hienostomamma? Onko perusteena pelkastaan omaisuus vai jotain muuta? Mita?
Kommentit (31)
miksi pitävät itseään sellaisena. Onko se asuinpaikka aina Helsinki?
t: yksi sellainen, Turun seudulta
Vierailija:
En itseäni määrittele hienostomammaksi, mutta tunnen muutaman. Kunpa pääsisit joskus kurkistamaan heidän maailmaansa! Asuvat akselilla Kaivopuisto-Eira-Westend-Kuusisaari.
Itse olen sitä mieltä että " wanha raha" ei asu espoossa, siellä on enemmän uusrikasta nousukasporukkaa; " it-miljönäärejä" , lätkäpelaajia ja muita urheilijoita ym.
Väittäisin että etelähelsinki on hienostomammojen keskipiste ja sitten on joitakin sateliittialueita, esim. kulosaari, munkka jne.
Vierailija:
t: yksi sellainen, Turun seudulta
Eli jokainen varmaan määrittelee itse itseään, mutta minusta aito hienostomamma tai hienostomikätahansa asuu helsingissä tietyilla alueilla.
Turkulainen hienostomamma on jo ajatuksena vähän koominen.
Ostavat laatua mieluummin kuin krääsää
lukevat kirjallisuutta mieluummin kuin juoruja jne jne.
Eli minäkin olen näillä mittareilla hienostomamma - vaikka tosi hölmö termi onkin
perheessä on 2 autoa (esim uusi Audi ja Volvo). Äiti siemailee cafe lattea ja burgundia.
Voi vittu eihän Suomessa ole kuin keskituloisia-keskituloisia ja keskituloisia. Jotkut voivat olla siitä keskituloluokan yläpäästä, mutta hienostoperheestä ollaan silti kaukana.
Suomessa on hienoa, jos voi ostaa korppukinkun lisäksi myös brie-juustoa, eikä esim tarvitse valita " joko lauantaimakkaraa tai eedamia"
Hyvinpä kilpistit ajatukseni.
-2-
Yleensä on hieno auto ja asunto ja lainaa kummastakin ja paljon, yli 20 vuotta eteenpäin. Mutta kun pitää näyttää hienolta.
t. hienostomamma, ihan aito sellainen :)
Mammat ajelevat bemareilla ja mersuilla, eivät käy töissä kuin päivän tai kaksi viikossa. Au pair auttaa lasten hoidossa, siivooja käy siivoamassa ja silittämässä pyykit. Harrastavat shoppailua (ostavat vain parhaimpia merkkejä lapsille ja puhuvat koko ajan ostoksistaan). Sunnuntaisin käyvät yhdessä brunssilla, kun miehet hoitavat lapsia. Valittavat kotitöiden ja puutarhanhoidon organisoinnista ja siitä, kuinka iso talo vaatii aina jotain remonttia. Vaihtavat kokemuksia hyvistä siivoojista ja lastenhoitajista. Matkustelevat paljon.
Vierailija:
Eikö muka suomessa ole sukuja joilla on sitä rahaa jo aika monessa sukupolvessa, ja onhan niitä siniverisiäkin, ja usein vielä ovat samoja henkilöitä..
Myönnettäköön, ei niitä kauhean paljon ole, mutta väittäisin että kyllä niitä on. Käyttäytyminen heillä ei ehkä ole yhtä äärimmäistä kuin joissakin muissa maissa, mutta silti.