Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesirokkoisella lapsella korva kipeä?

Vierailija
05.01.2006 |

Ei kuumetta, rokkonäpyt nousi eilen. Näyttää vesirokolta, näppyjä tulee lisää.. Pahaa oloa valittaa, päätä särkee ja orvaan sattuu. onkohan vesirokkoa vai kuuluuko johonki muuhun rokkoon tollaset oireet? Apua!

ja kyseessä 10 v tyttö

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin minulla oli kun 20-vuotiaana sen sairastin. Tyttö on sen verran iso ja oireet sen verran kovat, että ehkä soittaisin lääkärin ja kysyisin, et saisiko jotain lääkettä. Minä itse selvisin aikanani ihan vaan apteekista saatavalla mentholispriillä, mutta tiedän, että jos rakkuloita on hankalissa paikoissa, niin niihin voi laittaa vaikka herpesvodetta ja samoin kutinaan voidaan määrätä Ataraxia. Särkylääke lienee ainakin tuossa tapauksessa poikaa, huom. disperin ja muut aspiriinin tapaiset olivat muistaakseni erityisen huonoja vesirokossa, joten ihan tavallinen burana vois olla jees.

Omalla lapsellani oli 2,5-vuotiaana tosi raju vesirokko ja esim. 6 päivää kuumetta ja jouduttiin pariin otteeseen käymään lääkärissä. Eli ei se vesirokko pienelläkään ole aina niin vaatimaton.

Vierailija
2/3 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tuon takia olen laitattanut lapsilleni rokotukset.

Niitä voi tulla jokapuolelle, myös sukuelimiin. Todella kivuliasta. Voi tulla pahoja tulehduksia jopa hengitysteihin ja niihin korviin. Kannattaa soittaa tosiaankin lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt pelästy. Kuulostaa tavalliselta vesirokolta, myös korvatulehdus sen aikana mahdollinen. Meillä ainakin joku lapsista sairasti vesirokon ja korvatulehduksen samanaikaisesti.

Käytä lääkärissä ja sovi lääkäriaseman/tk:n kanssa minne menette, kun tulette sisään. Vesirokkoisia ei haluta samaan tilaan jonottamaan muiden kanssa.