Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yksinhuoltajuus, vuorotyö ja lapsen hoito?

04.01.2006 |

Mitenkäs olette yksinhuoltajina vuorotyötä tekevinä järjestäneet lapsen hoidon? Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Kampissa on ainakin 24/7 päiväkoti.

Vierailija
2/3 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lähin päiväkoti joka on auki ympärivuorokauden. Ellet sitten ole niin hyvä palkkainen että pystyt maksamaan esim. mll:n hoitajalle.Itse yritin aikoinaan jonkin aikaa " pelata" ystävien ja sukulaisten kanssa niin että hakisivat tytön kotiin kun olen iltavuorossa ja mummolassa vietti viikonloput mutta pidemmän päälle kävi aika raskaaksi kun ei aina aamulla tiennyt kuka lapsen hakee kotiin kun itse oli menossa ilta vuoroon...Tyttö jäi päiväkotiin yöksi jos olin yhdeksään asti töissä ja menin aamuvuoroon(seitsemäksi) seuraavana päivänä,hain sitten kotiin aamuvuoron jälkeen.tuntui alussa hurjalta mutta tyttö tottui ja sopeutui kyllä hyvin(aloitti 2,5 vuotiaana),illalla oli kuulema kiva olla hoidossa kun oli vähemmän lapsia ja toiminta ilmeisesti muutenkin " kodinomaisempaa" ,hoitajilla enemmän aikaa lapsille,katselivat lastenohjelmia,kävivät kylvyssä ym.Ainakin silloin oli hoidossa sellaisiakin yh:n lapsia joiden äiti saattoi olla laivassa tai lentokoneessa töissä ja viettivät hoidossa yhtä putkea monta päivää...Hoitomaksut olivat muistaakseni samat kuin muissa päiväkodeissa,eli yh:na kun olin niin melko pienet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikilla sitä vaihtoehtoa ei tietenkään ole. Mutta jos oma äitini ei pystyisi hoitamaan, varmasti veisin sellaiseen hoitopaikkaan, jossa saa olla yötä. Tällä hetkellä toimimme niin, että minun ollessa ilta- tai yövuorossa, äitini hakee pojan hoidosta ja ipana on heillä yötä.