Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liian myöhäinen ovis?

04.01.2006 |

Laitetaan nyt tännekin, jos/kun ei kuumeilupuolella tule vastauksia:

Milloin ovis on liian myöhäinen, ja onko kokemuksia tällaisesta ongelmasta? Voidaanko sitä mitenkään hoitaa?

Mietin vaan, että minä olen saanut ovisplussia vasta kp16, eli saattaa olla että oletettu ovis olisi ollut vasta kp18. Kierron pituudeksi taas neljällä viime kerralla on jäänyt 26-29.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni oviksen ja kuukautisten väliin pitäis jäädä 14 vrk. Eli noissa mainitsemissasi kierroissa ovis on jostain syystä ollut liian myöhään tai ts. menkat alkanu liian aikaisin.

Vierailija
2/4 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaan, mutta luteaalivaihe (aika oviksesta menkkoihin) jää liian lyhyeksi. Sen pitäisi olla 12-16 vrk, useimmiten 14 vrk. Jos se jää alle 10 vrk, on se raskautumisen kannalta vähän turhan lyhyt. Limakalvo alkaa rapistua pois ennen aikojaan, eikä mahdollisesti hedelmöittynyt alkio voisi kiinnittyä. Vaiva voi johtua ns. heikosta ovulaatiosta tai sitten keltarauhanen ei muodostu yksinkertaisesti riittävän vahvaksi jostain syystä. Vaivaa voidaan hoitaa keltarauhashormonilla, esim. Lugesteronilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä siis luultavasti syy meidän epäonneen. Voisinkohan jo nyt hakea keltarauhashormonia? " Vasta" 5 yritystä takana (eka lapsi sai alkunsa vahingossa aikana, jolloin mulla oli hormonit sekaisin). Menenkö ihan tavalliselle lääkärille vai?

Vierailija
4/4 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään, kun yritystä on vasta niinkin " vähän" takana ja yksi lapsi on jo olemassa. Jos kuitenkin haluat lääkkeitä hakea, kannattaa käydä gynellä - tavalliset lekurit kun eivät noista asioista oikein aina tiedä.