Reima sivugalluppi!
Kävin katsomassa tuolla reiman(reima.fi) sivuilla ja mielestäni jokaisessa kuvassa vauvoilla on päällään aivan liiat pienet puvut! Itsekin etsiskelen pukua pojalleni, samalla pähkäillen koosta, mutta eikö nuo kuvien puvut ole aivan liian lyhyet, eli ainakin koon saisivat olla suuremmat?? Vai ostatteko noin lyhytlahkeisia pukuja? On varmaankin makuasia myös..eikä puku tietysti liiankaan suuri saa olla mutta ei kyllä noin lyhytlahkeisiakaan...? Eihän tämä mikään iso asia ole, mutta käytyäni heidän sivuillaan kiinnostuin myös muiden mielipiteistä!
Kommentit (4)
Saattaa olla ihan käytännön ongelma Reimalla. Kuvastot kuvataan hyvissä ajoin edellisenä sesonkina jolloin haalareista ei ole kuin tietyt koot (mallikappaleet) valmiina...
Itse ostan lapsille aina juuri sopivan kokoisen puvun, en siis kasvunvaraa, koska eivät kasva niin nopeasti että yhden talven aikana puku jäisi liian pieneksi. Mun mielestä lahkeiden ei missään nimessä kuulu pussittaa! Tällä hetkellä 107 cm kokoisella on 104 cm puku ja 95 cm kokoisella on 92 cm puku, ja puvut ovat just oikean kokoisia, minun mielestäni siis. Mikään ei roiku, mutta kaikki kohdat joiden kuuluu peittyä, peittyy.
Vaatteesta saa paremman käsityksen kun se ei ole rutussa ja laskoksilla joka puolelta. Ei näytä kuvissa kovin hyvältä sellainen puku jossa on kasvunvaraa. Eiköhän Reima sen verran iso firma ole, että hoitaa mainoskuviin oikean kokoiset haalarit ja lapset ;).
Tarkoituksena varmaan puhtaasti se, että puvut ovat paremmin " esillä" kun ovat tuollaisia napakan istuvia. Siis jos lapsilla olisi päällä sopivat haalarit missä lahkeet hiukan pussittaisi (näinhän on pakko olla jos tahtoo että lapsi pystyy kyykistymään..), mallista ja leikkauksesta voisi olla vaikeampi ottaa selvää. Kun puku on juuri sopiva (=pieni) kaikki kuvat, värit, yksityiskohdat ovat esillä, eivätkä katoa poimuihin.
Näin olen asian itse miettinyt, tiedä sitten totuutta...