Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

punaposket!!!

03.01.2006 |

Pojallani 5 kk. on punaiset rohtuneet posket!! Alkoi kun tuli pakkaset!!! En usko että olisi allergiaa, mutta jos olisi niin mitä ruoka-aineita tulisi välttää?

Syö kaikkia kasviksia ja hedelmiä ja marjoja mitkä ovat sallittuja.Muu keho on täysin hyväkuntoinen ja siisti. Voisiko yliaikaisuudesta johtua? Entä onko hyviä hoito-ohjeita? Olen käyttänyt bebanthenia ja lipolania!

Mutta ei vie punaisuutta kokonaan pois.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kk ikäisellä tytöllämme punoittavat posket... Yhdistin tämän myös pakkasiin, mutta en ole kuitenkaan aivan varma. Olen laittanut poskiin Bevita-voidetta ja se on auttanut aika hyvin. Toivottavasti ei ole allergiaa, aika näyttää...

Vierailija
2/11 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin olen laittanut bebanthenia mutta ei merkittävää apua. neuvolan lääkäri diagnosoi lievästi atooppisen ihon. kuitenkin muualta aivan loistava iho. a aina märkänä... itselläni myös lievää atopiaa varsinkin näin talvella joten perinyt sen multa kaiketi niin en ole kovin huolissani. olen varovainen kiinteiden kanssa ja rasvailen ja pesen vauvan poskia;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta 10kk pojalla posket alkaa punottaa heti kun lämpö laskee pakkaselle.

Neuvolasta kuulin, että toisilla lapsilla (etenkin atoopikoilla, kuten meilläkin on taipumus) posket punottavat koko talven ja paranevat vasta ilmojen lämmettyä. Rasvailu auttaa meillä rohtumaan, mutta punoitusta se ei vie pois.

Vierailija
4/11 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää neidillä nyt 10kk ja heti kun alkoi pakkaset niin posket rupes punottamaan ja ovat kuivat, samoin myös jaloista löytyy kuivia kohtia...

Ruoka-aine allergiaa en edes epäile, koska itse kärsin atooppisesta ihottumasta, joka alkaa aina pakkasten tultua ja kestää kevääseen asti... (siis mulle tulee käsiin ja jalkoihin kuivia laikkuja)

Jotenka epäilen että tuo meidän neidin poskien kuivuminen on vaan tuota atooppista ihottumaa...

Vierailija
5/11 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punoitus ja poskien kuivuminen alkoi ilmojen kylmetessä, joten en edes muuta epäile. Laitan Apobase creamia (apteekki), pikkuisen auttaa, mutta jotain parempaa voisin kokeilla. Joulukuvissa oli kyllä niin soman näköinen punaisessa mekossaan ja tonttulakissaa, kun posketkin olivat punaiset :)

Vierailija
6/11 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poskien punoitus alkoi reilu kuukausi sitten ja nyt ollaan mutaman viikon ajan kokeiltu kiinteitä ja minusta tuntuu että punoitus vain pahenee...Syö kiinteitä aina ennen päikkäreitä ja kun herätään on posket yleensä tosi punaiset, ei vaikutusta nukkuuko sisällä vai ulkona. Muuten iho hyvässä kunnossa, lukuunottamatta nivusissa olevaa sitkeää vaippaihottumaa. Kovasti olen alkanut pohtia allergian mahdollisuuttakin. Nyt ollaan kokeiltu riisi, peruna ja porkkana ja etenkin peruna tuntui lehauttavan poskia. Muuten poika on rintamaidolla. Valitettavasti poitsu nauttii kiinteiden syömisestä ja on alusta asti syönyt kuin vanha tekijä (toisin kuin isosisko, joka on alkanut syömään paremmin vasta reilu 3v:nä), joten en millään haluaisi jättää kiinteitä vielä jäähylle. Perunaa en nyt sitten anna vähään aikaan ja pitää kokeilla vaikka maissia. Pelkällä rintamaidolla poika ei enää pärjää, joten ehkä kiinteät on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin korvike. Eilen illalla poitsu veti yli desin veteen tehtyä riisipuuroa jatkettuna vähän tissimaidolla ja maiskutti ja ynisi onnellisena :-) Niin, siis mielelläni kuulen onko joillain poskien punoitus ollut ruoka-aineallergian aiheuttamaa.

Vierailija
7/11 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on nyt 6,5 kk ja posket ovat olleet punaiset yli kuukauden. Meillä auttaa tosi hyvin Lipolan-rasva.

Vierailija
8/11 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri mainitsin asiasta neuvolassa. Neuvolan täti epäili samaa kuin minä eli koska muu iho on hyvässä kunnossa niin jatkuva KUOLAAMINEN hampaiden tulon takia karheuttaa posket ja leuan. Sattui vain samaan aikaan kuin pakkasten tulo ja kiinteiden ruokien maistelu. Oletteko miettineet tätä vaihtoehtoa?

Minä käytän bepanthenia, koska on ravaisempi kuin esim. abopase.

Vierailija
9/11 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen kanssa pahin ihon rokahduttaja on ollut " tehokkuusjärjestyksessä" : kylmä, viima, pakkanen, kuola. Yhdistelmänä kylmä ja kuola on ihan kamala. Muuten tosi hyvä iho, ei ihottumaa tai mitään allergioita.

Vierailija
10/11 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!! kävin tuossa 5 kk neuvolassa..ja sain ohjeen laittaa sibicorttia , siinä on 1 % cortisonia. on auttanut todella hyvin! Saa käyttää vain noin viikon kuurina 2 x päivässä! Kuurin jälkeen taas hoitona lipolania/bebanthenia.

Vierailija
11/11 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauvasi nukkuu pihalla päikkäreitä, on kyseessä pakkasen ahavoittama iho. Tunnistaa tosiaan siitä että iho on poskista ja kasvoilta ehkä vähän laajemminkin punakka ja kuiva, muualta iho ok (vaippaihottumaa ei lasketa). Rasvaaminen auttaa, mutta kosteuspitoisia voiteita pitää välttää koska se vain pahentaa tilannetta kosteuden jäätyessä ulkona. Pelkkä poskien punoitus on tosi tosi harvoin allergiaa!