Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia BRIO ZENTO-turvaistuimesta??

03.01.2006 |

Onko kellään kokemusta Brio Zento turvaistuimesta? Mitä hyvää, mitä huonoa? Käytön helppous? Entä asennus? Saako istuinta kallistettua lapsen istuessa siinä? Entä onko turvavöitä helppo säätää?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös kiinnostunut saamaan vastauksen tähän kysymykseen...

Vierailija
2/4 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin 7 kk pojalle, kun kaukalo alkoi käydä talvitamineissa ahtaaksi. Zentoa ei voi kallistaa lapsen istuessa siinä, vaan istuin pitää asentaa kerralla oikeaan asentoon. Jos etupenkin siirtää ihan eteen, saa turvaistuimen paremmin takakenoon. Silloin tietysti etuistuimella ei voi enää kukaan istua. Istuin on tukeva ja sivutkin hyvin suojattu.

Asennus oli helppoa, kun meillä Volvossa on etuistuinten alla kiskoissa valmiit asennusrenkaat, joihin turvaistuimen klipsit napsautetaan kiinni.

Turvaistuimen vyön asennus vauvalle turvaistuimessa on vähän hankalampaa kuin turvakaukalossa, koska kaukalossa meillä (ja yleensä) oli vain 3-pistevyö ja turvaistuimissa 5-pistevyö.

Muista turvaistuimista meillä ei ole kokemusta, joten en osaa vertailla tarkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut Zento käytössä nyt pari kuukautta.

Asennus sinänsä on " naurettavan" helppoa. Meillä ei ole valmiita renkaita ,penkkien kiskoissa, mihin asentaa hihnat, mutta lisähihnoillakin todella yksinkertaista. Turvavyö tulee myös yksinkertaisesti, mutta, mutta. Siinä turvavyössä on sellainen " pulikka" , joka kiristää lanne- ja olkavyön yhteen. SE ON RAIVOSTUTTAVAN HANKALA! Tai ainakaan minä en pikku sormillani niitä vöitä saa yhteen, menettämättä hermoja.

Istuimessa ei ole oikeastaan minkäänlaista säätämahdollisuutta, mutta meillä se ei ainakaan ole ollut ongelma. Tyttö (reilu 1 v) nukku aivan mainiosti vähän pystymmässäkin. Eli siinä on vain " jalka" , joka käännetään eteen ennen kuin istuin asennetaan penkkiin.

Istuimen vyöt ovat helppo kiristää, mutta mielestäni niissä on liian leveät pehmusteet.

Ja tosiaan, vie aika paljon tilaa. Meillä piti pistää etupenkille kaikkien matkustusmukavuuden takia= ) = kuski sopii ajamaan. Ja helpompi myös, jos on yksin lasten kanssa liikenteessä( mitä olen usein= ) En kyllä tiedä viekö keskimääräistä enenmmän kuin muut vastaavat.

Plussana hyvä jalkatila lapselle.

Vierailija
4/4 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minä suosittelen HTS BESAFE IZICOMFORT -turvaistuinta. On erittäin kätevä saa reilust " makuu" asentoon lapsen istuessa turvaistuimessa. Meillä poika nukahtaa aina autoon kesken matkan. Helppo kiinnittää ja irroitaa. Olen ihastunut tähän istuimeen täysin sillä joudun vaihtamaan istuinta useaan oteeseen jopa päivän aikana autosta toiseen. Suosittelen todella käy kurkkaamassa http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=196&toim…