Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua toistuvaan hiivatulehdukseen??

03.01.2006 |

Onko olemassa mitään konstia välttää näitä jatkuvia hiivatulehduksia? Parisen viikkoa sitten sain edellisen hoidettua alta pois ja taas tuntuu että alkaa kutiamaan =/ Tosi inhottavaa kun koko ajan tulee.

Kristiina 20+6

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ollut hiiva nyt kaksi kertaa ja lisäksi tulehdus hoidettu antibiooteilla jo kolmasti..

maitohappobakteereita otan suun kautta joka päivä, ihan kapseleina. lisäksi satunnaisesti gefilus mehuja, jogurttia, piimää..

neuvolaterkkari suositti alapesuun matalaph-pesunestettä (en muista nyt nimeä, muutama eri vaihtoehto oli apteekissa), pesen sillä. lisäksi koska joudun käyttämään pikkarisuojia " aina" , ja näin talvella muutenkin hoistavat paikat kun on sukkahousua ja muuta, nukun yön ilman pikkareita että paikat tuulettuu..

muistaakseni hiivatulehduksia pyritään välttämään myös ruokavaliolla, esim. sokerit ja vaaleat jauhot pois, näistä ei terkkari vaan mulle mitään puhunut.

joillekin hiiva vaan pesiytyy tiukasti raskauden aikana sanoi neuvolalekuri. taidan olla yksi heistä.

lisää vinkkejä odotellen,

Caddie, rv 30+0

Vierailija
2/6 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa on emättimen luontaista bakteeria (viikon kuuri, 2 kertaa päivässä). Nyt on menossa 5. hoitopäivä, ja kutina on hieman helpottanut. Viime nla-käynnillä ei virtsanäytteen perusteella ollut hiivaa, mutta kuten apteekissa minulle todettiin, niin kaikki kutina ei johdu hiivasta, vaan mm. bakteerikasvuston muutoksista.

Löysin netistä myös vinkin käyttää asidofilustuotteita. Olen hörppinyt lasillisen asidofiluspiimää tai syönyt asidofilusjugurttia.

Laita hakusanoiksi hiivatulehdus ja raskaus, niin löytänet muutakin tarpeellista tietoa.

Minulla ollut 5 kuuria peräperää loka-marraskuulta lähtien ja onneksi nyt on jo rv 38 menossa, joten kaipa tämä vaiva pian helpottaa. Muulloin ei ole ollut tätä vaivaa kuten ei myöskään 2 edellisessä raskaudessa. Nyt tulee sitten kerralla kunnolla! ;-))

Toivottavasti saat apua viheliäiseen vaivaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopulta sain siihen lääkäriltä Pevaryl kuurin ja sen jälkeen ei ole hiivat vaivanneet. Kuuri kestää 14 päivää, mutta mulla oireet alkoi helpottaa heti toisin kuin noilla käsikauppalääkkeillä. Sain emätinpuikkoja sekä voidetta. Suosittelen, jos ei muu auta. Itselläni ei ollut mitään hyötyä maitohappobakteereista tai ruokavaliosta.

Kismetti 34+4

Vierailija
4/6 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvaa kutinaa on mullakin. Olen saanut avun apteekista ostamastani molkosan-nimisestä litkusta. Kostutan pumpulitupon ensin vedellä ja sitten molkosania siihen ja pyyhin sillä koko alapään, myös peräosaston. Auttaa mulla ainakin kahtena perättäisenä iltana tehtynä kutinaan eikä vuotoa ole nimeksikään. Tosin tämäkin käsittely täytyy toistaa parin viikon välein.

Itse en halunnut lähteä jatkuville hiivalääkekuureille.

On sitten myös homeopatiassa olemassa valmisteita, joita voi kokeilla.

Triku

Vierailija
5/6 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli aikoinaan krooninen hiivasieni-kierre ja edellisen lääkekuurin tai emätinpuikko satsin jälkeen aloitin taas uuden.

Todella raivostuttavaa.

Sitten työkaveri luki jostain juuri tästä Molkosanista.On luonnon tuote ja saa nimenomaan apteekista.

Itse pesin alapään lactasyd-maitohappolioksella aina suihkussa käydessä ja aamulla sekoitin lusikallisen Molkosania veteen. Hyväähän se ei ole mutta vuoden sitä käytin ja krooninen tulhedus kierre on poissa ja sen koommin en ole hiivaa riesanani nähnytkään.

Auttaa tuo Molkosan nopeamminkin mutta minulla oli jo niin krooninen päällä.

Vierailija
6/6 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen poikaystäväni aikoihin minulla oli jatkuvasti hiivaa ja siihen auttoi kun kundikin hoiti sillä canestenilla omaansa, vaikkakin oli oireeton.. Nykyisen mieheni kanssa ei sitten vaivaa ole tullutkaan. Tosiaan siis aina ei riitä että nainen hoitaa vaivaansa, kun saa sen uudestaan mieheltään sitten ehkä kuitenkin heti. Itse olen käyttänyt molkosania ja bulgariajugurttia, mutta tehokkaampana pidän ruokavaliomuutoksia eli välttää valkoista sokeria ja makeaa ja juo gefilusmehuja tai syö maitohappobakteereita.

nemma rv 34+