Asuntolaina ja raskaus???
Olemme menossa huomenna tekemään lainapaperit pankkiin valmiiksi. Lainalupauksen saimme kun olin rv 8, joten emme halunneet raskaudesta silloin mainita. Eikä edes itse asiassa tullut mieleen, koska raskaus oli niiiiin alussa.
Huomenna olisi sitten rv 15 ja aloimme mieheni kanssa miettimään että voiko pankki vielä hylätä tuon lainalupauksen? Me olemme kuitenkin jo löytäneet asunnon minkä ostamme ja myyjät ovat hyväksyneet tarjouksemme.
Aika kurjaa olisi jos laina nyt peruttaisiinkiin :((
Onko tästä siis pelkoa? Eli kannattaako tuosta raskaudesta olla hiljaa? Vai joutuuko lainapapereihin merkitsemään myös syntymättömät lapset...?
Mitä vain voi vielä sattua, joten aika kurjaa olisi jos raskaus tämän nyt pilaisi.
Osaako kukaan vastata??
Kommentit (9)
oli just syntynyt lapsi kun haimme asuntolainaa ja pankissa tiesivät, että en ole palaamassa heti takaisin töihin ja he ehdottivat jos maksaisimme muutaman vuoden kun olen kotona pienempää kk erää.
Ja nyt maksamme korot plus lyhennämme lainaa vain muutaman satasen, jotta voin olla lapsen kanssa kotona.
En usko raskautesi vaikuttavan asiaan.
Kertyyhän pankille sitä enemmän korkotuottoa, mitä kauemmin teiltä menee lainan takaisinmaksuun. Eli osoituksena pankin " hyvästä tahdosta" ei tällaisia ehdotuksia kannata pitää eikä niihin kannata ryhtyä, ellei tosiaan ole taloudellinen pakko. Usein tietenkin äitiyslomalla ollessa on, itsekin otimme kaksi lyhennysvapaata kuukautta kun hoitovapaan lopulla alkoi olla rahat aika vähissä.
Ehkä sitten olen vain hiljaa asiasta, jossei sitä kerran tarvitse mihinkään lainapapereihin merkitä..??
-ap
sillä vaikka tämä nyt saattaa kuulostaa aika karulta, eihän teillä vielä ole sitä lasta ja niinkuin itsekin taisit sanoa, mitä vain voi vielä sattua. Et ole ensimmäinen etkä viimeinen raskaana oleva lainanottaja ja eiköhän aika isolla prosentilla asuntovelallisista ole jossain vaiheessa äitiysloma edessä. Tietenkin, jos asiasta suoraan kysytään, ei kannata valehdella, mutta voisin lyödä vetoa, ettei koko juttu tule puheeksi. Joten olehan huoletta ja onnea uudesta asunnosta sekä tietenkin onnea odotukseen (itsekin odottelen viikolla 15 :))
En usko, että lainan voisi perua. Meillä oli sama juttu, kun otettiin lainaan että olin raskaana. Ei vaikuttanut lainan saantiin. Ja nyt otettiin vähän lisää ja olin uudestaan raskaana niin ei vaikuttanut mihinkään.
että kaukana ovat ne ajat, jolloin pankkiin piti mennä ykköset yllä nöyränä lakki kourassa tiedustelemaan josko mitenkään voisi saada vähän lainarahaa.. :) Eli ei kyseessä ole mikään ristikuulustelu, olette pankille haluttuja asiakkaita.
6
Ja lappusiin ilmoitat nykyiset tulosi, koska töissähän nyt olet. Äitiyslomalle jäädessäsi voitte sitten muutella kk-eriä ym. jos tarve niin vaatii.
Onnea raskauteen ja asunnon hankkimiseen!
syntymätönkin lapsi pitää ilmoittaa.. Oli minusta aika hassua, koska sille syntymättömälle lapselle voi tosiaan käydä vaikka mitä.
No toivotaan että tuota ei sitten kysellä. Olen kyllä lähes varma että mieheni sen siellä kertoo, on niin ressissä tuosta asiasta......
-ap
Eli en olisi asiasta huolissani. Toisekseen, ei teidän tarvitse koko asiaa ottaa puheeksi, ei se pankille kuulu. Jos täyttelette joitain tulo- ja menoarviolippulappusia, laitatte niihin tietenkin tämänhetkiset tulot, ethän sinä vielä ole äitiyslomalla.