***CLOMISTIT***
Mitä kuuluu? En ole itse vielä päässyt niin pitkälle, että olisin jo saanut alkaa Clomeja ottamaan, mutta muistelisin, että joku pinossamme kertoi aloittavansa heti uuden vuoden jälkeen...täällä jo kovasti odotellaan, että onko ollut havaittavissa mitään erityisiä oireita?
Kaivelin tuossa ensimmäisen raskauteni aikaisia päiväkirjojani ja totesin, että viimeiset kuukautiset minulla oli ollut 5.4.1997, otin Clomikuurin (kp5-9), söin perään Terolut-kuurin, eikä sitten enää menkkoja tullutkaan. Plussan sain 7.5.1997 ja varsinainen pahoinvointi alkoi 23.6. Oksensin yötä päivää, enkä soisi nyt niin tapahtuvan, mikäli plussa tulee. Sanotaan, että pahoinvointi laimistuu tulevissa raskauksissa - Toivotaan, että näin todellakin olisi :-)
No niin, ei muuta kuin kertomaan kuulumisia kaikki te jotka olette Clomeja jo popsineet!
Kommentit (28)
Eli olen entinen ja nykyinen-clomisti. Meillä on vähän yli vuoden ikäinen " clomi" poika ja nyt sitten pikkukakkostesta haaveillaan. Viimeksi tulin raskaaki kolmannesta clomi kierrosta silloin terästyksenä oli lugesteron (kahdella ekalla terolut). Nyt siis ilman noita keltarauhashormooneja ollaan liikkeellä, kun gyneni oli sitä mieltä että voivat jopa häiritä - mitä sitten tarkoittaakin?!? Tänään siis kp5 ja clomit määrätty kp3-7 (aloitin vasta kp4, kun resepti oli ikävästi hukassa)
ja aika monella teistä taitaa olla pco.
Onko sellaisia joilla ei sitä ole ja syö kuitenkin clomeja.
Mulla itsellä ei sitä ole ja ovulaatiokin tapahtuu, mut se ei ilmeisesti ole niin hyvä et clomeilla sit yritetään sitä parantaa. Ylipainoa mulla on aika reippaasti et siitä varmaan johtuu tuo ovulaatio heikkous. Lääkäri ei sanonut et mun ovulaatio olis huono vaan ihan hyvä, mutta ilmeisesti ei niin hyvä et ilman lääkitystä tulisin raskaaksi.
Muuten minusta ei mitään vikaa löytynyt eikä miehestänikään. Toivottavasti clomit auttaa sillä en tiedä mitä sitten. Painoahan pitäisi pudottaa, mut kun oon jo 8 kg saanut pois eikä siitä mitään apua ole ainkaan vielä ollut.
Tämä olisi meidän ensimmäinen lapsi, olen 23v.
Sori tais olla vähän epäselvä kirjoitus.
Toivottavasti me kaikki plussataan pian :)
Minulla ei ole pco. Gynen mielestä kaikki ok. Kierto on pitkä 40pv tienoilla. Ovulaatio tapahtuu ainakin joiltain osin, mutta ilmeisesti siis heikkona ?!? Edellistä (ja ainoaa) raskautta ennen minulla oli muutama ennenaikainen keskenmesno, eli syynä oli ilmeiseti kiinnittymisongelmat ja siihen sain lugesteronin. Nyt sitten mennään ilman lugeja/teroja ja saa nähdä mitä saadaan aikaan... Plussa onnea meille kaikille clomittarille!!!
Olen tuolla kolibreissa jonkun aikaa palstaillut ja eilen sitten sain gynelle peruutusajan ja vanha tuttu pco:han se siellä viivytteli tädin tuloa, nyt menossa kp 41/? (31-33) ja sain sitten terolutit käyttöön näin aluksi ja käski tikutella ovista tän kierron ja sitten harkita clomeja. Meillä kaksi lasta ilman clomeja, vaikka pco todettu jo parikymppisenä, mutta nyt kun ikää 33v. niin gyne oli sitä mieltä ettei kolmonen välttämättä enää tule luomusti, vaikka ylipaino on pysynyt kurissa. Siis tulin aikoinaan raskaaksi laihdutusmenetelmällä -20kg. Nyt siis pari kysymystä teille..
Terolutia käyttäneet: Millä annostuksella olette niitä ottaneet ja kuinka pian vuoto tuli viim. tabletin jälkeen?
Clomistit: Kuinka monta kiertoa teille on sanottu että voitte clomeja ottaa ja millä annostuksella?
Mulle sanottiin että jos aloitan clomit niin max. 4 kiertoa, 2 kiertoa 1 tbl:n annostuksella ja 2 kiertoa 2 tbl:n annostuksella ja jos ei tehoa niin " rankempiin" hoitoihin sitten.. Ja ultrauspäiviksi kp:t 18-22, mikä tuntu mun mielestä todella myöhaiseltä??
Mukavaa loppiaista ja toivon että pian alkaa tämäkin ryhmä päästä plussajunaan!
Hyvää loppiaista kaikille!
Huomenna menee tokavika Tero kurkusta alas :-) ja sitten eikun odotellaan tätiä saapuvaksi :-) Olen ollut pari päivää pisteillä ja todennut, että vaikeaa on! Se nyt vaan pakko sopeutua ja saada pudotettua muutamia kiloja...En muistanut edelliskerralla painonvartijoiden pisteillä laihduttaessani, että olisi ollut koko ajan tällainen nälkä. Voisin syödä ihan koko ajan ja makeanhimo on aivan hirvittävä...
No, asiaan...MiinaStiina: Pahoitteluni tuon PCO-tuomion johdosta. Meitä on yllättävän paljon! Minäkin täytän kohta 33v...vaikken minään vanhana itseäni pidäkään, mutta uskon, että kohdallani niin ikään tuo luomuplussan saaminen olisi ollut likimain mahdotonta.
Kyselit niistä Terojen ja Clomien annostuksista...Gynekologi sanoi minulle, että Teroja syödään kp 15-24 1xpv, sitten odotetaan vuoto 3-5 vrk:den kuluessa viimeisen Teron ottamisesta ja sitten Clomit astuvat kehiin 1xpv kp 5-9. Kaksi ensimmäistä Clomikiertoa syödään tuolla yhden tabletin annostuksella ja sen jälkeen siirrytään annostukseen 2tbl xpv. Mitään tsekkausultria ei tässä välissä tehdä. Tulipahan melko monimutkainen sepustus :-)
Terot ovat aiheuttaneet minulle aivan mielettömän kipeät rinnat ja monien hiljaiselovuosien jälkeen tunnen, että tuossa etumuksessa on jotakin :-)
Mietin tässä, että emme varmaankaan lähde mihinkään tutkimuksiin, jollei Clomeilla tärppää. Sen jälkeen olemme pelkkien Terojen varassa, jotta saisimme edes vuodon niillä aikaiseksi ja jotta elimistö tajuaisi vihdoinkin jonkinlaisen rytmiikan hormonitoimintojen osalta. Nuo kierrothan ovat olleet minulla ihan hermoja raastavan pitkiä, keskimäärin 55pv.
Jos olisin tiennyt, miten vaikeaa tämä raskautuminen on, en olisi kuuna päivänä moista hormonihäkkyrää (kierukka) sisälleni kelpuuttanut.
Jep, ei muuta kuin tsemppiä kaikille ja tervetuloa kaikki uudet ja vanhat kirjoittelemaan. Minä ainakin opin jokaisesta kirjoituksesta uutta ja koen erittäin helpottavaksi sen, että kanssani samassa tilanteessa elää suuri joukko muitakin! Jos joku haluaa ottaa palstaemännän pestin, sellainen olisi avoinna, vaikka käyhän tämä kirjoittelu näinkin, ilman mitään virallisia esittelypinoja :-)
Tänään kp6. menossa ja huomenna vika clomipäivä. Mä en ainakaan ole huomannut mitään oireita niistä, mahtaako edes muhun tehota :(
Kai sitä pitää jo maanantaina alkaa tikuttamaan mahdollista ovista, vaikka jos ovisplussaa tulee niin sitten ei ole ihmeitten aika ohitse..
miinastiina: mulle myös 4kk clomeja 2xpv. annostuksella ja sen jälkeen sitten muihin keinoihin.
Ultra vasta kolmannessa kierrossa jos ei siihen mennessä plussaa ja n.kp12 tienoille.
Joo, siis sama annostus mulla nyt meneillään teroissa, alotin vaan ne siis heti lennossa ja käski lopettaa heti jos vuoto tulee kesken kuurin, mutta noi clomit määräs kp 3-7, sanoi ettei niillä päivillä oo merkitystä onko 3-7 vai 5-9, mutta katoin duunissa pharmacasta että annostus on 3-7kp:nä, jos epäillään clomien haittaavan servikstekijää, sitä en osannut kylläkään suomentaa että mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Pitäis ettii kirjahyllystä sairaalasanasto opiskeluajoilta, jos sieltä löytyis vastaus..
Enkä kylläkään oo valmis lähtemään mihinkään rankempiin hoitoihin, olen ajatellut niin että jos clomit ei tehoa, niin syön sitten teroja pidempään ja oon vaikka koko loppuikäni ilman ehkäisyä ja nautin täysillä noista meidän tappelevista wrestiling-painijoista (meno on vaan yltynyt viime päivinä). Toisaalta kauheetahan se on myöntää, mutten tällä hetkellä voisi kuvitellakkaan että saisimme tähän vielä kaksoset ja se on suurin syy mikä pelottaa clomeissa ja niissä " rankemmissa" vaihtoehdoissa...
Voihan nenät sentään, nyt on uhkana, että en pääse aloittamaan clomeja vielä tässä kuussa! Alkoi nimittäin tänään kp 17 epämääräinen tuhruttelu, mitään tällaista ei ole ollut yli vuoteen. Terolutit on ollut kuviossa mukana jo vuoden, annosta ei ole muutettu, jotenka mitä ihmeen kropan temppuilua tämä nyt on. Pelottaa, että jos tämä tuhruttelu nyt muuttuu runsaammaksi, niin eihän siitä sitten millään tiedä mikä kierronpäivä on menossa ja milloin ne clomit pitäisi ottaa. Harmittaa niin tavattomasti!!! Kun vaan ei taas tulisi lääkärireissu kohdalle ... aiemmin kun minulla on tuhruttelua ollut niin silloin on ollut ongelmia limakalvon paksuuntumisen kanssa ja kerran olen kaavintaankin joutunut tästä syystä, toivottavasti nyt ei ole kyse tästä. Että eipä nyt sitten alkanut tämä vuosi parhaalla mahdollisella tavalla. Poskiontelotulehdus sentään on jo helpottamaan päin. Eteenpäin tässä kuitenkin porskutellaan, tilasin jo ovistestit valmiiksi clomien aloitusta odottamaan.