Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purkan nieleminen

03.01.2006 |

eli onko haittaa jos alle pari vuotias nielee xylitol-purkkaa kerran pari päivässä? kun ei tuo hampaiden harjauskaan oikein suju...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkasta nyt ei varsinaisesti haittaa ole kun se kulkee suoliston läpi sellaisenaan. Eihän sitä kuitenkaan tarvitsisi nyt syömälläkään syödä.

Oletko kokeillut antaa lapselle vain puolikkaan purkan kerrallaan?

Vierailija
2/4 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa antaa kerran päivässä vaan aluksi puolikas purukumi ja mieluiten aina ruokailun jälkeen. Ja meille annettiin ohjeeksi että jos lapsi nielaisee purukumin niin kannattaisi pitää muutaman pv:n taukoa ja sitten taas antaa,mutta mitään varsinaista haittaa siintä ei siis ole jos ei niele jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy jankuttaa vieressä, että älä niele, vaan sylje se pois sitten kun et enää syö -> lopputulos on se, että haukkaa pari kertaa ja sylkee heti pois tai sitten nielaisee jos syö kauemmin. En tiedä miten saisi opetettua, koska vähän isompi kaveria on jo alle 1,5-vuotiaasta osannut syödä purkkaa " oikein" .

Tosin olen kuullut aikuisistakin, jotka nielevät jokaisen purkan, joten tuskin siitä isompaa haittaa on.

Meillä annetaan myös puolikas purkka tai sitten niitä ihan pieniä muumi-purkkia.

Ap:lle vinkki jos ihan vain hampaiden vuoksi tuo purkan syönti (meillä se toimii karkin vastineena ettei menis liikaa karkkia) niin apteekissa on Xylisuu-nimisiä tabletteja. Kävin juuri tänään ostamassa lisää. Niiden annostus lapselle on puoli tablettia. Sulaa suussa ja meillä on käytetty niitä vähän yli vuoden ikäisestä lähtien aina aterian jälkeen. Maistuu hyvältä ja meillä lapsi sanoo niitä hammaskarkiksi =)

Vierailija
4/4 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opetin omalle naperolle 1 vuotiaana purkan syömisen aluksi puolikkaalla palalla. Nopeasti oppi olla nielemättä kun vaan itse oli alkuun tarkkana ja pyysi sen purkan pois. Siitä pikkuhiljaa rupesi itse viemään roskiin sen kun maku oli lähtenyt.

Nyt vasta vanhempana (2v) on syötyjä purkkia löytynyt tungettuna johonkin legon reikään..:) sitä ennen söi aina tosi nätisti.