Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2,5 kk vanhat,millainen unirytmi?

03.01.2006 |

meillä nukuttiin aluksi todella huonosti.Lähiaikoina tilanne on kuitenkin muuttunut täysin,nyt mennään nukkumaan 21-22 aikoihin,0-1 kertaa herätään yöllä,aamulla ylös 8-9 aikaan.sitten 10-11 aikaan päikkäreille.Näitä 1-3 tunnin päikkäreitä on 3 kertaa päivän aikana.Sitten klo19-20 aikaan herää ja siinä sitten iltatoimet ja taas nukkumaan.oon ihan ihmeissäni kuinka yhtäkkiä on alettu nukkua noin hyvin?!!nukahtaa jopa itsekeen eikä tarvitse oilla nukuksissa kun laittaa sänkyyn.Miten teillä muilla??

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2,5 kk vanha poika ei omaa vielä rytmiä, vaikka välillä luulin, että rytmi on löytymässä. Sitten se taas vaihtuu...

Tällä hetkellä nukutaan näin:

Aamulla herätään 8 - 10 aikaan, riippuu koska menty nukkumaan.

Sitten aamutoimet, jumpataan ym ja 10-13 aikaan (riippuu taas koska aamulla herätty), yleensä 1.5 - 2 tuntia heräämisen jälkeen, päiväunille ulos vaunuihin. Ulkona nukutaan 2-3 tuntia.

Sitten hereillä, kunnes parin tunnin päästä taas väsy ja nukkumaan. Aiemmin nukkui sisällä kantoliinassa, mutta nyt olen laittanut välillä ulso vaunuihin.

Sitten onkin ilta, kello jotain 18-20.

Seurustellaan, jumpataan ym. ja väsy iskee taas parin tunnin päästä.

Mutta yöuni ei ala vielä, vaan herätään taas noin tunnin päästä eli jokus ilta 11-12 aikaan.

Sitten ollaan hereillä tunti tai jopa kaksi (eilen sain nukkumaan vasta kello neljä!!)

Yöllä syödään yleensä kaksi kertaa.

Omassa sängyssä on nukkunut vain muutaman kerran, sitä huutoa ei jaksa kuunnella, kun omaan sänkyyn yrittää nukuttaa. Välillä ollaan yritetty aika pitkäkin aika, mutta kun ei, niin ei. Siinä väsyy vanhemmat ennen kuin vaavi.

Päivällä nukahtaa vaunuihin ihanasti, usein jo eteisessä.

Että rytmistä ei oikein ole vielä tietoa ja saisi noi yöunet alkaa hieman aikaisemmin. Olisiko hyviä vinkkejä?

Toisaalta olen ajatellut, että tämä on nyt pojan rytmi ja mukautan oman rytmini siihen. Eli herään aamulla samaan aikaan ja usein otan päiväunien aikaan myös itse päikkärit. Muuten en jaksaisi.

Eli äippäliini, teille menee ihan mukavasti.

Vierailija
2/2 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän n. 2,5kk vanha poika elää tähän rytmiin suurinpiirtein:

-Herätys n. klo 11-12

-Päiväunet ulkona n. klo 14-17

-Iltanokkaunet n. klo 19.30-20

-Seuraavat nokkaunet n. 21 aikaan taas 30 min

-Iltatoimia (pesut, vaippa, syönti) aloitellaan 22-23 aikaan, ja poika simahtaa yöunille n. 24-01.30 aikaan

-Yösyönti n. 04

-toinen kerta 06-07

-taas nälkä 9 aikaan

ja sitten kunnolla hereillä on vasta klo 11-12 aikaan, jolloin poistutaan makkarista.......jolloin minäkin vasta jaksan. Toivomuksissa aiempi nukahtaminen yöunille, ja vain kerta yössä syömistä. Meillä kun tosiaan tuo aamuaikaan syöminenkin on vielä yöuniaikaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla