Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tämä kimppalahja sinusta maksaa per nuppi, kun siihen osallistuu

Vierailija
03.01.2006 |

-minä ja mieheni

-Maija ja Matti (60 vee)

-heidän lapsensa Raija (40vee) miehensä ja leikki-ikäisten lasten kanssa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu mistä lahjasta kyse ja mitkä juhlat.

Vierailija
2/6 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin kysyä, että miten teistä olisi oikeudenmukaista jakaa lahjan hinta per osallistuja, oli hinta sitten mikä hyvänsä.

Olin vähän ihmeissäni, että kun kävin ostamassa lahjan, jonka hintaa tämä Maija tiedusteli. Seuraavana päivänä hän toi minulle rahan, joka oli puolet siitä summasta ja sanoi että tässä on meidän muiden osuus. Kävi ilmi, ettei hänen aikuinen tyttärensä ole maksamassa enää mitään, vaan puolet lahjan hinnasta oli " heidän porukaltaan" . Näin minä ja mieheni, 2 henkeä, maksettiin 50% lahjasta, ja 4 muuta aikuista toinen puolisko.

Mitään ei kyllä oltu sovittu, mutta itse tietenkin oletin, että jokainen perhe maksaa 1/3 eli jokainen aikuinen 1/6.

Näin sitä tyhmyydestä sakotetaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeitä ihmisiä! Avaa suusi ja sano, että kuvitteleit ilman muuta jo kotoota muuttaneen (haloo 40v) ihmisen osallistuvan myös!

Vierailija
4/6 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tse menisin nyt sanomaan Raijalle, että äitisi maksoi 30e, mutta kymppi jäi puuttumaan Raijan osuudesta, joten hän maksaa sen nyt sinulle ja sopii äitinsä kanssa tuon yhden kympin sitten. Ja jos ei sovi, palauttaisin Raijan äidille sen 30e ja sanoisin, että voitte hankkia oman lahjan, sinä palautat tämän ja ostat omalta perheeltä jotain muuta. Tai, jotta kosto olisi oikein suloinen, veisin yksin tuon 60e lahjan. Minun siivellä ei aikuiset ihmiset elä, rahasta tuo ei olisi kiinni, mutta periaatteesta.

Vierailija
5/6 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos lahja on esim. vaikka ap:n lapselle, vanhemmalle, sukulaiselle tms. niin tuo on toisaalta ihan reilu jako. Mutta yleisesti ottaen jokainen tietysti maksaa oman osuutensa, eli tässä tapauksessa 1/3 lahjan hinnasta.

Vierailija
6/6 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita siihen

Minä ja Mieheni

Maijan porukka

;=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan