ELOKUISTEN UUSI VUOSI 2006
Kommentit (28)
Voit syöttää sitä bataattia jos olet aivan varma että se sopii. Korvikemerkkiä voidaan vaihtaa ja katsoa häviääkö oireet tai ainakin vähenevätkö ne. Tuollainen yöheräily on yleensä kyllä merkki allergiasta joten uskoisin että se on tuo maito. Noiden lääkärieden kanssa saa kyllä olla tarkkana. Kannattaisi käydä lasten allergioihin perehtyneen lääkärin vastaanotolla koska hän osaa antaa kunnon ohjeet miten noiden kiinteiden kanssa jatketaan! Näiden allergioiden selvittely on todellista salapoliisityötä ja tunnen itseni välillä kyllä ummmikoksi ja toisinaan jopa vainoharhaiseksi kun tutkin pojan ihottumaläiskiä ;)
Muistathan että otat ruokavalioon vain yhden uuden kerrallaan ja maistatat vähintään viikon. Aloitusannokset kannattaa pitää pieninä 2-3 tl on hyvä. Näin se sitten etenee. Tuo meidän poikanen on jo 5,5kk ja ruokavalio on todella suppea verraten naapurin samanikäiseen joka syö jo lihat ja puurot. Meillä vasta kokeillaan pieninä annoksina. Mutta on pojilla kasvussakin hiukan eroa...
Tsemppiä ja jaksamista!
Olipas yö taas.....
Iina kyllä nukahti ihan hyvin unilleen ja nukkui tuonne puoli neljään asti hyvin, mutta sitten kun neiti tuli tissille niin se alkoi:)
Pikaiset syömiset ja minä kuvittelin että unia jatketaan samantien, mutta Iina olikin tehnyt toisenlaisen suunnitelman, eli valvotaan tuonne kuuteen asti jutelleen ja ähisten, välillä voi olla masullaan jos pääsee kääntymään, kun äiti on tunkenut jotain juttuja tuonne lakanan alle estääkseen...
Omassa sängyssä ei ollut hyvä olla, meidän sängyssä oli kivaa kun siinä pystyi kääntymään masulleen ja takas, sekä akselinsa ympäri joten kohta varpaat olikin isin suussa... Loppujen lopuksi tuo pikku neiti sammui kirjaimellisesti vähän ennen kuutta ja heräsi just äsken.
Veikkaan että tuo viime yön jumppa tuokio johtuu siitä, että iina oli eilen hieman kuumeinen päivällä ja nukkui aika paljon ja uni vaan loppui viime yönä, toivattavasti tuo on selitys eikä tuo ole joka öinen rumba:)
Meillä on nyt nuo soseet otettu hyvin vastaan, sen jälkeen kun neiti tajusi että mikä on homman nimi. Aluksi meni kaksi-kolme viikkoa siihen että mietii kuinka pitää suu varmasti tiukasti kiinni ettei ne tunge sinne mitään:)
Saa nähdä miten käy, kun olen viikon päästä menossa polttareihin ja tietysti kokopv on menoa ja hulinaa.
Imetys on aikas hankalaa, mutta onneksi meitä on monta imettävää mammaa liikenteessä, joten" lypsy" tuokioita tulee pidettyä, voihan se tuokin olla näky. Toivotaan että mies saa Iinan syötettyä kunnolla pullolla, kun se on ollut mitä on, no eläähän se soseellakin jos pulloa ei huoli on miehen kommentti:)
mutta nyt petivaatteita pihalle kantamaan:)
Marraspallo ja Iina
Meillä on takana SUPERHYPERHYVÄ YÖ!!!!!! Emppu heräsi ekan kerran klo 04. Meni illalla nukkumaan, kuten aina, klo 20. Söi siis neljältä. Heräsi ihan kunnolla, mutta nostin tytön vaan oman sänkyyn ja sinne se jäi pää pystyssä heilumaan (meillä nukutaan vain masullaan). Nukahti ihan itsekseen aikapian, ja nukkui klo 07:ään. Nostin tytön viereen, tissi suuhun ja unta riitti vielä tunniksi!!! Ja klo 08 heräsi tyttö ku auringonpaiste! :) Siis vau! En voi muuta sanoa! Meillä taas oli päiväunet eilen kadoksissa ja toivotaan, ettei vähäisistä unista johtunut tuo viimeyö. Siis että jatkossakin sais tuollaisia tulla! Eilen tyttö nukkui 1/2h aamupäivällä, 1/2h päivällä ja vajaan tunnin iltapäivällä. Että siis ei unta paljoa tullut.
Niin ja nyt vihdoin viimein Emppu on taas oppinut pullostakin syömään! Se taito kun pääsi unohtumaan ihan perusteellisesti, kun muutamaan kuukauteen ei pulloa tarvinnut ollenkaan. Olen nyt parin viikon ajan joka päivä antanut yhden aterian lypsettyä maitoa pullosta. Alkuun se oli vähän tappelemista. Tyttö ei olisi pulloa millään halunnut, mutta joka päivä kun sitä koitettiin, nyt ottaa pullon jo ihan samantien ku sitä tarjoaa ja nukahtaakin pullolle!! Eli hyvin menee!
Nyt ruokaa laittamaan kun neiti nukkuu. On sekin homma pois päiväjärjestyksestä.
ANEMOS Kiva kuulla että teidän yö meni noin mahtavasti kun teilläkään ei aina niin loistavia ole olleet?
Meillä oli aikamoista pyörimistä ja tutin nostelua, tosin taisi ukkelilla olla nälkä kun en vaan tajunnut kun tyrkin aina tuttia suuhun vartin välein. Olin ihan unenpöpperössä kun mies tajus sanoa että pojalla on nälkä. No menihän sinne 230 ml maitoa että niin kai sitte ;) Kohtuuyö oli muuten jos ei lasketa tuota väliä klo 1-3.30, jonka tietty itse valvoin ja jälleen oon zzzzzzzzzzzzzzzzzz.... mutta kotihommia pukkaa liikaa.
Pojan 5kk neuvolakuulumiset (suluissa 4kk)
6450g (5920g)
64,5 cm (62,5 cm)
Ihan tasaisesti kasvanut täti oli oikeen tyytyväinen, pikkuinen mies on mutta maidollahan me pelkästään mennään ja tosiaan nyt ei soseita aleta ennenkuin löydetään sopiva maito, koska tuossa kasvussa ei ole moittimista :) Minun mielestäni poika ei ollut kasvanut lainkaan mutta olipas ;)
Tulipa puheeksi sekin että JOS ei ole maitoallergiaa niin voi olla refluksia, kun kauheesti jätkä röyhtäilee yhä ja tuntuu että jotain nousee suuhun ja sit on surkea... Ei suuria määriä pulauttele onneksi kuitenkaan. Onko muilla kokemusta tästä?
KOTIHOMMIA, KOTIHOMMIA....
Baby ja poika 5kk jo
Elokuunvauva, jo kyselitkin mitä meille kuuluu. Aika menee vauhdilla jo näiden kahdenkin kanssa ja hauskaa on :) Ei paljon ehdi koneella kirjoitella, taustailla vain.
Poikasemme sai ekan korvatulehduksen marraskuussa ja kohta on jälkitarkastus. Vaikuttaisi olevan jo kunnossa. Joulun aikaan kamala räähkä iski sekä äitiin että esikoistyttöön 2.5 v. Tytteli sai elämänsä ekan korvatulehduksen ja äiti poskiontelotulehduksen. Limaa valuu nieluun edelleen yäk.
Vaavelimme nukkuu ja kasvaa maminmaidolla hyvin. Laiskajaakko on, huutaa vaan, että tulkaa kääntämään mut, jotta näen pikkukakkosen, kun siskokin sitä katsoo. Välillä sentään kääntyy kyljelle ja vahingossa pari kertaa vatsalleen. Vatsaltaan kääntyy kyllä takaisin selälleen itse. Pikkuhai on täälläkin kutiavine ikenineen. Saa nähdä, milloin eka pikkuhampi ilmestyy!
Terveyttä ja hauskoja hetkiä loppuvuodelle!
Tinttarella
Joo, meitin tietsikka ei suostu taas nettiin menemään. Kirjastolla siis. Kaikki hyvin, yöllä heräillään 2-5 kertaa, vaihtelevasti siis. Univelkaa ei tule jos maltan mennä yhdeksän jälkeen sänkyyn, mutta kukapa sitä siihen aikaan =)
Viljoja ollaan pikkuisen jo kokeiltu, niitä vellejä, joissa on minimaalisen vähän viljaa. Ei mitään oireita. Ei sen enmpiä tällä erää. Kirjoitan enemmän kun oma kone toimii.
Hyvää uutta vuotta kaikille!!!
Kukka ja Enni
minä tyttö täällä töissä painan ja tyttö mummulla hoidossa... Huomenna pitäisi tulla radiolle viideksi aamulla ja onneksi pääsee jo puoli 9 lähtemään... Tehdään isännän kanssa vahdin vaihto, että isä pääsee puolestaan töihin :0)!
Luin kirjoituksianne vauvojenne yövalvomisista... Minä varmaan kuulun niihin ärysttäviin kirjoittajiin, jotka kirjoittavat vauvojen parista yöheräämisestä... Olen joskus asiasta valitellut, mutta lähinnä vain siksi, koska huolestutti, mikä vauvalla oli. Mutta hampaita se vain alkoi tehdä, joten ne yöheräämiset laantuivat. Nyt taas nukutaan 12h putkee yöllä!!!!! Tyttö nukkunut näin 1,5kk asti... Neuvolassa eivät oikein tykänneet, mutta en minä ala pientä herättelemään, jos ei kerran itse halua herätä.
Onko täällä muuten ketään, joka jo suunnittelisi seuraavaa vauvaa? Meidän neiti nyt siis 4kk ja risat, ja me on jo miehen kanssa puhuttu, että kun pieni on 6kk, alettaisiin yrittää.
Heather ja nessukka
Kummitäti ahki pitkästä aikaa esikoisen yökylään. Kamalaa sanoa, mutta olen onnellinen siitä. On ihanaa kun jollain on 100% aikaa vuorokauden ajan tytölle, pienihän hänkin vielä on.
Menevät luisteleen, pulkkaileen ja elokuviin ja kummitäti kysyi saako viedä hampurilaiselle. Meillä kun ei Mc Donaldsissa eikä Hesburgerissa käydä kuin 1-2 kertaa vuodessa.
Elokuunvauva: Vauvalla oli korvat terveet 21.12 kun kävimme korvalääkärissä. Kyselin kuka olisi tampereella mahdollisismman hyvä spesialisti ja hänellä kävimme. Silti ei mennyt kuin muutama päivä kun taas korvissa oli märkää ja tärykalvot pullollaan, niinkuin epikriisissä sanottiin.
Mukavaa viikon jatkoa, nyt on pakko napata itkuhälytin kainaloon ja mennä heittään päiväheinät hevoille ja siivoon talli kun sain vauvan nukkuun.