Meneehän tämä vauvakuume ohi?!
Kakkonen on nyt 10 kk ja rankkaa on sairasteluiden vuoksi ollut. Nyt kuitenkin kun jo kävelee tukea pitkin, eikä muutenkaan ole enää niin vauva, vauvakuume nostaa ihan kamalana päätään. Kolmas lapsi ei ole taloudellisesti järkevää, fyysisesti vaurioituisin todennäköisesti ainakin jossain määrin (pitkä juttu...) ja vauva-aika olis allergioiden vuoksi todennäköisesti yhtä helvettiä taas. Ja vaikka kuinka järjellä yrittää ajatella, tunnetasolla vauvakuume on ihan mahdoton!
Niin siis että meneehän tämä ohi, kun lapsi on isompi ja elämä alkaa helpottaa?!
Kommentit (3)
Kyllä sitä asiaa voi järjelläkin miettiä. Mulla on vauvakuumeeseen
auttanut, kun olen suunnannut mielenkiintoa muihin asioihin. Yks
vauvakuume esim. poiki lisensiaatintutkinnon.
Meillä myös mies ei halua lisää lapsia ja minusta tässä asiassa tulee
kunnioittaa sen mielipidettä, joka ei halua. Kun meillä kuitenkin on
enemmän kuin yksi lapsi olemassa. Lapsen kunnialla kasvattaminen
on sen verran iso juttu, etten halua siihen ketään väkisin ja väsyttämällä suostutella.
Olen myös hoitanut paljon sukulaisten ja kavereiden lapsia ja tyydyttänyt sitä kautta " lapsivajetta" elämässäni.
Monethan sanoo, ettei lastentekoa koskaan kadu, mutta luulen, ettei
se ihan niinkään ole. Jotkut haukkaa lasten suhteen turhan ison palan omiin voimavaroihinsa ja talous ynnä muiden resurssien suhteen, mutta
tossa asiassa kun vaan ei voi enää asiaa muuttaa. Pakko kärvistellä eteenpäin. Enkä tällä tarkoita, etteikö nämä ihmiset rakastaisi kaikkia lapsiaan, vaan että pienemmällä lapsiluvulla koko perhe olisi onnellisempi - todennäköisesti.
Tosi yleistä on myös, että tulee kova vauvakuume 40 v. kieppeissä. Mun tuttavapiirissä liki kaikilla naisilla on ollut. Mutta monet on sitten
muutaman vuoden jälkeen huokaisseet, että luojan kiitos ei tullut ruvettua lapsentekoon. Eli elämään on sitten löytynyt muuta tyydyttävää sisältöä ja vauvakuumeilu on haihtunut omia aikojaan ihan ilman vauvaakin.
taida mennä =)
Mulla kamala vauvakuume, mut miehen mielestä kaks lasta riittää =(