Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KIPERÄ ONGELMA

Vierailija
01.01.2006 |

ostimme unelmiemme asunnon nyt syksyllä pohjoisesta ja nyt olisi pikainen siirto miehen työ vuoksi pk-seudulle edessä! eli ihana asuntomme hammasta purren vuokralle ja vuokra kattaisi lainanlyhennykset.. sitten itse vuokra-asuntoa etsimään pk-seudulta...

saako sieltä 600 eurolla mitään järkevää kaksiota espoo/ vantaa/ hki? ja sitten 2007 lopussa tämän omistuasunnon pystyisi myydä... arvatkaa tuntuuko pahalta lähteä? en haluaisi... :( onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kysy että mistä helsingista saa rivarikolmion, HIENON sellaisen, halvalla :DDD

Vierailija
2/9 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä 2 meinaa..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä meinasit?

Vierailija
5/9 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis jos ei itse ole asunut asunnossa kahta vuotta niin mahdollisesta myyntivoitosta menee veroa 29%. Jos siis aiotte kuitenkin myydä asuntonne on parin vuoden odottelu turhaa, ette säästä siinä rahaa verrattuna samantien myymiseen.

Vuokraamisestakin aiheutuu kuluja, joten harkitsisin tarkkaan viitsisinkö laittaa asuntoa vuokralle

Vierailija
6/9 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myydä 2 v. kuluttua verottomasti?

Eli tämä oli harhaluulo? Asunnossa siis pitää asua ITSE se 2v. jotta voisi myydä verottomasti? *nyt olen saanut väärää tietoa* GRRR

Vierailija
7/9 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kun sen on omistanut sen 2v. ja kyllä ne talojen hinnat täällä pohjoisessakin nousee hyvää tahtia, joten vuonna 07 saa takuulla paremman hinnan kuin nyt, oli se sitä ennen vuokralla tai ei.

missä päin ap:n talo sijaitsee by the way?

Vierailija
8/9 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunnossa pitää todellakin asua itse nuo kaksi vuotta. Verottaja on siinä kohtaa tosi tarkka, mitään läpikatsomisia ei suvaita. et kämppä myyntiin vaan. Jostain vähemmän halutummista kaupungin osista voi ehkä saada kaksion 600 eurolla. Täällä missä itse asun 600 eurolla saa korkeintaan yksiön

Vierailija
9/9 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotan kannattaa miettiä tarkkaan mikä olisi järkevin vaihtoehto. Ja jos olette remontoineet asuntoa voidaan nämä kulut vähentää mahdollisesta myyntivoitosta. Jos vaan kuitit on tallella. Selvittäkää asia perinpohjin!!!