Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

!!ENSKAT JUHANNUSVIIKOLLA!!

17.06.2008 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs pimut luuraa??

Täällä pidetään sadetta, ukkosta ei onneksi ole kuulunut joten uskaltaa olla koneella. Meillä kun melkein aina paukahtaa jotain rikki jos ei muista ottaa johtoja seinästä, asutaan jotenkin niin että salamat oikein imeytyy meille.

Sadeorkidealle tuosta Gbs-bakteerista, että toivottavasti et murehdi kauheasti! Monesti on oireetonkin eikä edes huomata, sinulla tiedetään nyt seurata. Saitko antibioottikuurin? Vauva on ihan hyvin suojassa ja synnytyksen aikana ainakin meidän sairaalassa sulle annetaan vielä antibioottia suoneen lisäsuojan antamiseksi vauvalle. Ja vauvaa osataan tarkkailla vielä herkemmin mahdollisen infektion varalta. Lähinnä silloin on vaarallinen jos pääsee pitkään huomaamatta jylläämään. Mä muuten havahduin tuon aurinkorasvakeskustelun myötä siihen että oon kans käyttänyt itseruskettavaa sääriin sen kummemmin asiaa miettimättä.. No, en oo ikinä osannu ees ajatella että siitä olis haittaa.

Kävin eilen ä-polilla synnytystapa-arviossa, ja näyttäisi siltä, että "Saima" on juuri keskikokoinen (nyt 2,9-3,1kg) ja mahtuu oikein hyvin tulemaan. Napavirtaukset ja kaikki oli hienosti ja esitteli taas kerran meille itseään niin että sukupuolesta ei ole minkäänlaista epäselvyyttä! Eli siis Saima on vähän harhaanjohtava työnimi.. Ei otettu edes lantiokuvaa, mutta luotan kokeneen lääkärin käsiarvioon. Lasketuissa ajoissa vielä tarkistetaan painoa ja tarv. kuvat ellei ole syntynyt ennemmin. Paikat oli kyllä jo pehmenneet ja hiukan auenneet että eihän sitä koskaan tiedä.. Supistellut on selkeästi enemmän, mutta kivuttomia. Eipä tässä kiire oo siltikään. Hii, jännää on!

Painoa tullut itelle nyt turvotuksen myötä aika paljon aina viikossa ja se on melko ärsyttävää.. Ei huvita yhtään kävellä vaikka se hyvää tekiskin. Eilen oltiin sentään pyöräilemässä ja se oli tosi ihanaa. Mulla on hyvä mummiskamallin pyörä ja ajelu tuntui tosi mukavalta.

Onkohan Saikulla jo oma vauva...??

Mukavaa viikon jatkoa tyttäret!

Fiiu 36+6

Vierailija
2/7 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiiu77: kyselit mun pohjalaisista sukujuurista, raahesta olen kotoisin. sinullakin jossain siellä sukua? sinullakin on jo jännät paikat, hui! ja eiköhän se paino lähdekin, kun turvotus synnytyksen jälkeen laskee. vaikka ymmärrän ärsytyksen kyllä!

stiin@: ihan vasta ensimmäisen vuoden ehdin opiskella... aiemminkin mietin opettajan uraa, mutta jotenkin vasta viime keväänä sain oikeasti haettua. toisaalta yhden tutkinnon jälkeen oli kyllä mukava olla töissäkin jonkin aikaa.

ja tosiaan.. jokohan saikulla on oma nyytti kainalossa! ihanaa, ja niin jännää! itse oon nyt alkanut odottaa ihan oikeasti pienen syntymää. tähän asti ei oo oikein ollut sellasta suhdetta tonne napaan, jotenkin se on tuntunut erilliseltä osalta. mutta nyt on tullut tunteita ja odotusta, että päästään tutustumaan!

meidän riikan reissu meni mukavasti! menomatkalla koneen noustessa alkoi hurjat potkut ja viuhtominen, mutta paluulennolla oltiin jo kokeneita matkustajia :) muutenkin jaksettiin hyvin, tuli käveltyä paljon ja käytiin kylpylässäkin nauttimassa lämpimässä vedessä oleilussa. ja kokeilin raskaana oleville tarkoitettua hierontaa :) kädet, jalat, selkä, kaikki. kyljellään piti siinä pöydällä olla. oli ihan luksusta!

huomenna olisi neuvola, lääkäri ja terkkari ja verikokeet vielä. mulla siis veriryhmä rh negatiivinen ja sitten hemoglobiini on ollut alhaalla eikä sormista tuu oikein verta, joten katsovat sen samalla. huomiseen siis ja kertokaahan kuulumisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä luurataan, sateen keskellä :o

Fiiu: Kiitos viestistä :) En kauheasti enää murehdi, kun oon saanut asiasta selvyyttä. Harmi vaan että neuvolassa pukkaavat vaan tuollaisen paperin mitään selittelemättä :/ En saanut vielä antibioottikuuria, neuvolassa sanottiin että jos supistukset lisääntyy huomattavasti, voidaan harkita nyt jo sitä antibioottikuuria.

Kiva että teillä on esiintymishaluinen vauva ;) Kaikki sitä ei ole, saattavat joka ultrassa kyhjöttää jalat yhdessä,selkä ultraan päin :)

Korkan hieronta kuulostaa niiiiin ihanalta, mäkin haluun !! :D

Mä oon jo ihan juhannusfiiliksissä vaikka vettä sataa ! Asutaan aika maalla, pienellä paikkakunnalla joka on todellinen kesäkunta. Ihanaa kun ihmiset ja meno lisääntyy. Täällä on myös ihania tapahtumia joka viikonloppu ( niinkun varmaan muuallakin kesäsuomessa) . Suunniteltiin mamin kanssa menevämme elokuussa sellokonserttiin...

Hilmaheikki potkii ja elämöi kovasti, joka on ihanaa...tietää että asukki on hengissä ja menossa mukana :D Hassu juttu minkä olen muuten huomannut... Joka ilta masussa on hirveet bileet,mutta kun isäntä laulelee ja soittaa kitaraa , hilmaheikki hiljentyy poikkeuksetta joka kerta ! Voiko olla niin että se innostuu kuuntelemaan ?

Juhannusfiiliksiä kaikille <3

Hilmaheikki ja sadeorkidea

23 + 1

Vierailija
4/7 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei kaikki!

sadeorkidea: kuulostaa kivalta tuo kesäinen meno! aurinko ja kesä saa kyllä ihmiset iloiselle mielelle, eron huomaa selvästi. tosin nythän on sadellut, mutta jospa se siitä taas... ja ehkäpä se masuasukki tunnistaa sen kitaransoiton ja laulun syntymän jälkeenkin ja se rauhoittaa sitten myöhemminkin! itse olen yrittänyt vähän kehtolauluja laulella kans ja luoda kontaktia.

neuvolassa oltiin tosiaan tänään. lääkäri ultraskin, tosin ei kokoa sen enempää kattonut, mutta kaikki näytti olevan ok. vauvan pulssi oli 140. paino on noussut nyt 2,7kg ja verenpaine oli 108/68. verikokeiden tulokset saadaan sitten myöhemmin. eli hyvää tänne.

korka 25+4

Vierailija
5/7 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti laitan kuulumisia ja yritän kommentoida muidenkin juttuja.

Minä oon kans mietiskelly, että jokohan Saikulla on vauva kainalossa. Malttamattomana odotan tietoa. :)

Korkalla oli ollu mukava reissu, hieno homma. :) Tuo hieronta kuulosti ihanalta! Neuvolassakin oli kaikki ollut hyvin.

Fiiu oli käyny synnytystapa-arviossa ja kaikki oli ollu ok. Mulla tuo arvio on vasta tulossa, kunhan neuvolasta saan lähetteen sinne. Maanantaina olis neuvola ja silloin se pitäis laittaa ä-polille menemään.

SadeOrkidean Hilmaheikki on ollu aktiivisena masussa. Tuntuuhan ne liikkeet ihanilta, vaikka välillä meinaakin päästä parku, kun vauva napsauttelee tosi teräviä potkuja kylkiin. Tai kun tuntuu, että koko masu heiluu ja pullistelee vauvan liikkeistä. :D

ON: Mulla meinaa tuo ylämaha/kylki olla vasemmalta puolen kipeä. Tai tunne on sellainen puristava ja iho on vähän kosketusarkakin tietyltä alueelta. Varsinkin istuessa se on pahimmillaan, mutta tuntuu myös seisoessa. Makoillessa se helpottaa eikä vaivaa. Muilla tällaista?

Turvotusta on myös alkanu esiintymään enemmän. Aamulla jalkoja ja käsiä turvottaa ja ranteita särkee. Sormukset oon jo ajat sitten siirtäny kaulakoruun ihan varmuuden vuoksi. :) Yritän juoda paljon vettä ja syödä kasviksia ja hedelmiä, mutta eipä siitä oo suuremmin ollu apua. Eiköhän tää viimeistään sitten helpota, kun vauva on syntyny. :)

Äitiyspakkauskin tuli vihdoin ja viimein toissapäivänä! Ihan tohkeissani oon sitä tutkaillu ja nyt peseskelen niitä ihania, pienenpieniä vaatteita! <3 Tulin tänään siihen tulokseen, ettei meidän tulokkaalta ainakaan vaatteet ihan heti pääse loppumaan... Aivan mieletön määrä niitä, uusia ja käytettyjä. Huh! :D

Miehellä on ens viikolla viikon kesäloma ja olis tarkoituksena lähteä vähän reissuun, asuntoautokin vuokrattiin sitä varten. Vielä kun pääsee kahdestaan. :)

Hyvää juhannusta kaikille, jos en ennen sitä tänne palstalle ilmesty. :)

Poutasade rv 34+1

Vierailija
6/7 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, täällä on pitkästä aikaa aurinkoinen päivä! Täytyiskin lähteä hyödyntämään se eikä vain nököttää koneella..

Korkalle kiitos riikan tuliaisterveisistä :) Joo olen itsekkin pohjanmaalta, tosin huomattavasti etelämpää, Vaasan seudulta. Ihanalta kuulostaa tuo hieronta missä olit ollut.. Tahtoo kanssa..

Sadeorkidea, on niin totta että tuollaiset ylimalkaiset lappuset vailla kunnon keskustelua ja ohjausta saa aikaan pelkoa. Onneksi nyt kuitenkin olit jo rauhoittunut asian suhteen. Teidän Hilmaheikkinne varmaan tosiaan rauhottuu sitten syntymän jälkeenkin tuohon kitaran soittoon ja lauluun, kuulostaa ihanalta.. Oon tälle kanssa välillä lauleskellut, että ei sitten niin pelästy synnyttyään, jos vahingossa kuulee mun lauluääntäni.. Kaveri sanoi, että koiransa pitävät aina hirmuisen konsertin, kun joku tulee, mutta että vauva ei siihen koskaan herää, jos on unilla. Eli tuttuihin ääniin jo masussa tottunut. Toivottavasti meilläkin kävisi juuri noin... Ei nimittäin noiden kahden lisäksi todellakaan muuta ovikelloa oo tarvittu..

Poutasade oli saanu mukavaa postia :) Parempi olla liikaa kuin liian vähän kamppeita, oon kans ittelleni sanonut, kun vauvanvaatetta pursuilee joka kaapista :) Sulla oli tuota ylämahakipua, yksi kaveri on valittanut samaa samoilla viikoilla. Hänelle oli terkkari sanonut, että voi olla, että vauvan pylly siinä vain on, ja että se punkaa itteään niin kovin aina samaan paikkaan, että sattuu. Tiedä häntä sitten?

Tänne kuuluu semmoista, että en osaa päättää juhannuksenviettotapaa.. Moneen paikkaan on kutsuja, lähinnä lapsettomilta kavereilta, mutta ei kauheasti huvittaisi lähteä mihinkään.. hermo mennyt aivan lopullisesti toisten kännäyksen katselemiseen, ei vaan jaksa. Ei oo totta, kuinka väsyneitä juttuja ihmisillä voi olla :) Mutta kyllähän sitä silti johonkin varmaan mennään käymään huomenna, jos sitten lauantaina olis kotona tai kävis lavatansseissa..?

Mutta nyt lenkille ja sitten siivoamaan! Illalla pitäsi vielä mennä kauppaan viiden miljoonan muun suomalaisen tavoin..

Iloista Jussia! T. Fiiu 37+1

Vierailija
7/7 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

lomakiiruun keskellä vasta nyt ehdin kirjoitella muutaman rivin...maanantaina onkin sitten lähtö Azoreille (kyllä jännittää, siis miten pärjää syömisten yms kanssa tällainen tarkahko tuleva mama).

Mutta asiaan:

Jokos Fiiu päätti Juhannuksen viettotavoistaan? Lekurikäyntisi oli ollut hyvä: Huojentavaa oli varmasti kuulla, että Saima mahtuu hyvin tulemaan alakautta- ja että h-hetki voi olla jo piankin. Jännää:)

Korkalla oli ollut kiva matka:) Ihanan kuuloista rentoutusta:)

Sadeorkidea viettää oikein perinteistä suomalaista Juhannusta, kuulostaa aivan mahtavalta tuo teitin kotimiljöö:)

Poutasade oli saanut äippäpakkauksen- kivaa:) Ja Pikkuiselle alkaa olla tarpeeksi tavaraa, kyllä sitä vaatetta pienen kanssa meneekin, joten ei varmasti haitaksi ollenkaan. Ja kavereille saa kierrätettyä, kun jää pieneksi.

ON: täällä käyty keskiviikkona ultrassa katselemassa kohdun valtimoiden virtauksia (osallistuttiin sellaiseen pre-eklampsia tutkimukseen)- ja samalla vilauttivat Tontun sykkivää sydäntäkin:) Tosin oisin mieluusti kattellut Pikkuistamme hiukan pidempääkin...:) No, pääasia, että kaikki on hyvin! Lisäksi kannoin alkuviikosta kotiin ison kasan "perittyä" vauvatavaraa kummitytöltä, ihanimpina juttuina baby björn-rintareppu ja lampaankarva talvivauvan vaunuihin. Brion Pinnis odottaa vielä hakijaansa. Siivottiin eilen varastomme (huh heijaa), joten nyt on tilaa varastoida tavaraa jo tässäkin vaiheessa, niin kummitytön perhe saa tilaa omaan pikku-kerrostalokotiinsa.

Hei, onko kukaan hankkinut kotidoppleria? 69e olisi sellainen myynnissä (olikohan angelsounds), yksi ysti tilasi sellaisen. Ajattelin mennä tutustumaan loman jälkeen- ja tehdä sitten päätöksen. Hiukan hankalaa, kun toisaalta ei ole ammattilainen ääniä ettimään, toisaalta taasen olisi huojentavaa, jos voisi tarkistella Tontun vointia pitkin matkaa.

Nyt Juhannuksen viettoon:) Ihanaista Juhannusta Kaikille Enskoille:)

pariisitar&tonttu

rv 13+2