Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein uuden vuoden lupauksen,että lopetan tupakan polton.Kaikki hyväksi havaitut keinot onnistumiseen olis tervetulleita!

Vierailija
01.01.2006 |

Kerro,jos olet päässyt eroon,että miten teit sen! Käytitkö jotain nicorette juttuja tms. vai lujaa tahtoa vain?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon sen jälkeen pystynyt polttaan ja liukenee tavattoman kauan suussa vielä se tabletti.

Vierailija
2/8 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhun mukaan jokin monipuolinen B-vitam. valmiste voi olla avuksi. Ei ainakaan mitään haittaa kannattaa kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tuppakkalakko on ollu yhtä helppo, ku sillon kun tulin raskaaks..itekii ihmettelen miten voi olla näin helppoo...ei vaan tee mieli lähtee tonne ulos tutisemaa ja sit kaikki vaatteet ja hiukset haisee ihan kamalalta! Tsemppiä sulle kovasti ja toivotaan että pääset siitä eroon!

Vierailija
4/8 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi löytyä jotain apuja

Vierailija
5/8 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee nopeasti ohi.

Vierailija
6/8 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin aikoihin vien koiran yleensä vielä pissalle ja vetäsen sen tupakin.No,yritän pysyä lujana. ap

Vierailija
7/8 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin siinä välissä raskaanakin ja nyt imetän joten sinänsä minun on ollut helppo pysyä tupakoimatta mutta kun lopetin niin en ollut vielä raskaana.

minä käytin aluksi viikon verran nikotiinilaastaria mutta minulle se ei sopinut, tuntui että se vain piti nikotiinriippuvutta turhaan yllä. koko tuon ajan minun teki ihan hirveästi mieli röökiä ja muutaman kerran repsahdinkin. sitten päätin jättää laastarin kokonaan pois, eka päivä oli silkkaa HELVETTIÄ mutta sitten se alkoi helpottamaan :)

minun vinkkini:

-aina kun tulee tupakantuska niin syö xylitol-pastilli tai ota xylitolpurkka

-jos pastilli ei auta niin juo lisäksi vettä

-jos sekään ei auta niin sitten vain istu alas, hengittele ja odota, nikat menee kyllä ohi 10-15min kuluessa!

-tsemppaa itseäsi mielessäsi etenkin noiden " tapatupakoiden" kohdalla. eli kun tulee vaikea paikka niin ajattele tyyliin " selvisin eilenkin ilman että poltin tupakan koiraa pissattaessa, selviän kyllä tänäänkin!"

-jos joskus repsahdat niin se ei tarkoita että koko tupakkalakko on epäonnistunut ja voit taas polttaa vapaasti. repsahduksen jälkeen otat oppia siitä mikä siihen johti ja sitten unohdat koko jutun ja jatkat lakkoa.

-motivoi itseäsi rahalla. aseta joku tavoite jonka voit ostaa/tehdä sitten kun olet " tienannut" siihen rahat tupakkalakolla.

-älä ajattele ettet ikinä pysty tupakkalakkoon, ajattele että kun muutkin pystyy niin kyllä sinäkin!

-muista että alku on hankalin, jossain vaiheessa tupakantuska helpottaa ihan varmasti! tosin pidemmän päälle tämä on kyllä ylä- ja alamäkeä, itsellänikin tulee välillä mieleen että voisinpa polttaa röökin vaikka olen ollut jo näin kauan polttamatta. fyysistä riippuvuutta se ei enää ole vaan psyykkistä ja liittyy nimenomaan " tapatupakoihin" .

oman (ja muiden tupakkalakkoja sivusta seuranneena) perusteella yksi henkisesti hankala paikka tulee kun on ollut polttamatta n. 3kk. silloin olet jo todistanut itsellesi pystyväsi olemaan tupakkalakossa mutta alkuinnostus on jo mennyt ohi, samoin tupakoinnin negatiiviset puolet on unohtuneet mutta positiiviset puolet on vielä hyvässä muistissa. silloin tulee mieleen että " mitä järkeä tässä on olla polttamatta, ihan yhtä hyvin voisin polttaakin" . monet lopettavat lakon juuri tuossa vaiheessa ja itsellenikin se oli hankala paikka. mutta tästä vaiheesta pääsee yli kun tiedostaa sen, ja sitten on taas lakossa vahvoilla!

tsemppiä vaan kovasti sinulle :) oman siskoni ja vanhempieni olisi myös pitänyt aloittaa tupakkalakko eilen, toivottavasti ovat pitäneet lupauksensa...

Vierailija
8/8 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt tsempannut kokonaisen viikon ilman tupakkaa!!! Olen oikeasti ihan hemmetin ylpeä itsestäni :) Alku viikko oli aika tuskaa kahvin ja ruan jälkeen varsinkin.Niin ja koiran ulkoilutuksen yhteydessä...Nyt kuitenkin tuntuu,että helpottaa päivä päivältä enemmän.Motivaatio tuntuu nyt kerrankin olevan kohdallaan ja yritän sen sellaisena pitääkkin. ap