6kk yövieroitus ja päivälä syöminen ja juominen
Jippii! Kolme imetyksetöntä yötä takana. Kaksi yötä meni huudolla, ensimmäinen 10min itkua isin kanssa ja toinen yö äidin kanssa 1h45min valvomisella (isi oli töissä). Viime yönä kerran havahduin pojan ääntelyyn, mutta molemmat nukahdimme heti takaisin. Herättiin kylläkin klo.6, mutta se on pieni hinta ehjästä yöstä. Meillä oli sitä ennen kk mennyt 1-3 syötöllä, mutta parin satunnaisen ehjän yön innoittamana päätimme kokeilla yövieroitusta. Toivottavasti jatkuu hyvin. Muiden kokemuksia?
Meidän 6kk poika on aktiivinen 7kg ja 66cm. Maito juodaan vielä tissistä, mutta ajatuksena olisi pikkuhiljaa siirtyä nokkamukiin, kun imetys ei meille kummallekaan ole ollut mikään pakkomielle. Ja mukista on maitoa juotu onnistuneesti, jos äiti on ollut poissa. Olen tyytyväinen näinkin pitkään imetykseen. Imettäisin varmasti pidempäänkin, mutta viimeiset 2kk on ollut rintaraivareita ja poika syö vain makuultaan...
Kuinka paljon 6kk pitäisi syödä/juoda keskimäärin. Kiinteitä meillä menee aamuin illoin puuroa 1dl kerrallaan ja päivällä 2 kertaa kasvis- ja lihasosetta 1dl kerrallaan. Eli yhteensä 4dl kiinteitä päivässä. Ennen soseita otetaan tisua niin paljon kuin maistuu ja 1-2 kertaa päivässä tisua välipalaksi. Kuinka palon korviketta menee teillä, jotka sitä juotte kiinteiden ohella?
Olen aina ollut hieman neuroottinen siitä, saako poika tarpeeksi syödä ja juoda. ;) Vaikka kasvaahan tuo ja on tyytyväinen... Nyt punnitsen pissavaippoja, että näkisin kuinka paljon tulee läpi. 450-600g olen saanut muutamien viimepäivien pissamääriksi, kun olen vähentänyt vaippojen painot. Onkohan tuo riittävää?
Nyt taas joku nauraa itsensä kipeäksi, mutta poika on esikoinen ja olen aina ollut " hieman" kontrolifriikki...