Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein n2-3v. pestään hiukset shampoolla?

01.01.2006 |

Meillä lapsella hiukset likaantuu näin talvisin hyvin vähän ja olenkin hiukset pessyt vain kahden viikon välein shampoolla ja muuten joka toinen päivä kylvyssä vain vedellä. Onko shampoopesu liian harvoin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika käy kylvyssä pari kertaa viikossa ja kastelee samalla hiuksensa. Mä avitan shampoolla noin pari kertaa kuukaudessa.

Vierailija
2/16 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään kerran viikossa saunan yhteydessä. Tapa aloitettiin juurikin 2-3 vuotiaana, nyt poika on 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään hiukset ehkä keskimäärin kerran viikossa samppoolla. Pienen lapsen hiukset eivät välttämättä rasvoitu, mutta ilmansaasteet, kuollut iho, pöly ym. vauroittavat hiusta. Moni ajattelee säästävänsä lapsen hentoja hiuksia kun pesee ne vain vedellä, mutta totuus on päinvastainen. Liika on tietysti liikaa.

Vierailija
4/16 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin nyt syksyn ajan pestiin kolme kertaa kun oli vielä Naperouinti ja siellä tulee hiukset ihan klooriseksi niin tekee mieli todella pestä hiukset vaikkei muuten olis ns. likaisetkaan.

Vierailija
5/16 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tukka tulee likaisen näköiseksi nykyään jo parin päivän päästä pesusta. Luulen, että johtuu siitä, että on ihan ylipitkä. Täytyisi varata aika parturiin. Poika vielä inhoaa tukan pesua yli kaiken, niin lyhyempi tukka ois ehkä helpompi.

Vierailija
6/16 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin joudun laittamaan aamulla selvittelysuihketta kiharoihin niin tuntuu että pitää pestä shampoolla. Ja pesenhän lapsen saippualla muutenkin, kyllä kai päänahka on sama asia kuin muukin iho...

Vierailija
7/16 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hentoa hiusta, mutta sitä on paljon. Tuntuu riittävän tuo pesutiheys toistaiseksi.

Vierailija
8/16 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkällä vedellä huuhdellaan välillä päivittäinkin, kun tykkää kellua ja sukeltaa ammeessa.

Vierailija
9/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neidillä paksu pitkähkö kihara tukka, joka pakko pestä shamppoolla 2x viikossa ja laittaa vielä hoitoainetta perään muuten pelkkä takkutukka. Hennompaa hiusta ei tarvinne pestä niin usein. Kannattaa kuitenkin opettaa säännölliseen shamppoo pesuun. Veljeni tytöllä ollut hyvin ohuet hiukset aivan pienenä ja pesivät kanssa shamppoolla noin kuukauden välein. No nyt kun hiukset ovat vahvistuneet ja tarvitsisivat pesua ainakin kerran viikossa niin neiti onkin eri mieltä ja hiusten pesu kuulemman aivan kamalaa tahtojen taistelua.

Vierailija
10/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2,5 vuotiaan neidin hiukset pitää shampoolla pestä yleensä se 2 kertaa viikossa vaikka hiukset ovat hieman hennot. Meillä ainakin esimerkiksi syödessä neiti saattaa hieroa hiuksiaan voileipäisillä käsillään eikä rasva vedellä lähde. Samoin olen huomannut, että pelkkä vesipesu ei muutenkaan puhdista hiuksia niin hyvin että voisin jättää shampoon kerran kahteen viikkoon tai peräti kerran kuussa tapahtuvaan pesuun.

En ehkä oikein ymmärrä miksi sitä shampoota yritetään välttää viimeiseen asti? Lisätäänhän monesti kylpyveteenkin kylpysaippuoita (jota itse en yleensä tee niiden voimakkaiden hajusteiden vuoksi). Joskus lorautan sitä Natusania.

Vierailija
11/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhtään kertaa en ole hiuksia shamppoolla pessyt. Pojalle kasvoivat hiukset tosi myöhään, ja edelleen ovat hyvin ohuet. Kyllähän niihin kylpyvaahtoa menee kun poika ammeessa sukeltelee ja lopuksi huuhdellaan vedellä, mutta en ole varsinaista pesua katsonut tarpeelliseksi.

Vierailija
12/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 2,5 v ja pestään tukkaa shampoolla 1-2 kertaa viikossa. suihkussa vedellä tai saippualla 3-4 kertaa viikossa.

Tyttö huhtikussa 4 v ja pestään shampoolla 3-4 kertaa viikossa. ja hoitoainettakin laitetaan kun on muuten ihan takussa. tytöllä pitkät ja kihartavat hiukset.

ja sit tietysti pestään jos tulee jotain ruokaa tai jos ne ite laittaa jotain muutaa hiuksiinsa. kesällä sit joka päivä suihkussa hikoilun ja hiekan takia.

my_selene ja Remppa rv 19

Vierailija
13/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö oli tosin lähes kalju ensimmäisen vuoden. Kaksi kertaa olen poistanut karstaa öljyllä (vauvana ja kaksivuotiaana), ja kerran tyttö onnistui sotkemaan sotain tahmeaa hiuksiinsa. Muuten on vesipesu aina riittänyt. Tytön hiukset ovat hennot, hartiapituiset.

Saippuaakaan en muuten tytöllä käytä kuin käsien pesemiseen. En itsekään käytä saippuaa kuin kainaloihin, olen atoopikko.

Vierailija
14/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hänellä on jo olkapäille ulottuva tuuhea tukka. On vielä itse oppinut syömään niin sitä ruokaa on kyllä hiuksissakin. Pakko pestä Shampoolla/sebamedilla 2 krt viikossa.

Vierailija
15/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä taitaa olla tosi siistejä lapsia? Mielestäni meillä ei sotata ylen määrin, mutta kyllä sitä akuuttia tarvetta samppoopesuun sattuu säännnöllisesti. Kyllä minä pesin jo vauvan tukan miedolla pesuaineella jos vaikka makuullaan pulautti ja hiukset sotkeentui. Samoin meillä 3v vasta sairasti kurkunpääntulehduksen ja yskiessään oksensi niin, että hiuksiin meni oksennusta. Enpä olisi voinut pelkällä vedellä huuhdella. Samoin hiuksiin menee räkää, ruokaa, hikeä, kesäisin hiekkaa ym ym. Mä en ymmärrä miten se hiusten paksuus asiaan liittyy. Kyllä kai se ohut tukkakin likaantuu. Mua kiinnostaisi myös MIKSI tukkaa ei voisi pestä samppoolla? Luulisi, että lapsen alkaa päänahka kutistakin inhottavasti jos ei sitä välillä pese.

Vierailija
16/16 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa ei ole hiuksiin sottaantunut koskaan, tyttö on itse syönyt nätisti lusikalla reilu 1v alkaen. Kädet on kyllä joskus ruoassa, mutta ei pyyhi niitä hiuksiin.

Olen kyllä lukenut suosituksiakin, että lapsen hiukset eivät tarvitse säännöllistä shampoopesua, koska eivät rasvoitu. Vesipesulla olemme pärjänneet hyvin, eikä tytön hiukset vaikuta jäävän likaisiksi näin.

Ehkä haluan vain protestoida tätä nykyajan ylenpalttista puhtausintoilua vastaan. En ole esim. koskaan ymmärtänyt mihin kaikenmaailman hajustettuja suihkusaippuoita tarvitaan (olen hajusteille yliherkkä, kainaloihin käytän esim. Lactacydiä ja muuten tulen kyllä puhtaaksi ja hajuttomaksi vedelläkin. No oman tukkani pesen tietysti shampoolla).

Ymmärrän pesuaineiden käytön jos lapsi oikeasti sottaa itseään, mutta meillä on rauhallinen tapaus :o)