UUTEEN VUOTEEN KULTAINEN 60-LUKU
Heippa!
Eikös olis jo aika pistää uutta listantynkää joulusellaisen tilalle? ;-)
Lounais-Suomessa tupruttelee lunta. Siivosin huushollin eilen ja kävin ostoksilla, ei tartte tänään enää ihan siihen pahimpaan ryysikseen lähteä. Vaikka eipä tuolla marketissa eilisiltanakaan kovin hiljaista ollut...
Jymy, sulla ainakin on aika samat viikot kuin mulla. Miten on yöunien laita? Mä heräilen siis tosi monta kertaa yössä. Välillä vessaan, joskus syömään, joskus jaloittelemaan kun jalat jotenkin puutuu kun voi nukkua vaan kyljellään. Ja viime yö oli taas sellanen neljän yöpaidan yö - mä hikoilen itteni ihan lipimäräksi! Miks just yöllä? En mä päivällä tolleen hikoa! Niih, ja sitten välillä valvon vaan sen takia, kun Tama jumppaa oikeen ankarasti. Hohhoijaa...
Tuttavaperhe tulossa illalla syömään ja uutta vuotta vastaanottamaan. Nyt päivällä pitää ottaa rennosti että jaksaa valvoa rakettien ampumiseen asti.
Hyvää Uutta Vuotta kaikille kultaisille!
t. Bonita 24+0
Kommentit (5)
On tosi märät kelit täällä keski-Uudellamaalla myös. Pojalla meni vaatteet märäksi vaikka oli puvun päällä kurahaalaritkin. Mutta kivaa hänellä oli lumessa telmiä, märkyys ei haitannu kuin äitiä.
Juulia: Minä valvoin jonnekin 14 viikolle asti kaikki aamuyöt. Heräsin joskus 2-4 välissä ja sitten en saanut enää unta. Ja sydän hakkasi tuhatta ja sataa. Sydän kyllä hakkaa vieläkin, mutta en onneksi enää niin paljon valvo. Heräilen kyllä, mutta saan uudestaan unta. Kilpirauhaskokeetkin otettiin kun syke on levossakin 115... mutta ei mitään muuta ole löydetty kuin ... tämä raskaus :)
Vieraita tulossa viiden maissa, pitäis vielä vähän saada paikkoja järjestykseen ja ruokaa laitettua.
Mutta iloista vuoden vaihtumista kultaisille!!
t äitimiia rv 18
Ja melkoisella rätinällä vaihtuikin. Sekä meidän isäntä että tuttavaperheen mies oli molemmat täysin vauhkoontuneet rakettiostoksilla, ja räiskyttelyä riitti! On se jännä, miten noi isotkin miehet on kuin pikkupoikia kun niillä on kasa raketteja ja erilaisia papaattiviritelmiä! :-D
Täällä on tänäkin aamuna (lue: aamupäivänä - nukuttiin " hieman" myöhään...) heikkoa lumisadetta. Päivä kuluu epäilemättä vaan lepäillessä, sillä en tämän raskauden alettua ole kertaakaan aiemmin valvonut silleen kuin eilisiltana.
Tama veti taas rakettien paukkeessa kunnon aerobicit ja jaksoi sätkiä vielä yölläkin kun heräilin vessaan. Vetäisi muuten isäänsäkin eilen nenukkaan, kun tämä pisti nassunsa ihan kiinni masuuni ja huhuili sinne! Hih, mitäs meni häiritsemään!
Hyvää alkavaa vuotta kaikille!
t. Bonita 24+1
Vuosi vaihtui meilläkin raketteja ammuskellessa... tosin vietettiin sattuneesta syystä niitä rakettijuhlia jo klo 19 maissa. Pojat selittivät tosi innoissaan, etteivät ole ikinä valvoneet niin myöhään - - - no, kello oli yhdeksän kun kaikki kolme tutivat jo täyttä häkää! Kolmas riemunaihe (rakettien ja ns. valvomisen lisäksi) oli vuoden sipsiannos; isommat pojat sai kouralliset sipsejä ja juustonaksuja, joita meille ei tosiaankaan muuloin osteta. Oonksmä julmuri?? Hauskaa tuntui ainakin kaikilla olevan.
Mulla nyt on vähän vähemmän hauskaa sen takia, että oon tosi pahassa räkätaudissa. Kuopus piti käyttää eilen lääkärissä, kun sen toinen korva vuotaa - - - ja löytyihän sieltä tietty tulehdus sekä korvasta että keuhkoputkista. Lääkärin mukaan vaikuttaa rs-virukselta. No mulla on ilmeisesti sama tauti ja olen aika ryyd.
Sen lisäksi läksin itse eilen päivystykseen monta päivää kestäneen pohjekivun takia. Tuli nimittäin mieleen että se voi olla veritulppa. Mun veljellä (3 vuotta nuorempi kuin minä) oli tulppa viime kesänä, tosin leikkauksen jälkeen. Rupesin miettimään, olinko jaloitellut tarpeeksi sen tapaninpäivän mummolareissun automatkalla... Ja raskaus on kai riski.... Sain lähetteen Jorviin ultraäänitutkimukseen, jonne menen siis huomenna aamulla, jos kipu ei ole hellittänyt. Ei oo ikinä ennen ollut kyllä tällaista, mutta voihan se johtua noista selkävaivoistakin. Lääkäri oli aika vakuuttava, että tuskin on tulppa, mutta kannattaa tsekata jos huomenna vielä kipuilee.
Bonita kyseli nukkumisista... En oikein tiedä mikä heräily johtuu tästä raskaudesta - - paitsi että Pertsa on erittäin aktiivinen yöllä - - - mutta mua on vaivannut se yskä ja kurkkukipu etenkin öisin, nyt on sitten tää hirveä räkätauti, ja lisäksi meillä on joka yö yksi yksivuotias melskaaja ennenmmin tai myöhemmin potkimassa äitiä henkitorveen ja silmäkulmaan + posautteelemassa otsalohkolla nenään. Eli herään noin satakymmenen kertaa yössä, mikä syö naista. Kun sais ton pikkumiehen nukkumaan edes yhden yön omassa sängyssään, niin sahaisin varmaan aivan koomassa aamuun asti, vaikka sitten rakko halkeais. Pissalla täytyy tietty juosta myös, mutta en tiedä heräisinkö hätään ellei olis muita herättäjiä.
Mulla on mieliala ollut parempi nyt vuodenvaihteessa mitä oli silloin joskus joulukuun alussa. Mutta mummolareissu masensi kyllä tosi paljon. Miten sitä voi oman ns. lapsuudenkodin tunnelma ollakin niin kylmä??? Ihme että olen näinkin täysjärkisenä selvinnyt sellaisesta läheisyyden ja välittämisen puutteesta. Huh huh.
Äh, tulipas ikävä lopetus tähän viestiin! Nyt vaihde vähän toisenlaiseksi: oikein riemukasta ja onnellista tätä meille niin tärkeää ja mieliinpainuvaa vuotta 2006! :-) Ja hyvää vointia kaikille!
t. Jymy + Pertsa rv 23+2
Niin se vaan on tosissaan vuosi vaihtunut ja kevät on selvästikin jo paljon lähempänä.
Uutta vuotta vastaanotettiin parhaimman ystäväpariskunnan kanssa. Ensin oltiin heillä tuossa naapuritalossa saunomassa ja sitten kymmenen maissa siirryimme meille, että saimme poitsun omaan sänkyyn nukkumaan. Hetken aikaa oltiin pihalla katselemassa raketteja alkuillasta, mutta meidän pikkumies ei tykännyt yhtään vaan aina kun kovemmin pamahti niin itku pääsi joten kiireen vilkkaa siirryimme turvallisesti sisätiloihin.
Muuten meille kuuluu ihan hyvää. Olen ollut tosi pitkän putken töissä tässä joulun tienoilla joten en ole ehtinyt kirjoitella, mutta koitan taas olla ahkerampi. Nyt meille tuli taas vieraita syömään joten on mentävä, mutta huomenissa lisää kuulumisia.
Terkuin Vaahtis ja sakki (iiks, nyt on jo 22+4)
täällä Itäisellä Uudellamaallakin alkaa. Aamusta tuli ihan silkkaa vettä.
Eilen olin ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Kylläpä tuli runsaasti asiaa ja matskuja mukaan. Sokerirasituskokeet ja muita tarkastuksia tulee. Hyvä vaan niin että huolehditaan, itse olen niin kova stressaamaan ja pähkäilemään että nuo testit antavat rauhoittavaa (toivon mukaan!) tietoa asioiden tilasta.
Verenpaine oli normaali mutta minun laiskasti liruvalle verelleni vähän koholla, kaiketi (en muista niitä omia " normaaleja" arvojani...) Saattaa johtua osin öisistä valvomisista. Viisi-kuusi tuntia on ollut enimmäismäärä jonka unta saa ja sitten aamuyöstä käynnistyy hyrränä petissä pyöriminen ja tuskailu... Mutta niinkuin tuosta toisesta käynnissä olevasta viestiketjusta huomaamme, unettomuus on ilmeisesti aika yleistäkin alkuraskauden aikana.
Ei sen ihmeempiä kuulumisia, kävelylenkeille pitäisi itsensä puristaa ja pullat haluan nyt jättää kokonaan väliin ettei se sokerivaara käy liian suureksi.
Tänään kavereille uuden vuoden vastaanottajaisiin - valvomista treenasin eilen Lars von Trierin " Dogvillen" katsomisella. Eikä tullut " yllättäen" uni sitten heti elokuvan perään...